Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. varför inte checka flopp med motownarn?
  2. av sizeingen att döma så bör vi spela med 5b/fold-range och då tycker jag att vi slösar bort vår giv med svidade kort på hand. vi vet att fi inte synar i första hand utan hellre vevar vidare så då försvinner problematiken med spelbarheten post hos Axo, och kvar har vi förvandlat en för svag hand till syn till en blockerbluff.
  3. hamnar extremt sällan i 4bsynade potter ur pos så är nog fel kille att fråga och hade aldrig hamnat i just denna spot. justeringen om han 4betar kraftigt hade väl varit syna enkelraise med J9s, 3b/5b bluffa Axo, 3b/syna AJ/KQ. typ så som spelat går jag x/c vid träff, obv för att hålla kvar potentiella bluffar från honom och balans. blank turn har vi liten equity om han har någorlunda vettig range, fold equity är nog hyvfsat låg. dock blir det intressant om vi turnar mer värde och där kan du göra en egen estimate. exempel på hur det går till om du inte redan vet: spana upp Paul Otto's vids hära http://www.ipokervip.net/coaching/videos/ det är gratis och riktigt bra kvalité imo
  4. jodå du kan inkludera dom men ur hans synvinkel så borde ju inte du vara rädd för många turnkort, därav blir en shove genomskinlig. du reppar starkare om du bara synar dvs
  5. turnraisen känns bara fps. hade nog hellre flatat och varit kreativ på river. i övrigt är jag tvedelad ang floppbeslut.
  6. åh fy fan det här känner jag igen
  7. det var ju dock manus har jag för mig. edit om vi tänker på samma adz124
  8. du har utvecklats väl för att vara 24 år kompis
  9. at it again: http://www.highstakesdb.com/3059-scoop-day-5-review-isildur1-makes-another-deep-run.aspx
  10. rejken är piss i sjön. att han drar nya deposits är ju den tumulta storyn, och den har ju levt sitt liv på forum/media helt utan verbal input från blom själv väldigt länge. poker är inte trendigt och/eller kul på samma sätt längre så jag tror att dom som tilltalas är killar 16-25 med above avg IQ från någorlunda fattigt land, gärna med bakgrund inom gaming då övergången ser livsEV profitabel ut (spelar redan spel utan pengar).
  11. skulle gissa att det ser mer ut som: DN drog 100x mer till sajten pre UIEGA än blom gör idag. blom drar 10x mer post än vad DN gör idag. sen känns det rent spontant som att first deposits pre lockade socialt kompatibla människor som ville testa nåt kul en fredagskväll. idag kommer en ny deposit från en balthora som 6mån senare plussar på rejkbäck.
  12. hur spelar du TT/JJ, flushdrag eller set här?
  13. var inte musikrytmen the next big thing?
  14. kolla om värdet överstiger rejken bara. finns många bottar som du kan kolla upp på PTR och se hur deras winrates skiljer mellan valutorna.
  15. har inte spelat där på länge så är inte helt hundra men hade man kontot i tex $ så togs en minimal buffertväxlingsavgift ut varje gång du köpte in på bord av annan valuta. minimal avgift blir betydade på låga nivåer över tid. utöver det så betalar du dyrare rejk då cappen är lika hög mellan valutorna.
  16. finns fler variablar. har funnits avgiftsfria sidor som samtidigt varit helt döda
  17. försökte vara lustig, ej levla. levlar du mig? drog till med 72o för att förtydliga, men ta A2o då som inte bara i ett vakum är proftabelt att 4b/folda utan även i en gedigen spelstrategi.
  18. well ok svart/vitt är det väl ej iof, du har rätt. sen kan man väl exploita språket och kalla en 4b med 72o för värde också, för inte 4bettar vi för att förlora medvetet.
  19. för att kunna kalla det "för värde" så krävs att motståndaren synar omslag, alternativt ställer in keramiken varpå vi kan syna av. detta händer liksom inte mot regs speciellt ofta (spelar 100bb). snackar nu broadways exklusive AK.
  20. sen en bra grej att tänka på när du i efterhand analyserar vilka händer som är profitabla för syn av 3b så går du direkt back din öppning vid fold, vilket betyder att många händer kommer visa -$ i databasen men vara profitabla.
  21. tycker inte man ska 4betta SC alls, blir ju sjukt brett. fina händer så som KQ, AJ, AQ 4bettar du antingen för värde (sällsynt imo) eller för att du inte tror att du har en profitabel syn, dvs du gör om handen till bluff. för övrigt kul med en dagbok där det faktiskt diskuteras poker.
  22. mvh Djens
  23. hur orkar man lyssna på sådan kackelverkstad? båda sidor ruckar inte en millimeter på sina åsikter så diskussion känns meningslöst. den var ju till och med mer infekterad än gto vs explo.
  24. http://www.pokertube.com/free-poker-videos?movie=19197&title=Howard_Lederer_on_business_etics_
×
×
  • Skapa nytt...