Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera


Mjukis

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hmm det går inte bra för dig va??

 

 

 

hahaha, att det inte går bra e en sån fet jävla underdrift!! Började ju liksom redan i slutet av november förra året, tror jag. Sen har det bara gått utför. Snart har jag verkligen inte en ända dollars kvar på kontot. Ifall det skulle bli så då blir det fan långledigt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack eurobet

 

 

Texas Hold'em 0.5/1 NL (real money), hand #1,959,124,918

Table jrisgAArd's HE, 4 Mar 2007 12:33 AM ET

 

Seat 1: korakki ($94.55 in chips)

Seat 4: FoppaOslo ($334.60 in chips)

Seat 5: duncs4x ($113.70 in chips)

Seat 6: alucard72 ($98.10 in chips)

Seat 7: Raberabe ($156.45 in chips)

Seat 8: Jojje_2k [ KC,AD ] ($97.50 in chips)

Seat 9: 123dimzum ($45.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Jojje_2k posts blind ($0.50), 123dimzum posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

korakki folds, FoppaOslo calls $1, duncs4x folds, alucard72 calls $1, Raberabe calls $1, Jojje_2k bets $5, 123dimzum calls $4.50, FoppaOslo folds, alucard72 folds, Raberabe calls $4.50.

 

FLOP [board cards QH,JC,10H ]

Jojje_2k bets $13, 123dimzum bets $39.50 and is all-in, Raberabe calls $39.50, Jojje_2k bets $79 and is all-in, Raberabe calls $52.50.

 

TURN [board cards QH,JC,10H,7H ]

 

RIVER [board cards QH,JC,10H,7H,3H ]

 

SHOWDOWN

Jojje_2k shows [ KC,AD ]

123dimzum shows [ 8S,9D ]

Raberabe shows [ 9H,AC ]

Raberabe wins $240.

 

SUMMARY

Dealer: Raberabe

Pot: $242, (including rake: $2)

korakki loses $0

FoppaOslo loses $1

duncs4x loses $0

alucard72 loses $1

Raberabe bets $97.50, collects $240, net $142.50

Jojje_2k loses $97.50

123dimzum loses $45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em 0.5/1 NL (real money), hand #1,959,119,695

Table Satfreak 1's HE, 4 Mar 2007 12:31 AM ET

 

Seat 3: abuzer007 ($116.30 in chips)

Seat 4: Lowtilter ($135.40 in chips)

Seat 5: Dirkler. ($45.70 in chips)

Seat 6: Jojje_2k [ 5D,5S ] ($97.00 in chips)

Seat 7: XGlaudius ($88.90 in chips)

ANTES/BLINDS

Lowtilter posts blind ($0.50), Dirkler. posts blind ($1), XGlaudius posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Jojje_2k bets $4.50, XGlaudius calls $3.50, abuzer007 calls $4.50, Lowtilter folds, Dirkler. calls $3.50.

 

FLOP [board cards QD,5H,KH ]

Dirkler. checks, Jojje_2k bets $12, XGlaudius calls $12, abuzer007 calls $12, Dirkler. folds.

 

TURN [board cards QD,5H,KH,6D ]

Jojje_2k bets $80.50 and is all-in, XGlaudius calls $72,40 and is all-in , abuzer007 folds.

 

RIVER [board cards QD,5H,KH,6D,10H ]

 

SHOWDOWN

Jojje_2k shows [ 5D,5S ]

XGlaudius shows [ 6H,3H ]

Jojje_2k wins $8.10, XGlaudius wins $197.30

SUMMARY

Dealer: abuzer007

Pot: $207.40, (including rake: $2)

abuzer007 loses $16.50

Lowtilter loses $0.50

Dirkler. loses $4.50

Jojje_2k bets $97, collects $8.10, net $-88.90

XGlaudius bets $88.90, collects $197.30, net $108.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em 0.5/1 NL (real money), hand #1,959,384,538

