Gå till innehåll

Är stämningen och inläggen på POKERFORUM.nu dryga och elaka?  

374 medlemmar har röstat

1. 1. Är stämningen och inläggen på POKERFORUM.nu dryga och elaka?

Recommended Posts

Postad
En sak jag inte förstår mig på dock är varför man låser trådar och skriver "Starta ny tråd i rätt forumsdel", kan man inte flytta hela tråden dit på en gång istället?

Så skriver vi väl aldrig? eller?. Händer det att en tråd postats i fel delforum så ser du kommentaren

*Flytt till Poker Off Topic* etc.

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
En sak jag inte förstår mig på dock är varför man låser trådar och skriver "Starta ny tråd i rätt forumsdel", kan man inte flytta hela tråden dit på en gång istället?

Så skriver vi väl aldrig? eller?. Händer det att en tråd postats i fel delforum så ser du kommentaren

*Flytt till Poker Off Topic* etc.

Jag kanske är lite vimsig idag men jag har för mig att jag sett sådana svar, eller jag kanske blandade ihop det med; "tråd finns redan läs där. *låst*"

Om jag har fel får jag väl åtgärda det eftersom jag aldrig kan ha fel, sorry.

Postad

En annan sak är att dom lite mer erfarna pokerrävarna har en tendens att klanka ner på dom som är "sämre" tex, nej du gör fel och jag har rätt! Inga bra motiveringar till varför dom har rätt. Det jag tycker känns otrevligast är när dom läst inlägg som är skrivet med baktanke och där man verkligen har tänkt igenom situationen och beskriver hur man tänker men ändå känns det inte som om dom tagit hänsyn till det man har skrivit utan svaret blir som vanligt, jag har rätt du har fel.

Här beror det ju på lite hur man förklarar sitt agerande också. Bara för att man har förklarat sitt agerande så betyder ju inte det man har rättfärdigat det. Om man skriver t.ex "Här beta jag inte med mitt set, för jag var rädd att han skulle få in färgen på rivern", så är ju det "fel" oavsett om man har förklarat hur man tänkte eller ej. Sedan kan jag tycka att vissa "rävar" är för insnöade i sitt eget synsätt och inte verka anse att det går att spela poker på mer än ett sätt, det är kanske det du menar.

Du behöver inte svara på detta, jag har rätt och du har fel :P

Postad

I takt med att forumet växt lavinartat har antalet idioter gjort det likaså (inte mer än logiskt) vilket leder till fler idiotinlägg, fler sarkastiska svar, fler låsta trådar och mer jobb för moderatorerna. Tycker inte forumet blivit drygare för det, men antalet idiotinlägg blir fler och fler.

Att folk i HH-trådar är dryga ibland beror nog mest på att många HH's är förtäckta badbeat-historier. Folk har fattat att de inte kan posta rakt ut att "tomten synar ner mig med xx och köper ut på river", så de gör en totalt meningslös HH-post av det. Vidare så har folk en tendens att tycka att händer med överpar på flop är jätteintressanta (ofta när det gäller microlimit och ofta utan reads), något som också är rätt tröttsamt.

De händer som faktiskt är intressanta/svåra brukar oftast utröna bra diskussioner - om man tycker att någon är dryg för att den säger "du har fel därför att..." och motiverar det har man väl ingen mening med att fråga - vill du få höra *klapppåaxeln* bra spelat. Tycker någon att jag har fel och jag tycker att den har fel säger jag det, tycker jag han har rätt säger jag "bra synpunkt, tyvm".

Men jag vet inte. Meningslöst svammel av mig som vanligt?

Postad

En annan sak är att dom lite mer erfarna pokerrävarna har en tendens att klanka ner på dom som är "sämre" tex, nej du gör fel och jag har rätt! Inga bra motiveringar till varför dom har rätt. Det jag tycker känns otrevligast är när dom läst inlägg som är skrivet med baktanke och där man verkligen har tänkt igenom situationen och beskriver hur man tänker men ändå känns det inte som om dom tagit hänsyn till det man har skrivit utan svaret blir som vanligt, jag har rätt du har fel.

