Gå till innehåll

95 procent går back?


Buffalo

Recommended Posts

Jag är nyfiken på hur många nätspelare som går back. Någon som vet?

 

Jag hörde att 95% av alla nätspelare går back men vet inte om det stämmer. Spelsajterna uppger förstås inte sådant eftersom det inte skulle locka fler kunder. Men det skulle vara intressant om någon sajt uppgav att "av alla spelare som registrerade sig under 2004-2005 har endast x% tagit ut mer pengar än de satt in."

 

Kanske någon på forumet har andra källor? Genomsnittet bland de som postar här på pokerforum speglar inte alla spelare har jag märkt. De som plussar skriver mer än de som backar, trots att de är i minioritet I guess.

 

Jag tror inte siffran är helt orimlig, kanske något hög.

 

/ Buffalo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att ~95% borde stämma. Dock så backar nog inte många av dessa några större belopp, jag skulle tro att många av de som backar själva inte är medvetna om det. Man sätter in $100 på ett ställe och plockar ut $150, sätter in $100 på ett annat och bränner dem o s v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta skapar nog ett konto, stoppar in lite pengar och förlorar dem, sen slutar de spela. Av de som spelar regelbundet har jag svårt att tro att mer än hälften är långsiktiga förlorare, vilket naturligtvis kommer att förändras när pokerboomen ebbar ut och de "döda" penagarna börjar försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa.

 

Min statistik på på FLT $1/$2 $2/$4 och $3/$6 (78000 händer totalt) säger att 57% förlorar. Så jag håller med dig, 90+% låter väl mycket.

Men det kanske är vanligare att dessa "förlorare" sätter in några hundra kronor och bränner dom på NLT och SnG's än på FLT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa.

 

Min statistik på på FLT $1/$2 $2/$4 och $3/$6 (78000 händer totalt) säger att 57% förlorar. Så jag håller med dig, 90+% låter väl mycket.

Men det kanske är vanligare att dessa "förlorare" sätter in några hundra kronor och bränner dom på NLT och SnG's än på FLT...

 

mina siffror är bara NL/PL de flesta händerna är 5/10 och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger.

 

Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... :P

 

Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger.

 

Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... :P

 

Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! :shock:

 

Jag plussar också Wooohooo, det finns inga förlorare på nätpoker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in 0 och tagit ut $250 dollar nu. Så jag tror inte på det du säger.

 

Här har vi svart på vitt. Ett urval på... en individ... måste ju bara vara rättvisande... :P

 

Alla nätpokerspelare i min kompiskrets plussar. Det blir 4 pers + jag då. Nu har vi alltså 6 av 6 på plussidan. Helt sjukt! :shock:

 

Jag plussar också Wooohooo, det finns inga förlorare på nätpoker!

 

 

Nepp tror att de är 95% som vinner å att de är 5% som föder oss "PokerHajjar" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 procent enl min pokertracker, iofs e ju de flesta bara bara några händer. Kanske inte är o lita på, men att 95% backar har jag lite svårt o köpa.

 

Verkligen inte att lita på. Det är ju betydligt fler som går plus i korta loppet jämfört med långa loppet.

En förlore som spelar 2 timmar nån kväll då och då kan tänkas sluta plus 4 kvällar av 10. Så om du spelar mot 10 sådana förlorare en kväll så kommer 4 av de at framstå som vinnare fastän de är förlorare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågar är juh även, av dom som är förlorare, hur stor andel förlorar $1k eller mer i månaden? För tror många av de som går back stoppar in $100 och gular och sen hoppar mellan sajterna och aldrig hinner få en skaplig rulle för att klara av variansen.

 

Jag skulle nog säga 1 av 5 är vinnare, som matte skrev, låter rätt så rimligt. Sen antalet som går mkt mkt pluss (sånna som Erik/Thuritz & co) är bra mkt mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog säga 1 av 5 är vinnare, som matte skrev, låter rätt så rimligt. Sen antalet som går mkt mkt pluss (sånna som Erik/Thuritz & co) är bra mkt mindre.

20% gäller för Sverige (eller var det Norden?) har jag för mig.

10% för övriga världen.

Sen är det nog som du säger att de flesta vinnarna är väldigt marginella vinnare, men det har ju spelbolagen ingen som helst anledning att poängtera. Det låter ju bättre att "20% vinner" jämfört med "2% vinner och 35% går jämnt upp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någon amerikansk artikel tror det var på espn (ej säker) dom hade frågat 2 stora pokersajter (vet ej vilka) just detta.Svaret som gavs var att 7% var vinnare,allt från mkt blygsamma summor till jättebelopp.

 

Det finns ju en hel del småspelare som torskar på liret men får tillbaka endel/allt genom bonusar etc.Men nu pratar vi om "endast" spelet.

 

Att jämföra vinnare /förlorare med hjälp av PT funkar inte pga "sample size", man kommer alltid att få c:a 60/40 fördelning (orkar inte gå in på detaljer om det nu).

 

Inte över 10% plussar över en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte det är möjligt att få någon exakt siffra, då det finns så många aspekter som spelar in (bonusar etc). Jag har själv ca 70000-80000 händer registrerade i PO, ligger plus, men vet fortfarande inte om jag är en vinnande spelare i det långa loppet. När kan man avgöra det egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte det är möjligt att få någon exakt siffra, då det finns så många aspekter som spelar in (bonusar etc). Jag har själv ca 70000-80000 händer registrerade i PO, ligger plus, men vet fortfarande inte om jag är en vinnande spelare i det långa loppet. När kan man avgöra det egentligen?

 

http://www.svenskpoker.com/math.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...