Table sig551's HE, 4 Mar 2007 1:52 AM ET

 

Seat 3: Johnnyeast ($186.50 in chips)

Seat 5: Jojje_2k [ 9S,2H ] ($100.00 in chips)

Seat 6: WerderMob ($117.75 in chips)

Seat 7: esala68 ($92.45 in chips)

Seat 8: recepdeniz ($84.70 in chips)

Seat 9: Teer&Federn ($106.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Johnnyeast posts blind ($0.50), Jojje_2k posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

WerderMob folds, esala68 calls $1, recepdeniz calls $1, Teer&Federn calls $1, Johnnyeast calls $0.50, Jojje_2k checks.

 

FLOP [board cards 6S,2C,9C ]

Johnnyeast checks, Jojje_2k bets $5, esala68 folds, recepdeniz folds, Teer&Federn bets $10, Johnnyeast folds, Jojje_2k bets $94 and is all-in, Teer&Federn calls $89.

 

TURN [board cards 6S,2C,9C,AC ]

 

RIVER [board cards 6S,2C,9C,AC,JH ]

 

SHOWDOWN

Jojje_2k shows [ 9S,2H ]

Teer&Federn shows [ QC,JC ]

Teer&Federn wins $201

SUMMARY

Dealer: Teer&Federn

Pot: $203, (including rake: $2)

Johnnyeast loses $1

Jojje_2k loses $100

WerderMob loses $0

esala68 loses $1

recepdeniz loses $1

Teer&Federn bets $100, collects $201, net $101

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt tokigt! 2 plus dagar i rad. E dock på bra tilt just nu efter att ha blivit utdragen av runner runner kåk mot min floppade färg och strax efter av samma kille bli utdragen av runner runner färg mot mitt floppade 2 par.

 

Så lika bra att sluta för dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och tittar lite på när Carro spelar (spelade) 200k gnt på prima och påminns varför jag inte spelar online turrar.

Hon sitter med TT på bb och synar en snubbes raise till 400, (b 50-100), sb synar oxå.

 

Flop 552, sb knackar och Carro betar pot, 1200, preraisarn med ca 3k i stack synar. turn 7 eller liknande, Carro ställer resten ca 1400 får syn av snubben som visar AK och klonkar K på river.

Detta ca 10 sek innan rebuy e slut.

Varför riska hela sin stack tom på flop när rebuy tar slut, han får betala $100 för att komma upp i 3k igen.

 

Klart att kärringen vill ha syn av den handen men att det måste komma.

Det värsta är att jag får höra ½!"#¤&!"#¤&!"#&!#¤& i ca 1 timme after att handen är spelad, wätt jobbigt :D

 

Jäjä, jag har kommit 6a som bäst i en online turre, spelade då på fyllan för ngt år sedan och kan inte tänka mig att det va något bra spel inblandat i den placeringen :-D

(Även kommit 1,2,3 på multipokers frirullar när det begav sig och där är ju spelet väldigt tight och solit)

 

Jag orkar inte med att sitta o bli lack på att det måste komma en massa kort som ska hjälpa fi, är rätt skönt att ha blivit dataspels nörd igen. :lol:

 

----------------

 

Förövrigt så hade vi den tightaste synen i klubbens historia i fredagens cg spel.

 

Some1blå och Fawsi inblandade.

Jag satt inte vid bordet så om min berättelse inte stämmer till 100% ber jag om ursäkt.

 

Säkert något raise preflop.

 

Flop K99.

 

Nån av tomtarna betar och den andra synar.

check på turn som visar blankt.

River betar Fawsi 500. (Vet inte om det landa ett A)

 

Some1blå steksynar med KK.

Fawsi visar 99 och ler säkert som han aldrig gjort förut.

 

Ser inte hur pengarna inte kan åka in på turn.

Svårt att spela quads där, får ju bara syn av KK.