Här beror det ju på lite hur man förklarar sitt agerande också. Bara för att man har förklarat sitt agerande så betyder ju inte det man har rättfärdigat det. Om man skriver t.ex "Här beta jag inte med mitt set, för jag var rädd att han skulle få in färgen på rivern", så är ju det "fel" oavsett om man har förklarat hur man tänkte eller ej. Sedan kan jag tycka att vissa "rävar" är för insnöade i sitt eget synsätt och inte verka anse att det går att spela poker på mer än ett sätt, det är kanske det du menar.

Du behöver inte svara på detta, jag har rätt och du har fel :P

Klart jag inte behöver svara en som har David Hasselhoff som avatar kan inte ha fel!!

Du klargjorde ganska exakt vad jag ville säja, tur att sånna människor som du existerar.

Nej nu har jag vart så trevlig att jag går å kräks.

Postad

Följer denna tråd med stort intresse! :D

Som sagt, får känslan av att många av synpunkterna på forumstrukturen beror på de brister som finns i denna version av phpBB, ingen kommer vara gladare att det kommer fina funktioner som att slå ihop trådar och ha undergrupper för dom stora grupperna. :D

Den känslan jag fått senaste tiden är att det finns en del som tycker att stämnigen är riktigt dålig och det är som sagt svårt helt bli av med alla elaka tungor när vi i dag är så många. :(

Något som vi i moderatorgruppen skulle uppskatta är att ni som är måna om att hålla nivån hög PMar en moderator som är online när det uppstår tråkiga situationer så kan vi ta hand om trådar innan dom spårar ur istället för att det blir en massa arga POKERFORUM.nu-are som flame:ar en enskild medlem pga meningsskiljaktigheter.

Och förresten, flyttar denna till Om "POKERFORUM.nu".

Enjoy! :)

- QoS

Postad

Stämningen har helt klart förändrats på två år, men jag tror att det kan bero ganska mycket på att det nu finns mångdubbelt fler aktiva forumdeltagare som anser att de kan så pass mycket att de kan svara tvärsäkert på många frågor. Förr i tiden stod väl Hjort och gdaily för 99% av alla sanningar och det var liksom inte så många som kunde/vågade/ville tjafsa om teori som de själva inte begrep speciellt mycket om.

Postad

Nu brukar jag inte själv agera på det sätt, men det finns en poäng i detta och det är att ursprungspostaren skall hitta tillbaks till sitt inlägg. Om posten bara flyttas iväg så kommer det vara svårt för skribenten att hitta tillbaks till sin tråd och fråga...

Postad

Och förresten, flyttar denna till Om "POKERFORUM.nu".

Enjoy! :)

- QoS

Jäkla trådflytt hela tiden ;) . Försökte själv lägga den där men då gick det inte att skapa en poll.

Ananrs verkar det som folk är mest missnöjda med låsta och flyttade trådar än att folk är dryga/elaka i sina postningar.

Postad

Jag erkänner glatt att jag är dryg ibland, dock inte mot nybörjare som ställer frågor, däremot mot nybörjare som med en idiots självklara pondus svarar fel på andra nybörjares frågor.

Postad
Det finns nu många fler som ställer nybörjarfrågor och många fler som är trötta att svara på dem.

Tycker också det. Är det något jag har fått för mig eller håller fler med? Vet iofs att parre håller med när han tiltar på alla "badbeat"-poster bl a. :)

Postad
Det finns nu många fler som ställer nybörjarfrågor och många fler som är trötta att svara på dem.

Tycker också det. Är det något jag har fått för mig eller håller fler med? Vet iofs att parre håller med när han tiltar på alla "badbeat"-poster bl a. :)

Det är ju det här som är hela problemet. De som inte är nybörjare vill inte låta nybörjare vara det och de som är nybörjare blir sura på att de som kan inte orkar svara ordentligt.

