poll123 Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Hej alla, jag har aldrig skrivit något här i pokerforum så klaga inte om det blir mycket fel. NL25 (blinds 0.10, 0.25) fi 1 - 26$ fi 2 - 21$ razor404 - 14$ fi 3 (dealer) - 18$ fi 4 16$ fi 5 13$ Jag plockar upp Q,Q raisar till 1$ (4gr BB) Fi 5 re-raisar till 3$ jag callar Flop T,J,Q fi 5 raisar till 5$. Jag ställer in. Ända handen jag är rädd för här är ju A,K vilket egentligen är ganska troligt, men det kändes som han skulle slowspela den för att få in mer pengar i potten för att det var rainbow flop så han hade haft nöten och inget kunde troligtvis ha slagit honom även om jag fått sett turn+river. Men jag väljer ändå att ställa in med topsett för mina återstående 11$. Rätt eller fel? Citera
Nidson Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Rätt spelat, du leder förmodligen men du vill inte ge gratiskort till AA och KK. Ligger du under har du ändå bra odds att dra ut. Citera
jack_the_dipper Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag släpper typ aldrig ett så högt set. Det är förmodligen dumt av mig också i många lägen, men det tar emot för hårt alltså. Citera
Ezekiel Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Även om han sitter på AK så har du skaplig chans att få in en kåk så jag hade också stält in där. Tycker det känns som större chans att han sitter på AA, KK, JJ i det där läget än AK. Antar dock att han satt på AK och du förlorade handen och vill fortfarande veta om du gjorde rätt eller fel. Har jag rätt? Citera
Hjort Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Hur är det här en farlig flopp? Det är ju inte direkt särskilt sannolikt att han har en bättre hand samtidigt som han är tvungen att skicka in pengarna med en massa totalkrossade händer. Citera
Kenny_Roger Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Mot KK+, AKs, AKo har du 52%. Mot TT+ och AQs+ har du 60%. Du kan helt klart dega in med gott samvete och dra ut 35% av gångerna han råkar ha AK. Citera
Bjorn_ Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Nu är jag ingen NLT expert men även i värstafallet att han har AK så har man väl snudd på odds att dega in här med topset. Man är ju trotts allt bara 1-2 underdog mot en stege och med tanke på vad som finns i potten och i hjältens stack så är det väl inget att snacka om? /Bjorn Citera
poll123 Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Det blev så att han callade min bet och visade upp 10,9o och jag blev förvånad hur man kan överspela en sådan dålig hand. Men det dök dock upp kung på river och han vann men en straight. Det är ju inte alla dagar man får se nån re-raisa min raise 3ggr före flopp med 10,9o Jag kanske spelar på för låg limit för att slippa tomtar som han vid mitt bord, men då jag har större BR så får jag väl ta och hoppa upp ett snäpp och förhoppningsvis slippa sånna som han Antingen var han en väldigt dålig pokerspelare eller så var han på tilt det är den ända förklaringen till ett sådant spel tycker jag. Hade ingen read på han heller så jag visste inte hur han spelade. Citera
bearass Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Skojja min dojja. Vill du inte möta en sån kille? Det är ju drömmen att få möta en sån tomte. Det är ju han som ger mig mat på bordet Citera
psykologen Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Solklart. Det är bara att tacka och ta emot. Hade han AK tycker jag dessutom det var sjukt dåligt spelat. Citera
Toan Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Solklart. Hade han AK tycker jag dessutom det var sjukt dåligt spelat. Varför då, han hade fått in hela stacken med nöten. Förmodligen är det väldigt sällan FI inte skulle få betalt av AQ om han satt med AK på den brädan, för att inte tala om AA, KK och QQ... Citera
fluffy_ferret Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Ställ in alla gånger. Citera
BjornL1491910513 Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 jag tycker du ska folda. Trots allt har du ju bara topset. Citera
D_Persson Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 jag tycker du ska folda. Trots allt har du ju bara topset. Ha ha ha ha ha.. Snacka om att ordet 'eftersmart' sitter fastklistrat på din vänstra hjärnhalva. Citera
Recommended Posts