 

---------------------------

 

Annan hand,

 

Jompa vs Diego.

 

Flop AQJ.

 

Allin flop.

 

Jompa Q7

Diego JJ

 

4:e gatan: A

 

5:e gatan: Q

 

6:e gatan: Diego går hem :D

 

------------------

 

Sen floppa Some1blå och Fawsi set, QQ vs 88 och pengarna åker in, Fawsi tappar sin 99 vinst.

 

------------------

 

Mkt bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----------------

 

Förövrigt så hade vi den tightaste synen i klubbens historia i fredagens cg spel.

 

Some1blå och Fawsi inblandade.

Jag satt inte vid bordet så om min berättelse inte stämmer till 100% ber jag om ursäkt.

 

Säkert något raise preflop.

 

Flop K99.

 

Nån av tomtarna betar och den andra synar.

check på turn som visar blankt.

River betar Fawsi 500. (Vet inte om det landa ett A)

 

Some1blå steksynar med KK.

Fawsi visar 99 och ler säkert som han aldrig gjort förut.

 

Ser inte hur pengarna inte kan åka in på turn.

Svårt att spela quads där, får ju bara syn av KK.

 

 

Kan väl kommentera den handen då... Va väl i stort sett en bra förklaring annars mjukis. KK preflop höjde jag till 30 eller nåt sånt (kommer inte ihåg exakt) får syn av Fausi bara tror jag... Potten är med andra ord liten som fan, floppen kommer K99. Jag betar ut o Fausi synar. Nu är potten exakt på 205:-

Turn kommer 4 eller liknande, han checkar o jag checkar (jag va knappen)

River kommer oxå lanka, typ en 5:a eller nåt. O Fausi bettar ut 500:- i 205 kronors potten...

Okej, på nätet 100ggr av 100 höjer jag eller stoppar in allt. Live 99ggr av 100 höjer jag eller stoppar in allt... Den här gången gjorde jag inte det. Varför? Främsta anledningen va en riktigt otäck känsla över handen. Andra anledningen är att om jag ställer om finns det inte överdrivet många händer jag får syn med som jag slår. Med andra ord, har han bluffat så synar han inte ändå. Har han t ex K9 eller 44 eller 55 så synar han de mesta. Har han 99 så bustar jag dom pengarna som jag byggt upp under hela kvällen på en onödig pott som jag har värdelös magkänsla över..

Kan väl inflika i tidigare inlägg i denna tråd om att se pengavärdet... Att plussa 2-3k på en kväll är mkt bra pengar för mig.

För övrigt förstår jag inte resonemanget i lokalen efter den synen, de va inte så att nån tyckte att det var ett BRA spel, snarare tvärtom... Köper givetvis det oxå, men vänd på det o säg att handen skulle varit mellan Ivey o Brunson t ex... då skulle alla höjt en av dom till skyarna som den bäste nånsin o bla bla bla.. (menar inte att jag är det)

Jag tycker OXÅ att man ska bomba där, men uppenbarligen så spelade jag potten rätt bra eftersom jag kom undan väldigt billigt mot ett floppat fyrtal. Ni andra vet ju inte hur potten var.. med snacket som Fausi drog på flop, hans kroppsspråk. Eventuella tells jag har på han eller tror att han har på mig.

Pratade med Fausi om potterna i lördags (va snorfull) o tycker att hans "bara-syn" mot mig är minst lika bra.

 

Jag är SB, tror de va Fausi som höjde pre o jag synar med QQ. Floppen kommer Q84, jag betar ut 120 o han ställer om till 300. Jag synar bara, turn kommer 4. Han småbettar ut typ 300 igen o jag synar. Rivern landar 7. Han bettar ut 500 o potten va väl på drygt 1200 eller nåt sånt. Han täcker lagom mig, jag slår om till 1100. Han har ca 1300 kvar i det läget. O han synar BARA istället för att stoppa in allt. Han har förvisso inte nästnöten som jag hade, men nästnäst nöten. Mkt bra syn oxå...