Postad

Det finns ofta en orsak att man blir dryg och elak, åtminstone om man inte är naturligt lagd åt det hållet.

Jag har själv börjat tröttna på en del deltagare på forumet som inte bidrar alls till trådar de postar i. Skulle vi inte kunna införa karma? Då kanske en del av lunarstormarna skulle fundera en gång till innan de postar meningslösa inlägg utan innehåll och andra behöver inte skicka dryga svar.

Postad

jag är ny både som pokerspelare och här på forumet...jag har läst runt och häpnats över hur en del väljer att synas, jag tänker inte logga in här mer, vill jag ha hjälp så frågar jag hellre mina vänner som kan ge konstruktiv kritik utan spydigheter...skitsamma att det är mkt folk här, varför kan man inte visa varandra respekt?

Tack och hej från mig!

Postad

Jag tycker överlag att stämningen är bra, men det jag hakar upp mig på är de inläggen som är väldigt onödiga. Även om någon postar samma fråga som har frågats 100 gånger tidigare i samma forumsdel så är det bara att ignorera det. Moderatorerna kommer dit och ger en liten kommentar och stänger/flyttar tråden ändå. Det har blivit många spydiga kommentarer på sistone som är helt onödiga!

Sen så har jag jätte svårt för att vara spydig eller taskig mot någon annan oavsett om det är på ett forum eller ute i "verkligheten". Jag vet faktiskt inte när det skall bidra med någon nytta alls. Någonsin...

Amerikansk uttryck att ha i betänkande:

"Never kick the ass you one day might have to kiss"

Postad
jag är ny både som pokerspelare och här på forumet...jag har läst runt och häpnats över hur en del väljer att synas, jag tänker inte logga in här mer, vill jag ha hjälp så frågar jag hellre mina vänner som kan ge konstruktiv kritik utan spydigheter...skitsamma att det är mkt folk här, varför kan man inte visa varandra respekt?

Tack och hej från mig!

Jätte trist att du känner så Sheena :(

Åh andra sidan så måste man lära sig att sålla bort oviktig information och inte ta åt sig av spydigheter. Det gäller inte bara på forum, utan det gäller genom hela livet.

Ge det ett till försök! Du har ingenting att förlora, men allt att vinna genom att vara här!

Sedan en liten notis till alla nya på forumet:

Skriv inte bara en rad eller två i era trådar om ni vill ha något vettigt svar. Utan beskriv alltid utförligt vad du har för en fundering på ett vänligt sätt. Då minskar risken att bli "attackerad" markant.

En bra tumregel som någon postade här för ett par månader sen är att man bör åtminstone lägga ner minst lika mycket tid på sin frågeställning som man vill att de som svarar lägger ned.

Ha det gott! :)

Postad
Jag tycker överlag att stämningen är bra, men det jag hakar upp mig på är de inläggen som är väldigt onödiga. Även om någon postar samma fråga som har frågats 100 gånger tidigare i samma forumsdel så är det bara att ignorera det. Moderatorerna kommer dit och ger en liten kommentar och stänger/flyttar tråden ändå. Det har blivit många spydiga kommentarer på sistone som är helt onödiga!

Det där är så bra att jag citerar så ni kan läsa det en gång till.

Postad

en sak jag funderar över är att många klagar över att nybörjare hittar hit ställer samma frågor som ni ställt en gång i tiden..saken är den att det faktiskt inte är superenkelt att hitta bland alla trådar här och det är förmodligen därför samma frågor kommer upp.....gör detta till ett slutet sällskap så slipper ni alla "dumma" frågor.

Postad
en sak jag funderar över är att många klagar över att nybörjare hittar hit ställer samma frågor som ni ställt en gång i tiden..saken är den att det faktiskt inte är superenkelt att hitta bland alla trådar här och det är förmodligen därför samma frågor kommer upp.....gör detta till ett slutet sällskap så slipper ni alla "dumma" frågor.

Grejjen är väl den att många inte bryr sig det minsta om att varken leta efter gamla poster eller läsa postningsguiderna.

