Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Spelar ingen roll om jag möter en av världens bästa reg eller en fisk, att checka tillbaks på floppen är helt enkelt dåligt. Och lol på GTO/balance/bla bla bla, skitsnack. Om något så är det så jävla obalanserat att checka tillbaks 2nd pair, eftersom det är verkligen det alla gör hela tiden. Satsa top pair + bluffs, checka 2nd pair. Standard standard standard. Säger inte alltid att det är dåligt, men för 99% av regs är det jävligt obalanserat.
  2. Haha ja, jag är imfromsweden från 2p2 Vill träffa lite svenska spelare också, så reggade mig på detta forum också Men helt ärligt, läser jag handen fel eller? Ser jätte-standard ut. Dessutom har OP inte gett några reads/stats? Förresten, är det standard att inte konvertera händerna på svenska forum?
  3. Asså, egentligen har jag inte något problem med check/synd mot många aggresive spelare. Han kommer sitte där med sin A8s o tänka "ooh, om jag går all-in nu kan jag reppa färgen asbra. Kommer nog inte vinna vid SD överdrivet ofta heller. Han kommer lägga sig med hela sin range! Jag ÄR ju ett geni!" Men ah, bara mot aggresiva/spewy regs. Dessutom är det ju inte direkt så att det finns massor med value i att betta här. Nästan omöjligt för honom att syna med AJ här, eftersom vi reppar ett set/2pair/flush så bra. Självklart, om han är duktig, och du är aggresiv, kommer han inse att det är ett bra ställe att bluffa, meeen, meh. Förresten, finns det nåt ställe där man bara kan snacka skit med andra svenska regs som spelar samma nivå typ på det här forumet? (600nl-1knl) Skulle va kul o träffa lite bra svenska spelare.
  4. Fan snackar ni om egentligen? Spelar hälften här ens poker? Detta är ju en så solklart bet som det bara finns. Och man blir ju mörkrädd när folk säger att det är standard att checka denna hand på floppen. Herregud lixom. Fisken synar med vilken 8 som helst, vilken draw som helst, förmodligen all PPs under 8 också, dessutom skyddar vi oss från massor av händer. Tror ni verkligen att när han synar så har han 9x+ här mer än 50%? Jag ser verkligen inte fisken checka 9x här, hans range ser mycket mer ut som 8x eller svagare. Men din sizing är verkligen UR-dålig. Du kan ju föfan inte satsa nästan pott, när du vill ha en syn ur 2nd pair mot en fisk.
  5. okej, jätteintressant att du Vinden skriver att skv uttalat sig informellt om att man avser att beskatta den uttagna vinsten med 30%. Var och hur har du hört det? Har någon här deklarerat vinst från icke eu-sajt och betalat 30% kapitalskatt för uttagen vinst? Fick ni i så fall verifiera era vinster med några uppgifter från pokersajten eller räckte det med kopia på kontoutdrag? Tacksam för svar!
  6. Hej, Jag har med intresse läst om hur skattegranskningen går till. Jag har själv spelat lite på FTP och är i samma situatíon som "Ola". Har tjänat ca 300 000 under 2009. Jag har inget emot att betala 30% i kapitalskatt, men vad jag är rädd för är att få betala 30% på alla vinster utan att få göra avdrag för förluster (som det tydligt står på skatteverkets hemsida). Det skulle ju innebära för mig som spelat cashgames att jag skulle betala mer i skatt än jag har vunnit. Vad säger ni på forumet om detta? Har någon råkat ut för det? Finns det någon sådan risk? Vad ska man göra för att undvika det? Tror ni att SKV nöjer sig med att döma mig till 30% på uttagen vinst?
  7. Kom igen, är det här forumet dött eller?
  8. Någon annan som samtycker/mistycker??
  9. Hmm, Ipoker? Har dom bra med trafik/många fiskar?
  10. Hej, jag är en svensk cash-spelare som spelat på FTP. Men jag har blivit förskräckd av det faktum att svenska staten kommer ta 30% av ALLA POTTER JAG NÅGONSIN VUNNIT, om de upptäcker. Så, jag tänkte flytta hela mitt roll till någon av de skattefria sajterna (alltså de inom EU). Info om mig: Spelar mestadels Full ring, med lite 6-max. Spelar allt från 400nl till 2knl. Spelar ca. 4-6 bord samtidigt. Spelar endast ca. 15k-20k händer i månaden. Vilka sida tror ni skulle passa bäst för mina behov? Tack så mycket, Imfromsweden.
×
×
  • Skapa nytt...