Pott pre som reb säger eftersom du har pos.
Syn flop sen får du välja om du skall bara ta en syn turn och minska varians, gillar du högvariansspel så är det ju bara potta om med wrap+FD.
Jag hade spelat likadant
Hand 1. Inte mycket för att höja ur poss men du har ju en sååååååå vacker hand
Hand 2. Gillar att bluffa flop där ofta eftersom han ofta bara c-betar, sen ser ju hans riverbet ut som ett stopbet så wp
Potta om pre, antar han spelar så med alla AAxx AAxxs han ställer garanterat in med TKAx , enda handen du bör vara orolig över är KKxx med två s, men potta på och dra ut för en båt om han nu skulle han dig slagen .
Tror du itne vet vad 4bet är? eller så har du skrivit fel, du menar att ni var 4 man till flop?
4bet är annars att du höjer , en återhöjer och du höjer igen
HU Omaha, du måste spela alla händer (VPIP på 100%), samt att du tejpar för två kort ^^, börja med tre inköp på säg PLO100 och gå hela tiden upp när du har tre inköp för nästa nivå, se hur långt du klarar
Omaha är inte texas, mycket svårare att spela ut någon efter flop, det är fortfarande inte bra att syna pre med frukstansvärda skithänder ur position.
Ta upp någon Omahatabell kolla vilka händer du vill spela:roll:
Fold Flop, som rebonius säger spelar inte din hand speciellt bra här multivägs mot 3 spelare, HU så skall nog allt in men här är du nog oftast mot två pers uppe mot ett set och ett större kombodrag..