När någon sedan säger till dessa användare blir dom arga istället för att bara ta till sig rådet och göra bättre ifrån sig nästa gång.

Postad

Grejjen är väl den att många inte bryr sig det minsta om att varken leta efter gamla poster eller läsa postningsguiderna.

När någon sedan säger till dessa användare blir dom arga istället för att bara ta till sig rådet och göra bättre ifrån sig nästa gång.

Beror kanske på HUR man säger saker och ting.

Istället för att vara otrevlig och dum kan man helt enkelt låta bli att svara, ingen här föddes som pokerspelare, alla har vi frågor men kanske inte samtidigt och vill man inte svara på dumma frågor så behöver man inte, tror jag!? 8-) ni måste förstå att för oss som är nybörjare nu är våra händer unika precis som era händer en gång varit, ta fram lite tolerans och var glada åt att ni är så duktiga allihopa.

Postad

Jag som har fått i stort sett ALLA mina trådar omskrivna och flyttade kan ju säga att jag fortfarande idag har riktigt svårt att hitta information om vissa saker, sökfunktionen är inte ens den lätthittad, den borde ligga på förstasidan och dessutom så hittar den inte alltid det man söker efter (det antar jag att det inte är moderatorernas fel iofs)...

Och hittar man det inte i sökfunktionen så frågar man helst...och får direkt frågan låst eller en massa spydiga svar, eftersom ju samma fråga var uppe ett halvår tidigare, då Kalle 17 år från Spånga inte heller hittade det han sökte.. :) )

Moderators: Gör ett blindtest och ta in tex 15personer och be dom söka upp 10 olika trådar, specifika frågor OCH svaren på dom....

Det kommer inte gå enkelt kan jag lova er... Och ni som inte hållt till här sen long time ago kommer nog kanske inse att endel saker helt enkelt har hamnat fel...eller att ni stirrat er blinda på fel saker när ni stckar in frågorna i alla olika trådar (som är ALLDELES för många) Tycker jag...

Postad

Eftersom det ändå är en del relativt nya på forumet som har upplevt de här problemen så verkar det ju som att de existerar i varje fall. Jag själv har svårt att se alla dessa problem (jag har "bara" varit här ett år iof, men känner mig väldans trygg i det här sällskapet ;)) eftersom jag inte själv letar efter den info som de allra nyaste gör. Och det är nog få av de gamla som gör det. För att förstå problemet kan de gamla nog inte bara säga att "Äsch, det är inget problem. Arbeta hårdare med att söka så hittar du." för uppenbarligen så finns det vissa problem.

Kanonbra att alla modsar är här och tar in info om vad som kan ändras, för i min syn så är det här inte ett forum för bara etablerade spelare utan även för nya!

Jag måste för övrigt säga till alla nya som kan tycka att Modsen är hårde ibland att det är så jäkla mycket bättre att ha hårda och engagerade mods än vice versa! Det här forumet håller en väldigt hög klass och är otroligt bra modererat av alla våra mods! Det är tack vare dem som det här forumet har blivit så stort!

Ha det gott! :)

Postad
Beror kanske på HUR man säger saker och ting.

Istället för att vara otrevlig och dum kan man helt enkelt låta bli att svara, ingen här föddes som pokerspelare, alla har vi frågor men kanske inte samtidigt och vill man inte svara på dumma frågor så behöver man inte, tror jag!? 8-) ni måste förstå att för oss som är nybörjare nu är våra händer unika precis som era händer en gång varit, ta fram lite tolerans och var glada åt att ni är så duktiga allihopa.

Analogt så kan ju nybörjare visa förståelse åt andra hållet och försöka se bakom drygheten. Det är ju dessutom så att en nybörjare har mycket mer att vinna på en dialog med en veteran än tvärtom vilket ju antyder att nybörjaren bör vara den som visar mest hänsyn och gör störst ansträngning. För att ta ett extremt exempel så är det ju lite irrationellt av en nybörjare i schack att bli upprörd om Garri Kasparov är lite dryg när han ger en privatlektion.