Iom att vi är i supertoppen av näringskedjan och i princip inte har en enda fiende här på jorden så blir det svårt för jorden att göra något åt det. En bomb eller Hitler hade varit nåt! Inte direkt så att det finns någon gud med medvetande som kan styra och ordna nån tsunami som skeppar bort ett par procent av befolkningen på passande ställe för planetens bästa.
Jag gillar vinet faktiskt, trevlig doft typisk zinfandel, fyllighet som bär upp den höga alkoholhalten, mörk frukt och en trevlig kryddighet i smaken.
Mvh
Bengt Frithiofsson89