Gå till innehåll

NLT - A9 suited floppar TP men får mothugg?


NeutroN

Recommended Posts

Game # 194755285 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "El Raal"

Game ended 2005-12-19 21:05:58 GMT+01:00

 

Players:

vodkamike (EUR 92,47 in seat 1)

freddi86 (EUR 49,00 in seat 4)

biggiB (EUR 55,03 in seat 5)

Fargkak86 (EUR 102,80 in seat 6)

 

Dealer: vodkamike

Small Blind: freddi86 (0,50)

Big Blind: biggiB (1,00)

 

freddi86 was dealt: 9c - Ac

 

Fargkak86 Fold

vodkamike Fold

freddi86 Raise (2,50)

biggiB Call (2,00)

 

Flop Ah - 7d - Td

 

freddi86 Bet (4,00)

biggiB Raise (8,00)

freddi86 Raise (14,00)

biggiB Call (10,00)

 

Turn Ah - 7d - Td - 7s

 

freddi86 Check

biggiB Bet (13,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta då du inte skrivit vad du har för read på killen. Hur som helst känns det som du höjer preflop för att stjäla blindsen då du inte har någon monsterhand.

 

Visst du träffar ett A men med en "kass" kicker dessutom ligger det ruter färgdrag på bordet och senare parad bräda. Du får ju tänka dig vilka händer din motståndare potentiellt kan syna din preflop raise med. AT är ju inte helt omöjligt och andra AK,AQ,AJ då är du ju helt körd. Känns inte som att man raisar om man sitter på färgdraget utan bara synar för att sen se turn. Så min Gissning är att han sitter på A med 10 kicker och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du slänger in ett 3:e raise på floppen känns det som att du måste lägga när han fortsätter visa styrka. Själv hade jag nog synat höjningen och lett de flesta turnkorten.

Turnen är inte bra för dig. I och med att bordet paras får du bara split mot sämre A och alla bättre A slår dig fortfarande. Dessutom finns det en liten chans att han har T7, 78 etc och dem drar du nästan dött mot. Som det blev nu slår du nästan bara ett färgdrag och 89 (om han fortsätter dra trots ditt re-raise på flop?). Dessa är iofs inte omöjliga eftersom många autobettar turn om det checkas till dem, då turn check-raise är ovanligt på low-limit.

Tycker ändå att det lutar mot en fold här. Synar du är risken stor att du måste syna ett bet på river också och jag tror att chansen att du är slagen är för stor för att det ska vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whats up med den 3:dje flophöjningen? Vad vill du åstadkomma med den? Antingen synar du, eller också höjer du så att inte ett semibluffat färgdrag får odds. Att du sen checkar turn på det känns ju verkligen som svaghet tycker jag. Ska du raisa sådär lite på floppen får du betta ut på turn. Som det blev nu är det bara att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle synat flophöjningen och checkat turn sen synat/foldat beroende på hur han agerar. Känns som den halvpassiva varianten är bättre här då man får lite bluff värde.

 

Men i ditt fall skulle jag synat och kollat river, potten är för stor för att foldas mot ett sånt bet.

 

Känns som det bara är och gissa efter ditt spel. Tycker du ska betta turn om du ska spela floppen på det sättet (med så liten raise). Om du ska spela floppen på det sättet får du höja lite mer, typ till 24-32 och då kan du sakta ner på turn mer säker på att han har dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...