Buffalo Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag är nyfiken på hur många nätspelare som går back. Någon som vet? Jag hörde att 95% av alla nätspelare går back men vet inte om det stämmer. Spelsajterna uppger förstås inte sådant eftersom det inte skulle locka fler kunder. Men det skulle vara intressant om någon sajt uppgav att "av alla spelare som registrerade sig under 2004-2005 har endast x% tagit ut mer pengar än de satt in." Kanske någon på forumet har andra källor? Genomsnittet bland de som postar här på pokerforum speglar inte alla spelare har jag märkt. De som plussar skriver mer än de som backar, trots att de är i minioritet I guess. Jag tror inte siffran är helt orimlig, kanske något hög. / Buffalo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har hört siffran 97-98%, var kan jag dock inte minnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag skulle tro att ~95% borde stämma. Dock så backar nog inte många av dessa några större belopp, jag skulle tro att många av de som backar själva inte är medvetna om det. Man sätter in $100 på ett ställe och plockar ut $150, sätter in $100 på ett annat och bränner dem o s v. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 De flesta skapar nog ett konto, stoppar in lite pengar och förlorar dem, sen slutar de spela. Av de som spelar regelbundet har jag svårt att tro att mer än hälften är långsiktiga förlorare, vilket naturligtvis kommer att förändras när pokerboomen ebbar ut och de "döda" penagarna börjar försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brezz Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Axelsson Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa. Min statistik på på FLT $1/$2 $2/$4 och $3/$6 (78000 händer totalt) säger att 57% förlorar. Så jag håller med dig, 90+% låter väl mycket. Men det kanske är vanligare att dessa "förlorare" sätter in några hundra kronor och bränner dom på NLT och SnG's än på FLT... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brezz Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa. Min statistik på på FLT $1/$2 $2/$4 och $3/$6 (78000 händer totalt) säger att 57% förlorar. Så jag håller med dig, 90+% låter väl mycket. Men det kanske är vanligare att dessa "förlorare" sätter in några hundra kronor och bränner dom på NLT och SnG's än på FLT... mina siffror är bara NL/PL de flesta händerna är 5/10 och uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Någon sa att det står så i pokeroffice/pokertracker eftersom dom som plussar ett tag går upp i nivå ofta snabbt och förlorar sina pengar där, således så registrerar pokertracker dom aldrig som förlorare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Spela med mig! När jag spelar är 50,96% av spelarna vinnare enligt poker tracker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger. Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger. Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger. Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! Jag plussar också Wooohooo, det finns inga förlorare på nätpoker! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tw3R Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger. Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! Jag plussar också Wooohooo, det finns inga förlorare på nätpoker! Nepp tror att de är 95% som vinner å att de är 5% som föder oss "PokerHajjar" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 ingen vinner förutom jak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa. Verkligen inte att lita på. Det är ju betydligt fler som går plus i korta loppet jämfört med långa loppet. En förlore som spelar 2 timmar nån kväll då och då kan tänkas sluta plus 4 kvällar av 10. Så om du spelar mot 10 sådana förlorare en kväll så kommer 4 av de at framstå som vinnare fastän de är förlorare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag har hört siffran 80/20 så att en på fem är en vinnare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Frågar är juh även, av dom som är förlorare, hur stor andel förlorar $1k eller mer i månaden? För tror många av de som går back stoppar in $100 och gular och sen hoppar mellan sajterna och aldrig hinner få en skaplig rulle för att klara av variansen. Jag skulle nog säga 1 av 5 är vinnare, som matte skrev, låter rätt så rimligt. Sen antalet som går mkt mkt pluss (sånna som Erik/Thuritz & co) är bra mkt mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Jag skulle nog säga 1 av 5 är vinnare, som matte skrev, låter rätt så rimligt. Sen antalet som går mkt mkt pluss (sånna som Erik/Thuritz & co) är bra mkt mindre. 20% gäller för Sverige (eller var det Norden?) har jag för mig. 10% för övriga världen. Sen är det nog som du säger att de flesta vinnarna är väldigt marginella vinnare, men det har ju spelbolagen ingen som helst anledning att poängtera. Det låter ju bättre att "20% vinner" jämfört med "2% vinner och 35% går jämnt upp". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rambler Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Läste någon amerikansk artikel tror det var på espn (ej säker) dom hade frågat 2 stora pokersajter (vet ej vilka) just detta.Svaret som gavs var att 7% var vinnare,allt från mkt blygsamma summor till jättebelopp. Det finns ju en hel del småspelare som torskar på liret men får tillbaka endel/allt genom bonusar etc.Men nu pratar vi om "endast" spelet. Att jämföra vinnare /förlorare med hjälp av PT funkar inte pga "sample size", man kommer alltid att få c:a 60/40 fördelning (orkar inte gå in på detaljer om det nu). Inte över 10% plussar över en längre tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 jag tror inte det är möjligt att få någon exakt siffra, då det finns så många aspekter som spelar in (bonusar etc). Jag har själv ca 70000-80000 händer registrerade i PO, ligger plus, men vet fortfarande inte om jag är en vinnande spelare i det långa loppet. När kan man avgöra det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rambler Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 jag tror inte det är möjligt att få någon exakt siffra, då det finns så många aspekter som spelar in (bonusar etc). Jag har själv ca 70000-80000 händer registrerade i PO, ligger plus, men vet fortfarande inte om jag är en vinnande spelare i det långa loppet. När kan man avgöra det egentligen? http://www.svenskpoker.com/math.php Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 det kan säkert va så att 80% är förlorar och 20% men dom 20% som vinner spelar säkert 10-100 gånger mer än de 80% som förlorar.. är väl väldigt många som bara sätter in några gånger och sedan torskar allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 80-90 % låter mycket. Innebär att de felsta på pf.nu backar. Men när man läser inlägg låter det som 100 % plusar 30.000/månad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 21 December , 2005 Rapport Share Postad 21 December , 2005 Varför pratar alla om det "långa loppet" hela tiden? Hur länge tycker ni att man ska vinna stabilt för att vara en vinnande spelare? 10 år!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts