Gå till innehåll

NL - Gå all in med AQs, cashgame på nätet!


Jack Black

Recommended Posts

Är det fel att gå all in när man sitter och spelar cash game t ex om man har AQs? eller ska man bara höja? har åkt på många såna, är inget proffs men skulle vilja sluta förlora i alla fall.....

 

Vanligtvis är det fel därför att du bara får syn av en bättre hand och blindsen inte är tillräckligt stora för att ett sånt drag ska vara lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag säger så här,

 

köp en bok.

 

Ok, men då är det kanske meningslöst med ett forum, vi alla kanske ska köpa böcker istället för att vara här inne. Trodde att meningen med ett forum var att diskutera olika saker? Eller kanske är det bara frågor som är kvalificerade enligt dig som får ställas här inne!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jack du ska i princip aldrig syna en all in med AQs preflopp om du inte har någon speciell read på fi som gör att han kan ha sämre hand/ synar med sämre hand. AQs är en hand du gärna ser en flopp realtivt billigt med då den är så tokdominerad av te.x AK och att den är suited. I tuneringspel och sngs är det inte så himla illa att gå allin med den speciellt inte då mörkarna börjar bli höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i alla dumma jävlar som älskar att jävlas :P

Ju högre upp i nivå du kommer desto färre händer ska du sträva efter all in preflop. På absolut lägsta nivåerna är det antaglien inte ens lönande i längden att gå all in med AQs. Men om du nu har en read eller om du märker att det är all-in-kalas så ska du förståss trycka till när du har chansen.

 

Precis som Jessica säger är AQs en hand som man gärna vill se en flopp med och därefter omvärdera den beroende på hur floppen ser ut. Så om någon höjt innan tycker jag du ska syna och se en flopp, om du missar är det bara att folda, annars kan du bomba på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$2000 PL Texas Hold'em

Table Table 65819 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 4

Seat 6: N__________1 ( $1182.26 )

Seat 7: ih8luckyfish ( $10448 )

Seat 10: JackLvsHere ( $3253.87 )

Seat 4: hjälten ( $1888 )

JackLvsHere posts small blind [$10].

hjälten posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to hjälten [ Js Ad ]

N__________1 raises [$70].

ih8luckyfish calls [$70].

JackLvsHere calls [$60].

hjälten raises [$330].

luckyrasta has joined the table.

N__________1 is all-In.

ih8luckyfish folds.

JackLvsHere folds.

hjälten calls [$832.26].

** Dealing Flop ** [ 9s, 3c, Jd ]

** Dealing Turn ** [ Th ]

** Dealing River ** [ 5h ]

hjälten shows [ Js, Ad ] a pair of jacks.

N__________1 doesn't show [ 4d, Qs ] high card queen.

hjälten wins $2502.52 from the main pot with a pair of jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen ovan. Spelade du den själv eller har du hittat den Jacobmal?

 

Spelar själv lowlimit och där spelar en del precis sådär som ovan, trodde folk spelade med mer finess på högre nivå!

 

Normalt ska man inte reraisa allin med AQs, och heller inte med AK. Kanske med AKs. Cashgames är lite annorlunda än turneringar.

 

AK är sämre än 22 om man går allin, tycker inte att 22 är en allin hand vid ett fullt bord.

 

Har sett idioter som reraisar allin mot starka spelare med AK/AQ och får syn. Den starka spelaren visar upp TT och har vunnit en fin pott.

 

Har också sett svaga/tighta spelare som foldat när jag reraisat allin med AQ, jag gillar inte detta spel men tyvärr lönar det sig mot en del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fel att gå all in när man sitter och spelar cash game t ex om man har AQs? eller ska man bara höja? har åkt på många såna, är inget proffs men skulle vilja sluta förlora i alla fall.....

Generellt sätt så är folk alldeles för veka med att höja i cashgame, så när någon väl gör det så är AQs i rejält trubbel.

 

Att du alls frågar om det är läge att gå all-in tyder på att du inte har så där jättemycket vana vid spelet. Normalt är det en mycket dålig idé att beta särskilt mycket mer än 2 gånger pott.

 

Naturligtvis så finns det undantag som jacobmal illustrerar, men frågan är egentligen för stor för att ge något vettigt svar på. Så de enda generella råden jag kan ge dig är att ta det försiktigt med att överbeta potten särskilt mycket och att tendera att ta det väldigt försiktigt med AQs om du inte har anledning att inte göra det. "Försiktigt" innebär att luta åt fold, i andra hand höja och i sista hand syna när potten är stor och att bara lägga in lite pengar för att se vad som händer när potten är liten.

 

Appropå böcker tror jag inte du kommer hitta så väldigt mycket hjälp, utan det som gäller är att tänka på egen hand. För all-in situationer är http://www.pokerstove.com bra att ha, i övrigt så får du helt enkelt anstränga dig.

 

Ju högre upp i nivå du kommer desto färre händer ska du sträva efter all in preflop.

Har du kollat så där jättemycket på högnivåspel? All-in med AQs är inte så jätteovanligt vid shorthandedlir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen ovan. Spelade du den själv eller har du hittat den Jacobmal?

Heh, tror du på allvar att han skulle kalla någon annan för "Hjälte"? :-)

 

Spelar själv lowlimit och där spelar en del precis sådär som ovan, trodde folk spelade med mer finess på högre nivå!

Det gör de. Du kan inte hålla på och bedöma någons spel efter en all-in, och om två personer som spelar precis samma hand på precis samma sätt är det fullt möjligt att den ene spelar skitbra och den andre skitdåligt.

 

Har sett idioter som reraisar allin mot starka spelare med AK/AQ och får syn. Den starka spelaren visar upp TT och har vunnit en fin pott.

Jo, men antalet tråkgrindare som lägger KK/QQ mot starkt prefloppspel är rätt stort så det dyker upp hyffsat med lägen där man kan klämma åt en sådan om man är lite uppmärksam. Särskilt på de riktiga grindnivåerna.

 

Har också sett svaga/tighta spelare som foldat när jag reraisat allin med AQ, jag gillar inte detta spel men tyvärr lönar det sig mot en del!

Jag tycker också att det är jobbigt att tjäna pengar mot mina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK är sämre än 22 om man går allin, tycker inte att 22 är en allin hand vid ett fullt bord.

 

AK är liten dog till 22, sant. Men endast dominerad av 2 andra händer. 22 är dominerad av en jäkla masta händer och man får aldrig bättre än coinflip (förutom 22 mot A2s). Fast du kanske inte menade så som jag uppfattade det :P

 

 

Ju högre upp i nivå du kommer desto färre händer ska du sträva efter all in preflop.

Har du kollat så där jättemycket på högnivåspel? All-in med AQs är inte så jätteovanligt vid shorthandedlir.

 

När jag skriver "du" så menar jag inte Zweig&Co utan just Jack Black. Och det verkar inte som att han hänger på de nivåerna. Men rätta mig om jag har fel ;)

Självklart ju högre upp man kommer så är det mer finness i spelet, men att påstå att man alltid ska sträva mot all in preflop med AQs kan väl inte kallas annat än ekonomiskt självmord? =)

Själv där jag lirar (NL100-400) ser jag väldigt sällan all in preflop och ännu mer sällan är det någon som är favorit med AQs (om det inte är shotstacks).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är jag i handen. jag mejlade faktiskt party för en tid och frågade om jag kunde byta alias till Hjälten, men fick som svar fick att man inte får ha vissa tecken i namnet, däribland å ä ö.

Othello här på forumet lyckades ju knipa "Hero" på någon site. 2+2:arna kommer tro att han är världens storspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...