Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. thefman

    flugan

    fortfarande fula giraffer imo
  2. thefman

    flugan

    varför spela mtt när man får så fula grafer?
  3. att ftp räddas och kan betala ut låst kapital är alltid bra för ekonomin, fast det hade ju helt klart vart mer gynnsamt för regs om det vore någon annan än stars. kanske party hade vart optimale idag.
  4. personligen ser jag inga fördelar i det här. den "förlorade" spelarbasen lär ju ändå vara utspridd på stars och övriga aktörer. och nu försvinner chansen att jobba ner rejken. edit: obv finns det fördelar att ftp räddas i sig så som en mer hälsosam ekonomi och rykte.
  5. känns det inte lite 2011 att varje diskussion övergår i explo vs gto?
  6. skön publik i sista matchen. brukar det ens va lika bra drag i staterna? vi gjorde bra intryck hur som helst
  7. 2009 kollade vi klockan när vi bluffade river, 2012 lyssnar vi på beaten. jepp
  8. om vi ska börja checksyna flop så lär det vara för att vi även checkfoldar brett iom texturen skulle jag gissa
  9. varför skulle någon ha incitament till att få fram en sådan studie?
  10. från wikipedia: "Overeem was given a suspended 90 day county jail sentence plus 50 hours of community service with anger management." anger management? rly? snubben verkar ju hur lugn som helst. skulle vilja höra hans version innan man tar parti
  11. vette asså. pics?
  12. didnt see that comming lulz
  13. rent EV-mässigt så borde du nog riskera så mycket som möjligt på så låga nivåer just för att rejken eventuellt är för tuff att slå. rullen är lätt att ersätta osv.
  14. varför 3bettar du?
  15. det spelar nog en väsentlig roll ja. såg en dokumentär om forna krigare och gladiatorer och där kunde man utifrån benen och märkningar (?) efter muskelfästen då fastställa vilka vapen som varje man hade specialiserats för. så om det stämmer så borde det betyda antingen A; du föds med en viss kroppskomposition med förutbestämda placeringar för muskelfästen etc och väljer därefter vilken typ av vapen (gymövning) som passar dig bäst, eller B; du väljer ett vapen, tränar med det och kan med detta flytta muskelfästen för att passa ändamålet och optimera med tiden. helt ute?
  16. har hört detta resonemang förr och är lite nyfiken om du har nån artikel/studie eller whatever? är själv 190 och kroniskt klen i bänk
  17. ser att betsson är del av b2b. hade nyligen en cashout på annan b2b-site som tog 2 månader att ro hem. hört från flera att cashoutsen segar. likviditetsproblem kanske?
  18. http://faq.holdemmanager.com/questions/6/Poker+Stars+Setup#setup HH du måste tillfälligt ta bort windows kontroll av användare, sedan in i stars och ändra mappen som historiken sparas i till stars.EU. (den mappen syns inte om du har windows kontrollskydd igång) sen in i HEM och lägg till nya mappen (stars.EU)
  19. 3k vpp
  20. det var nog b2b om jag minns rätt.
  21. winning in tough holdem games med stoxtrader är det bästa jag har läst men det var många år sen nu. orkar inte länka
  22. ju djupare man är destå mer kan man ta igen tidiga/billiga misstag. limp borde alltså vara kalasfel med 10bb men kanske helt ok 300bb osv.
  23. går ju såklart att spela vinnande poker med limp i teorin. direkt nackdel: ingen chans att ta hem potten på ditt första bet till skillnad från att 2betta pre. vi har heller inget initiativ men där går ändå att spela profitabelt såklart. bra exempel på vinnande limpare är galfond och ivey.
  24. så hur ser winratesen ut i dagens limitträsk?
  25. för att få tag på nyckeln så var man tydliugen tvungen att sätta upp sig i kölista. känns ovärt att slanta upp om det ändå är gratis för tidigare HM1 användare. så hur funkar det overall nu då? är notecaddy en hit?
×
×
  • Skapa nytt...