x_totti_x Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Jaha då va turneringsklonket på igen. En gammal andraplats i 6.5k. Svårt att vinna när HU är mot stokkulfen och han har 300k och jag 60k 1700 bagare iaf. Fint. Innebär att jag bara ligger minus 300 efter två dagars Cashgame Mkt bra Fint Totti.. Har du cashgames svacka? Ser att du nästan alltid sitter på typ ett cashbord och flera turneringar när man söker efter dig din gamla "firre"... Själv ligger jag +/- 0 senaste 2 veckorna... Månaden är väl ett stort + men ändå störigt när svackorna kommer.. Cashgamet har faktiskt gått över förväntan denna månad, om man ser till att jag i huvudsak kör 1/2 alltså. Däremot så har jag grym motivation och tycker att d är asskoj att köra turneringar just nu. Brukar försöka köra enbart cashgame ett par timmar på förmiddagen, vid två tiden asså , för att sen på kväll/natt köra MTT:s med något eller några CG bord uppe parallelt. Svackorna är aldrig roliga, i synerhet inte i PLO! Kom till nåt PLo bord ikväll så ska jag syna din fisk höjning med AAKK pre med mina 2269 och sätta runner runner fyrtal Citera
Mjukis Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Yea diego is back in shape alltså ! kejan o ni som tar dem från prima, hur får man ut så man kan se vilka hålkort man sitter på vilka som kommer på floppen osv.. Orkar inte sitta o skriva dit det liksom ;P ! Även om jag nu älskar o skriva GG NH WP Diego TAck tacK Meny --> game history... fattar du inte resten så eru nog lite retard... Jag frågade faktiskt kejan !!! Citera
Herman Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Ibland mår man dåligt... vad ska han ha liksom!? strejt flushhhhh ellerrr ** Game ID 1046618557 starting - 2006-11-21 16:52:12 ** Erlangen [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - MrDAM10 sitting in seat 1 with $42.37 - ints sitting in seat 2 with $43.68 - Mobbe sitting in seat 3 with $18.50 - slug333 sitting in seat 4 with $50.40 - BobbyMilk sitting in seat 6 with $134.37 [Dealer] MrDAM10 posted the small blind - $0.25 ints posted the big blind - $0.50 slug333 posted to play - $0.50 ** Dealing card to slug333: , Mobbe called - $0.50 slug333 checked BobbyMilk folded MrDAM10 called - $0.50 ints checked ** Dealing the flop: , , MrDAM10 checked ints checked Mobbe checked slug333 bet - $2.15 MrDAM10 called - $2.15 ints folded Mobbe called - $2.15 ** Dealing the turn: MrDAM10 checked Mobbe checked slug333 checked ** Dealing the river: MrDAM10 bet - $4.50 Mobbe called - $4.50 slug333 raised - $17.30 MrDAM10 went all-in - $35.47 Mobbe folded slug333 called - $39.97 MrDAM10 shows: , slug333 mucks: , MrDAM10 wins $91.14 from the main pot End of game 1046618557 Citera
Ariados Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 aa tragiskt asså SLUT PÅ KONTOT *klapp klapp klapp* Citera
ztoobez Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 VAFAN!!! kan man aldrig få till klonken på slutet av turneringarna. slutade på 28'e plats i kvällens 35K. FUKK!!! Va snackar du om ariados??? Såg dig ju sitta me 11K på nått fixx bord bara för nåra dar sen Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 -$6k på 30 mins.............. >HORA ÄCKEL FITT POKER SKA ALDRIG SPELA MER NÄR DENNA ************ MÅNAD ÄR SLUT *S'' /()#%)=#¤(/%)(¤ SUG Citera
Herman Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 -$6k på 30 mins.............. >HORA ÄCKEL FITT POKER SKA ALDRIG SPELA MER NÄR DENNA ************ MÅNAD ÄR SLUT *S'' /()#%)=#¤(/%)(¤ SUG LOL! inte bra asså.. du måste sluta tro att J3 e stål asså bling bling* Citera
fannys Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 -$6k på 30 mins.............. >HORA ÄCKEL FITT POKER SKA ALDRIG SPELA MER NÄR DENNA ************ MÅNAD ÄR SLUT *S'' /()#%)=#¤(/%)(¤ SUG Hyr dig en personlig "tilt coach" som klår da` när du tiltar eller nåt..... Du kommer ju bryta ihop om du fortsätter så här... NL5-10?? Eller högre...?? Håll dig till NL1-2 i ett halvår eller nåt....du krossar ju den nivån!!! Citera
some1blue Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Mkt bra.. jag kan bli din coach Ariados... så fort du går över 1-2 kommer jag med bubbaklubban vettu... du krossar ju som sagt 1-2.. Nöjer mig med 11.5% av din vinst för mina tjänster... Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 25/50 NL helvete... bland annat, + sjuuuukaste oturs rushen på fixed limit borden... Jag får väl trösta mig med de $13k jag fortfarande är plus i november (Var uppe och nosa på 20k dock...) Blir 2/4, 2.5/5 fler-bords grind resten av månaden... tog ut en hel del pengar igår också för att säkra.... 1/2 aldrig i mitt liv lol Citera
baros_milan Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 ariados jag håller på dig asså... snabba pengar e fint men kan bli dyrt... o man har ju hört om folk som vunnit en del för att sen torska allt... tror att kejan e rätt bra på det där med pengakollen (pmm)... gl ariados... bling bling... Citera
