Gå till innehåll

NLT - Floppat bottenset får mothugg

Recommended Posts

Postad

Är intresserad av att se hur ni andra hade agerat här. Spelet är NL100 på PartyPoker. Jag har ingen superread på fi, utan vet bara att han knappast är nån lösslaskig spelare och jag tror mig känna igen hans nick (dock inte 100%) som en återkommande spelare på NL100 borden.

Jag synar hans raise med förhoppning om att pricka mitt set, vilket jag också gör. Problemet är att sättet handen utspelar sig på får mig att tveka, då jag tycker att hans floppbet är "suspekt", samt att jag när jag får omslag på min raise faktiskt tror att jag är slagen.

Magkänslan säger fold till mig i detta läget. Dock har jag åkt på en del tunga beats på senaste tiden vilket kan påverka mitt sätt att tänka och göra mig "för tight".

Frågan är då om:

1. Jag över huvud taget ska syna preflop med ett så pass lågt PP om jag ändå inte tänker ta matchen vid träff och motstånd på floppen?

2. Om det här verkligen är en fold på den lilla infon jag har, eller om det bara är att trycka in degen?

Här kommer HHn:

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

SB ($100.50)

BB ($70)

UTG ($66.45)

UTG+1 ($90.50)

MP1 ($162.75)

Hero ($139.70)

MP3 ($48.75)

CO ($129.95)

Button ($107.25)

Preflop: Hero is MP2 with 6d, 6s.

SB posts a blind of $0.50.

UTG calls $1, 1 fold, MP1 raises to $4, Hero calls $4, 2 folds, Button calls $4, 1 fold, BB calls $3, UTG calls $3.

Flop: ($20.50) Kc, 6h, 9c (5 players)

BB checks, UTG folds, MP1 bets $12, Hero raises to $30, Button folds, MP1 raises to $85

Postad

Inte helt lätt läge, om FI är någorlunda kompetent som du ju har en liten feeling för att han är så är handdistributionen på honom inte så stor.

Känns som AA, KK ev AK alternativt AQsuited eller 99 möjligtvis några andra Ax suited men de känns långt borta i och med preflopraisen.

Av dessa ligger du väldigt långt efter 2(KK,99) och långt före 2(AK,AA) och klart före 1(AQs alt Axs).

Tja för mig känns AA eller KK närmast då han efter ditt raise försöker skydda potten som börjar bli stor mot färgdrag. Har en feeling ändå att han sitter med en överspelad AA och sätter dig på toppair skulle själv ha

mjölkat mer ur KKKb och väntat till turn med större höjning(även om färgdrag ligger ute) om jag var honom.

På dina avslutande frågor måste jag svara att träffar du settet som ju var orsaken till att du gick med så måste du utan monsterread gå med.

Tryck, push, allin!

Postad

Tycker det enda du behöver tänka på här är hur du bäst får in resten av smeten i potten. Visst, ibland får du betala av en 99, men betydligt oftare är du stor favorit mot AK eller AA. KK tror jag inte alls han skulle spelat sådär.

Ang. preflopspelet tycker jag det är en given syn just eftersom han är ganska tight/selektiv och därför ofta sitter på en bra hand där, som kan betala av de gånger du träffar set. Det i kombination med att ni båda har stora stackar tycker jag gör synen given. Jag synar alla par där, och rätt mkt andra spekulativa händer också.