Gå till innehåll

Bra Omaha pokersajt?


bingo

Recommended Posts

Tja,

Nu är det så att jag spelar nästan lika mycket Omaha (inte Hi/Low) som jag spelar Texas.

Men nu är det så att jag alltid spelat på expekt men har tröttnat på det totalt nu efter de bytte klienten. Den är helt sjukt slö som ni alla säkert vet.

 

Nu vill letar jag med ljus och lykta efter ny fin pokersajt som har många som spelar omaha och har ca 3000 inloggade hela tiden. motståndet vill jag oxå skall vara lika lätt som expekt. Vad har ni för förslag?

 

Mvh

Bingo

 

*Flytt till Onlinepoker* /Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken nivå du vill spela.

 

Canbet.com har en massa callingstationtomtar från Sydeuropa som gillar att spela Omaha 0.5/1. Är dock mest action på just 0.5/1 nivån som oftast har runt 5-6 bord öppna (kör samma klient som Svenska Spel kommer göra)

 

B2B (ex Heypoker, Bestpoker, 24hpoker, Unibet) har mycket Holdemtomtar som gillar att slaska PLO 0.25/0.5 eller lägre och lära sig nya spel. Inte lika bra tillgång på spel om man vill spela över 0.25/0.5 men de finns ofta ett eller ett par bord öppna.

 

Expekt har instabila servrar och inte så bra drag längre på Omaha. Tyvärr, jag gillade Expekt skarpt innan bytet. Alltid bra service, skön klient etc, men nu är det ljusår från det :(

 

Prima (ex Nordicbet) har inte lika mycket drag som förr men spel på många olika nivåer och ofta höga bord igång.

 

Ladbrokes har ofta många varierande Omaha lir igång och där hittar du riktig High stakes Omaha.

 

På de större amerikanska hittar du alltid action. Har dock inte spelat nått där på länge utan nöter mest Canbet och olika B2B skins när jag spelar CG Omaha.

 

Fler kanske kan fylla på. Är själv intresserad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde att jag brukar ligga mellan 0.5/1 till 1/2 blinds.

 

Är Canbet.com ett bra ställe för det eller?

 

Och vad gäller 24hpoker så gillar jag inte den clienten. känns så jävla avskalad. Men om du säger att det är ett bra ställe så får jag testa lite mer. Har spelat där en gång men inte gillat det.

 

Någon som har några andra tips? Var är de sämsta spelarna någon stans? En fråga som ställt 1000 gr men det kan göras igen.

 

Och tack MatteProf för ditt långa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof:

Lista gärna lite amerikanska sajter (typ Party, Pacific etc.) samt vilka nivåer man hittar bra spel på om du har tid.

 

Jag lirar på nivåerna 0,25/0,5. Ibland på 0,5-1 borden. Dessa är mina erfarenheter.

 

Paradisepoker.com: Inte många preflopphöjningar, med hög prefloppsyn. Dock så spelar många spelare dåligt postflop. Dvs finns många som synar vidare med mkt dålig händer och ibland har de tur och träffar sina 4-outare. 10-manna bord. så finns det väl 3-4-5 kanske som har koll.

 

Ultimabet.com: Inte spelat så mkt där, men blev föga imponerad. Många spelar dåligt postflop. Ganska aggresiva. Mkt pot pot pot. Oavsett. Dvs de vägra lägga sina händer har jag sett tendens av.

 

Om jag skulle välja skulle jag välja Paradise. Dels för att läga stake är 0,25/0,5. Dvs många som sitter på den nivån som inte har någon koll alls...som ska "prova" på omaha.

 

Men nu ska jag prova på canbet.com och se om det är som du säger matteprof... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan ni glömma Party? Helt överlägset utbud för Omaha. Alltid bord igång på (nästan) alla nivåer.

 

Lista gärna lite amerikanska sajter (typ Party, Pacific etc.) samt vilka nivåer man hittar bra spel på om du har tid.

 

Pacific hade bara FL Omaha när jag spelade där senast. På Party finns det gott om spel på alla nivåer utom PL 1000. När PL 2000 infördes försvann alla spelare dit, så tyvärr finns ett ganska stort gap från PL 400-600 upp till PL 2000. Inget problem för mig, eftersom jag lirar på lägre nivåer.

 

När det gäller nivån på spelet på lägre nivåer (upp till PL 200) varierar den från ganska bra till riktigt fiskigt. Ofta kan spelet först vara ganska tillknäppt, men när sedan en eller två fiskar/maniacs sätter sig vid bordet kan potterna bli riktigt fina.

 

I början när jag spelade på Party var det en guldgruva, men jag tycker mig ha märkt att spelet blivit mer tillknäppt på senare tid. Nuförtiden är det inte alltid man direkt hittar en superfisk vid bordet. Har dock inte spelat så mycket på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta kan spelet först vara ganska tillknäppt, men när sedan en eller två fiskar/maniacs sätter sig vid bordet kan potterna bli riktigt fina

 

Fast det är stor skillnad på fisk och maniac. De duktiga spelarna ser ofta ut som maniacs men vet ändå vad de håller på med när de säger pot hela tiden. Fisken säger ofta call hela tiden och det är roligare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta kan spelet först vara ganska tillknäppt, men när sedan en eller två fiskar/maniacs sätter sig vid bordet kan potterna bli riktigt fina

 

Fast det är stor skillnad på fisk och maniac. De duktiga spelarna ser ofta ut som maniacs men vet ändå vad de håller på med när de säger pot hela tiden. Fisken säger ofta call hela tiden och det är roligare ;)

 

Absolut. Helst vill man ju ha en sån där härlig callingstation som inte kan släppa ett dåligt färgdrag trots en parad bräda :) . Tycker ändå att det är roligare med en maniac (om än bra) vid bordet än när alla sitter och är tighta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...