fannys Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 ariados jag håller på dig asså... snabba pengar e fint men kan bli dyrt... o man har ju hört om folk som vunnit en del för att sen torska allt... tror att kejan e rätt bra på det där med pengakollen (pmm)... gl ariados... bling bling... Vad menas med snabba pengar...?? En duktig NL1-2 grindare kan göra +100 000kr/mån med rakeback... är det snabba pengar.. Tycker jag iallafall. Handlar ju mkt om ens inställning vart man vill spela... fan kan man göra så mkt på 1-2 hur mkt kan jag då göra på 5-10 är nog mångas giriga tankesätt som gör att dom kommer gula förr eller senare för att dom går upp och skottar... Sen är det bara att börja om från 0$ ... även om Ariados skulle hamna där som jag inte hoppas (ta inte illa upp men du e ju ute och cyklar ibland "jr") så är jag säker på att han skulle bygga rulle väldigt snabbt igen för han är jävligt duktig. Enligt en känd spelare med MÅNGA års erfarenhet så gular 55% av alla sk pokerproffs en gång per år... värt att tänka på då många underskattar dom stora downswingen som kommer nån gång ibland även hur bra du en spelar... Själv hade jag en downswing på 24 inköp på en vecka för inte så länge sen... Tacka fan att jag inte kör efter 30 inköpsregeln som så många rekommenderar... Så oddsen att nån som kör med dryga 4-5 inköp ibland gular kan ni ju räkna ut själva... En annan sak, hur många regulars finns det igentligen på 50-100 och uppåt?? Svar väldigt FÅ som jag sett sitta där i ett helt år... Varför jo för dom e gula eller halvgula!!! Och ja! Jag är ganska bra på moneymanagement... Dels för att jag är tvungen då jag har en familj som måste försörjas och för att jag inte har bråttom att bli "rik"... Hade jag varit i ariados skor hade jag nog säkert suttit på 50-100 och spelat eller varit gul... Citera
some1blue Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Mkt bra skrivet.. seriöst talat så tror jag att i stort sett ALLA pokerspelare lider av för dålig moneymanagement... som sagt, extremt många gular nån gång. Sen finns det ju olika anledningar till att man spelar... För att det är skoj, för att tjäna lite extra pengar, för spänningens skull, för att slippa ta studiebidrag eller för att försörja familjen t ex... Allt spel baseras trots allt på förutsättningar o varför man spelar. Citera
kartong Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Satt åh läste lite på swedishsantas.... där hade de en tråd om primas ändring av rakeback..... nån som hört nåt om de!? det stog alla fall nåt om att det max blir 30% på alla prima sidor efter nyår.... Citera
fannys Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 På tal om annat.... SICK.... Ett urklipp från ett reportage om Johnny Lodden- bad_ip "The story goes that Johnny was being abused by an American during an Internet ring game. The guy laid into him, telling Lodden he was a smart-arsed kid and challenged him to a heads up game - for all of his bankroll. So they went to a private heads-up table and the American sat down first and put up $190,000. Johnny sat down and put up $5,900,000. That's right $5.9 million. And then he typed into the chat box: "I thought you said you had a bank roll!" The Yank got up and left." Citera
some1blue Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Har hört lite på omvägar de där med rakebacken o de stämmer, vet dock exakt inte va som gällde. 30% är nämnt, dock vilka regler eller förutsättningar är mer osäkert... kommer säkerligen inom kort! Citera
Mjukis Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 På tal om annat.... SICK.... Ett urklipp från ett reportage om Johnny Lodden- bad_ip "The story goes that Johnny was being abused by an American during an Internet ring game. The guy laid into him, telling Lodden he was a smart-arsed kid and challenged him to a heads up game - for all of his bankroll. So they went to a private heads-up table and the American sat down first and put up $190,000. Johnny sat down and put up $5,900,000. That's right $5.9 million. And then he typed into the chat box: "I thought you said you had a bank roll!" The Yank got up and left." Sick! Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 torska precis en $3k pott på 2.5/5... som stor favorit.... fyfan vad oflyt jag har just nu.... hela dan likadan.... Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 floppat set vs högre set.... 3 ggr Floppat top 2 vs set..... 2 ggr AA vs AK all in pre - TORSK AKs vs AJo all in pre - TORSK och nu AA vs QQ där ja fick in $400 preflop mot JÄTTETOMTE och torskade $3k pott då han floppa Q............ JAG VILL BARA DÖ Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 btw jag började spela poker med en $50 rulle för mindre än 2 år sen och har fortfarande inte gulat dom EN ENDA gång... Citera
Ariados Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Back 60 tusen SEK på 2 dar.... FINT..... Poker Citera
some1blue Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Back 60 tusen SEK på 2 dar.... FINT..... Poker Undrar om den nya regeringen ska göra nåt åt de där med studiebidrag, verkar som att studenter har fått det extremt mkt bättre...!? Citera
Ariados Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 +35 tusen SEK sen min senaste post.... bara 25 kvar... Vi studenter har det bra asså Citera
some1blue Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Tar du studielån oxå Ariados? Vad säger i så fall CSN om dina små extra inkomster? Har för mig om att man bara får tjäna typ 100k/år för att fortfarande få erhålla bidrag... Citera
Recommended Posts