Hjort sammanfatta det väldigt bra kortfattat. Precis som han säger är gränsdragningarna problemet. Skatteverket verkar tyvärr inte helt på det klara själva kring vad de kollar på för att få fram om en sajt är skattefri eller inte. Tex anser många att FTP ska anses skattefritt under sin .com-period, men inte skv. Vilket är något vi lär få se utrett i framtiden, när fall från "raiden" dyker upp i domstol.
Sen är det återigen, precis som gjort säger som så att den variant de använder för beskattning nu är rimligare, men inte den korrekta. Men å andra sidan är den "korrekta", förjävla orimlig. Så att spelare inte deklarerat sina vinster är inte så konstigt, däremot är SKVs metoder rätt konstiga. Man får ändå anse att ansvaret till stor del ligger på dom att se till att saker är tydligare/Rimliga, då hade spelare hört av sig, och sluppit polispåhälsning.
Så är allt annat än glasklart hur saker ska vara.