 

Skillnaden i pottern blir ju självklart att den första är så liten på river medans den andra byggs upp under hela potten.

Det tråkigaste är som sagt att alla i lokalen nästan blir sura över spelen. Nån viskar "fuskblandning" i nåt gammalt hörn osv.. Har svårt att se det med tanke på att i tex dom 2 stora potterna som va så blandade inte Fausi nån gång o jag blandade när han floppa fyrtalet...

 

Har vi inte alla (dom flesta iaf) spelat tillräckligt mkt både på nätet o live för att veta att sjuka saker händer runt ett pokerbord och att ingen hand är den andra lik..? Senast jag kollade så fanns det inga generella facit över vad som är rätt och fel?! Rätta mig om jag har fel.. spec dom som inte ens såg nån av potterna men ändå ville ventilera sina åsikter då om vad som är rätt o fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med wonka.. Antingen vinner du det han har betat ut,,.. För bluffar han så foldar han ju ditt omslag. O som sagt.. har han nuts så loosar du onödiga cash!

Önskar att storskyfflarn-Hermansson kunde tänka likadant ibland i såna situationer.

 

mkt bra skägg-danne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har K9/44/55/95/94 då? kanske även 9X

 

Ja, det är väl dom händer han kan ha för o syna, pluss 99 då.. 9 x njaaaaaa!

ifall danne mosar in..

Men som han sa, så hade han ju owoo i handen o satte sin motspelare på något, och det e wätt svårt o analysera en live-hand som man inte sett.

Hade vart en annan sak online...

 

TYcker jag iaf.. Men det e väl olika!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifrågasätter inte överhuvudtaget att de finns åsikter om hur nån annan skulle spelat handen. Som jag skrev tidigare, har vi inte alla spelat tillräckligt mkt för att veta att det inte finns några generella rätt eller fel i poker? Ett tiotal händer senare spelade jag ju nötkåken (med risk för fyrtal) på ett helt annat sätt t ex...

Va de inte Glimne som tightFOLDA KK på brädan KQQ ? Har inte folk pratat om vilket sjukt bra spel det är o hur ofattbart det är..?

Fattar bara inte synpunkterna kring att min tight-bara-syna helt plötsligt är pinsamt dåligt osv som några i lokalen tyckte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att ditt spel är pinsam dåligt (du har iofs inte påstått att jag tyckte det men vill bara poängtera det :) ), har däremot väldigt svårt att analysera om det är ett bra eller dåligt spel, själv hade jag höjt alla dagar i veckan och två gånger på söndagar... oavsett om jag hade trott att fausi hade ett monster.

Förövrigt så har jag aldrig heller hyllat Glimne för hans KKfold, snarare tvärtom så har jag skrattat åt det, fast det roligaste med den handen e ju att han hade med den i i pokerskolan... "såhär ska du spela nästnöten" typ :) hehe

 

Edit: Däremot håller jag med om att det är väldigt dåligt att döma ut ditt spel som du säger att dom som var där gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora i det hela är väl som du säger Danne, att potten inte bygdes upp mer, det är väl det som jag tycker är konstigt men ändå inte.

Skitsvårt att få betalt med quads och med floppad nötkåk, hade fawsi sett din hand så hade han alla dar i veckan spelat handen hårdare. Men nu vet han inte vad du har och försöker få så bra betalt som möjligt.

Klandrar ingen egentligen men förstår bara inte att potten inte blir storare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bara läst vad som står här om den "världsberömda" handen mellan some1blue och Fawsi, men kan man inte vända på´t istället å säga att Fawsi spelade handen dåligt som inte fick riktigt rejält betalt me ett fyrtal mot en kåk. Kanske respekten för Danne var lite för stor, lr? Mot vem som helst annars hade han betat på turn. (Exempelvis mot mig). Men mot mig betar ju alla.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...