När jag teckna min försäkring sa snubben jag prata med att jag redan hade bostadsrättstillägg genom föreningen så det behövdes inte. När olyckan sedan var framme så var det just bostadsrättstillägget som skulle täcka detta så sa åt mig att ringa föreningens försäkringsbolag som hade denna. Vet inte hur många turer det blev fram och tillbaka innan jag gav upp.
Detta med ledningar är jag osäker på. Vet i.a.f. att det är så när det kommer till bostadsrätter som inte är i flerfamiljshus.
Men summa summarum, bostadsrättstillägg kostar en hundring extra om året, dumt att inte ta det.