heybike Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Sandvik" Players: Freddie747 (EUR 33,80 in seat 1) lykke23 (EUR 41,89 in seat 2) TankarErik (EUR 34,25 in seat 3) bjuggen (EUR 39,77 in seat 4) HERO (EUR 50,00 in seat 5) krede (EUR 41,93 in seat 6) Dealer: TankarErik Small Blind: bjuggen (0,25) Big Blind: HERO (0,50) HERO was dealt: 2s - Ts krede Fold Freddie747 Fold lykke23 Call (0,50) TankarErik Fold bjuggen Call (0,25) HERO Check Preflop: Precis satt mig vid bordet. Plockar upp en "Doyle Brunson" i BB, check. Flop Ac - Tc - 8s bjuggen Check HERO Check lykke23 Check Flop: Rundcheck. Har ganska troligt bäst hand. Turn Ac - Tc - 8s - 6s bjuggen Check HERO Bet (1,40) lykke23 Call (1,40) bjuggen Call (1,40) Turn: Plockar upp ett spaderdrag to go with my pair. Betar pot, får två call. En på nåt drag och en på par är min tanke. Kanske får checka river vid blank. River Ac - Tc - 8s - 6s - Ks (Pot: 5,7) bjuggen Fold HERO Bet (3,25) lykke23 Raise (6,50) River: Sätter färgen. Bjuggen foldar istället för check. Jag betar strax över halvpot. En osäkerhetsbet som förhoppningsvis får syn av ett par som inte sätter mig på runner-runner-färg. Lykke mini-raisar. Har han också satt färgen? Ren stöld? Tvåpar? Vad är mitt move här? Vill förstås ha synpunkter på spelet i övrigt. Citera
jonklar Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Jag skulle trycka allin i det här läget. Om han hade Axs så skulle han betat tidigare, Om han hade qjs så skulle han förmodligen betat innan floppen. Q9s el J9s är de enda händer jag kan sätta honom på som slår dig. Jag tror inte att man spelar q8s preflop i detta läge, vissa spelare skulle göra det. Men på de här nivåerna spelar folk alla kort i samma färg så han kan ju ha J2s. Därför är det inte fel att bara syna i det här läget. Citera
lnvincible Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 given fold eftersom hans raise tyder på extrem styrka Citera
DrillerKiller Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 hade nog kontra höjt igen. beror väl lite på vad för read man har på snubben. många spelar skulle inte ens tänka på att reraisa med tex. två par på en färgad bräda. gl hf Citera
Adapa Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 given fold eftersom hans raise tyder på extrem styrkaFoldar du tiohög RR-färg på oparat bräde tappar du massor av värde i längden. Syn eller all in är de alternativen som är aktuella tycker jag. Citera
zener Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 jag tror inte han har satt dig på färgdrag. han hade förmodligen tryckt till lite extra redan på flop / turn om han haft några starka händer... tror på set eller 2par.. kanske till o med 10 K eller liknande hand... känns inte som han har acet iaf... se hur långt ifrån jag var raisa Citera
supah Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Skulle också sätta honom på K10 faktiskt .. Citera
Peder.A Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 En syn känns rätt... Raise är inte fel heller men jag skulle helt klart ha synat. Fold är helt uteslutet! Citera
heybike Postad 5 December , 2005 Författare Rapport Postad 5 December , 2005 Ok, så här slutade handen. HERO Call (3,25) lykke23 shows: 8h - 8c (three of a kind, eights) HERO shows: 2s - Ts (a flush, king high) HERO wins: EUR 17,80 (with a flush, king high) Valde att syna. Frågan är hur mycket EV jag missar när jag väljer syn framför rasie. Citera
lfx Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Synen finns ju inte i det här läget! In med en reraise till ~€20 tot. Har han satt en högre runnerfärg så har han, och då är det bara att betala av. Citera
jonklar Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Det är inte fel att bara syna. Det beror på hur stor risk man vill ta. Men man förlorar lite i EV genom att bara syna. Beror på spelare också, men runner runner, nej allin är bäst! Citera
f98majo Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Så underbart att se ett slöspelat set bli krossat p.g.a. dåligt spel från lykke23. Undrar hur han tänker när han inte skyddar sin fina hand mot eventuella steg och färgdrag på floppen. Sen kommer ytterligare ett färgdrag på turn och han fortsätter att slöspela Känns så rättivist att du drog ut honom. Jag hade dock höjt tillbaks en gång till på rivern. Tror det finns ganska många händer som kan lykke23 tänkas syna med. Utan read hade du dock fått ett svårt beslut om han hade ställt in. Om spelet i övrigt finns väl inte så mycket att säga. Du har en skithand ur position som du får se fyra gratiskort med. Du tror att du leder efter rundchecken på floppen och plockar upp ett bra drag på turn. Betar och får syn, sätter ditt drag och får lite betalt. Citera
Timmi Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Jag tycker det är en solklar rerasie, han kommer att betala av med K10, QJ och set. Känns som en RR - flush lätt är bästa handen där. Citera
Recommended Posts