Swedish-Hero Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Hej alla! Jag har köpt 3 st nya böcker! Men behöver råd , vet ej vilken ordning jag ska läsa böckerna! dom 3 böckerna är som följer : The Theory Of Poker, Super System 2 , Small Stakes Hold èm! Om det redan finns en liknande tråd ber jag om ursäkt för det! Mvh Hero * Lite RP - QoS * Citera
Nusseman Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag gissar att du tänker lira FLT? Läs small stakes först, theory sen och ss2 sist. Citera
Swedish-Hero Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Jag är ute efter att lära mig FLT med även NLT! samt Multi & Sit&Go! Så jag är ute efter det mesta, men spelar mest Multis! Vill även lära mig andra varianter, men jag börjar med holdem! Citera
Nusseman Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Spelar du mest flerborsturneringar ska du köpa Dan Harringtons båda böcker och ge bort small stakes. Citera
Swedish-Hero Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Ok då ska jag utveckla lite! SSH har jag köpt med tanke på att lära FLT, tänkte försöka mig på att bonushora! Dom andra böckerna har jag köpt för att få en bättre spelförståelse! Men ok SSH kan jag vänta lite med det förstår jag! Men om det är Multis och sit&gos så vilken av ToP, SS2 ska jag börja med? Mvh Hero Citera
swedmag Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag tyckte ToP var ruggigt tungläst i största allmänhet, skulle aldrig kunna läsa den från pärm till pärm. Dåligt med konkreta exempel gör att man måste tänka till lite för att applicera teorierna på riktiga situationer. Sen lär man glömt minst hälften iaf. när man kommer till slutet. Det är en MASSA koncept i den boken... Tycker dock att det är en bra bok att gå tillbaka till och läsa vissa delar(den är bra uppstyckad) när det kommer upp situationer när man har spelat en session som man undrar över och vill bena ut teoretiskt. Även går det att gå tillbaka till den om det är kapitel i andra böcker som nästan axiomatiskt förutsätter vissa saker, då kan man gå tillbaka till ToP och spana vad den säger. Men som sagt, jag varvar gärna den boken med spel och andra böcker. Citera
lethe Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Allvarligt talat, om du spelar mest turneringar så måste du köpa Harrington on Hold'em vol 1+2. (Samt 3 när den kommer misstänker jag.) På de flesta sajter går det alldeles ypperligt att bonushora med NL cash games. Faktiskt är det nästan att föredra, ett supertajt NL-spel lär innebära att du får igen flera gånger mer än du faktiskt betalat i rake. De flesta sajter låter dig ju glatt 'sno' rake av alla Doyle-wannabe-slaskare. (Allra bäst för horor är nog kortstackssystemet från Getting Started in Hold'em.) Caveat, några sajter ger dig verkligen bara bonuspoäng för den del av rake du faktiskt betalar. Så du får 0 för alla händer du foldar. Då kan fixed vara att föredra. Läsordning. Tja, om du tänk spendera julen med att bli bättre på fixed så är det väl SSH sen TOP. Om du vill kan du läsa fixed-kapitlet i SS2 efter det, men det lär inte tillföra något nytt. Citera
Sactodian Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Om du skall satsa på FL - läs ToP, sen avsnittet FL i SS2 och sen SSH Citera
Bjorn_ Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Nu vet jag ju inte om du läst några pokerböcker förut och i så fall vilka. Har du inte läst något innan rekomenderar jag dig att köpa boken "getting started in hold'em" av Ed Miller (samma som skrivit SSH) och börja med den. Om du dock bara har tillgång till de tre böcker du nämner skulle jag börja med SSH, sedan ToP och sist SS2 och i den bara läsa FLT delen plus kanske lite Mike Caro. Det mesta andra är antingen inte särskillt bra eller inte relevant för den typen av spel du förmodligen kommer spela. /Bjorn Citera
Swedish-Hero Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Tackar för alla råd! Ska ta och beställa dom böcker ni säger! Har bara läst 2 böcker , Pokerhandboken (Dan G) Samt Spela Poker som proffsen (Phil Hellmuth, Jr) ! Och kan rekommendera den sista för den är på svenska 390 sidor lång! Pris ca 130 kr! Mvh Hero Citera
Recommended Posts