Quper Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Någon som vet någon bra länk till någon sida som har något hundratal olika pokervarianter som passar bra ifall man vill köra dealers choice? Citera
earthling Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 hundratal? räcker det inte med 10st tex: Hold'em Omaha Omaha/8 7cs Razz 7cs/8 Trippeldraw 5CD Sökö Crazy Pineapple Citera
eurythmech Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 hundratal? räcker det inte med 10st tex: Hold'em Omaha Omaha/8 7cs Razz 7cs/8 Trippeldraw 5CD Sökö Crazy Pineapple Så ortodoxt Femkorts tvåfloppars Omaha Femkorts Omaha/8 5CD Deuces Wild Sökö/8 Indianpoker Citera
rosen Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 texas hi/lo texas 2 floppars crazy irish (som pineapple men 4kort, slänger ett efter flopp o ett efter turn) e fina spel oxå Citera
gdaily Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Vulgo! är ett bra spel. Precis som Omaha, men med ett extra riverkort (sek kort på brädan alltså) och en betrunda till. Jag har ess-hög färg, i hjärter. Jag har ess-hög färg i spader - vad har du för kicker? Citera
hnat Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Indianpoker Vet inte om Indian No Peek är samma spel, men... Iaf så får varje spelare ett kort var, slänger upp det i pannan utan att se på det så alla ser kortet utom du själv. Högst kort vinner. Citera
parre Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Femkorts Omaha hi/lo med mörkpokerhand är rätt kul annars. 1/3 av potten till bästa höghanden 1/3 till bästa låghanden 1/3 till bästa mörkpokerhanden man får göra ett mörkpokerbyte efter floppen varpå ytterligare en betrunda följer, det var iaf så jag spelade det sist Citera
Blado Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 spelet parre pratar om spelas i spread limit. blir sjuka potter varje gång. Citera
Othello Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Någon som vet någon bra länk till någon sida som har något hundratal olika pokervarianter som passar bra ifall man vill köra dealers choice? Var det någon mer än jag som direkt tänkte på "Parres dagbok!" när man läste frågan? Citera
Saint_Bjorn Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Tre spel vi har kört vid köksbordet, lite egenutvecklade men fullt fungerande: 5-kortsstöt eller Sökö (enligt nedan) med valfritt mörkt kort. Enbart ett kort delas ut först, vilket också ger en extra satsningsrunda. Om alla mörkar första kortet börjar den till vänster om given. Spelas bäst som fixed limit. Sökö med kombination fyrstege+par resp fyrfärg+par (rankingmässigt mellan 2-par och triss). Spelas bäst som spread limit. "VM" (den här uppfanns i slutet av 80-talet när vi bara hade hört talas om Texas): Fixed limit fram till sista satsningsrundan då det blir potlimit. Fyra communitykort och tre hålkort. Ante t ex 5 kr. 1. Lägg först två communitykort på bordet 2. Dela ut ett hålkort var 3. De sista två communitykorten på bordet 4. Första satsningsrunda 5 kr 5. Nästa hålkort delas ut 6. Andra satsningsrunda 10 kr 7. Sista hålkortet 8. Sista satsningsrundan. Potlimit, dock lägst 10 kr. Två hålkort måste användas. Citera
parre Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 När jag och Blado spelade HU så körde vi åttakorts sökö hi/lo. Tre hålkort, ett uppkort. Brukade sluta med "pott-pott-pott-allin-syn" och "jag har fyrfärg med två till en låg", "hah, tomte, jag har par och tre till en låg, jag kommer klonka", sedan köpte Blado alltid ut. Rätt bra spel om man bara vill maskinera in så mycket deg som möjligt. HU är 22-kortstexas med obligatorisk mörk allin på given rätt intressant också. Tar typ fem minuter innan man har gnuggat in ens färgstegar och debatterat fram och tillbaka vem som har bäst hand, vem som köpt ut och vem som vunnit. Annars har vi en liten betraktelse från en dealers perspektiv om konstiga spel - väldigt roligt skrivet, och faktiskt ganska så sanningsenligt: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=20623 Esperits svar i den tråden är bara så roliga! Citera
Sourz Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Kan rekommendera Fice card draw: Jacks to open, trips to win. Riktigt kul spel som kan växa till grymt stora potter. Citera
hnat Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Kom över spelet Badugi på Tribeca-nätverket. Det är fyrkorts låg-mörkpoker med 3 byten. Riktigt kul, regler här. Inte riktigt som 2-7-3 men något åt det hållet. Citera
Myssion Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Rövarpoker är en fin variant också. Citera
parre Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Ett riktigt kul, på ytan ack så simpelt men under ytan ack så djävulskt komplext, spel är Kansas City Lowball. Alltså Deuce-to-Seven Lowball med bara ett byte och som spelas No Limit. Riiiiktigt intressant faktiskt! Citera
hnat Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Halverts OT men here it goes. Hur bestämmer man på bäst sätt nivåer på blinds/ante så att spelen blir ungefär lika "stora" eller pengakrävande, när man tar hänsyn till satsningsrundor och inneboende pott-omslag pott-all-in-faktor i spelen? Utgå för enkelheten skull från NLT 5/10 och ge förslag på alla möjliga spel, företrädesvis NL/PL. Citera
Recommended Posts