Gå till innehåll

ARTIKEL: Ken värvas till SS


TotalFarsa

Recommended Posts

Min poäng var bara att du blandade ihop spelmonopolet (bara SS får anordna nät- & livepokerspel) med legaliseringen av poker (poker är skicklighetsspel = beskattning). Spelmonopolets fall kommer inte på något sätt medföra att pokervinster beskattas, det är två helt skilda frågor. Svenska Spel har ingen makt själv att påverka spelmonopolets ställning i Sverige, det ligger på myndighetsnivå.

 

Själv sitter jag och hoppas SS satsar stort på det här och får många spelare, för då kommer andra aktörer kvickt ge sig in på marknaden och då kommer vi få upp ett avgörande i EG-domstolen och staten blir tvungen att släppa in andra aktörer på marknaden för nätpoker. Det finns inget värre än monopol i mina ögon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SS- Svenska Spel SS- Schutsstaffel

E det bara jag som ser alla liknelser?

*Boda e/var statligt kontrollerade

*Samma initialer

* :P

 

Okej det ar fler olikheter an likheter men vafan...

 

Ken leenard (vet inte om jag stava r'a'tt) Moste vell utsees till Sveriges kung av Poker. Oavsett om man gillar honom eller inte. Jag tycker sjalv att han e en arogant skit. Men han moste ando fo Credit for att lyckas ta po sig so monga uppgifter sammtidigt.

 

(skriver fron USA so jag kan tyvar inte stava alla bokstaver ratt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta en kul notering po Svpof hemsida:

 

"Den 17 maj 2004 bildas Svenska Pokerförbundet av eldsjälarna

 

Ken Lennaárd, Koray Saka och Martin Knijff.

 

Syftet var självklart, att utan politiska eller andra bindningar i samhället,

 

verka för att befrämja pokern i Sverige."

 

E det do inte fel av Ken Leenard att ansluta sig till SS? Om Svepof bildats for att utan andra bindningar i samhallet framja pokern? Det blir ju som att ansluta sig till fienden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt kul. Jag gillar verkligen Svenska Spel, och tycker att det är mycket bättre när pokerspelares pengar går till svenska staten än till champagnefester vid Medelhavet, säger Ken Lennaárd.

 

Om det här citatet från Expressen är korrekt, så kan man verkligen tala om vindflöjeln Ken. Det var ju bara ett par nummer sedan som han i sin egen tidning skröt vitt och brett om helikopterfärder och svindyra restaurangbesök i Monaco.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...