Gå till innehåll

Conspiracy NL100 Heads-Up på Prima


Conspiracy

Recommended Posts

Runt 30 minuter lång bara. Tyvärr spelar jag mot en rätt dålig Fi men men.

 

Jag är väldigt färsk när det gäller heads-up cashgame och vill gärna ha input på det mesta känner jag :)

 

Ber om ursäkt i förväg för min dåliga mikrofon, men skruva upp ljudet rejält så funkar det bra :)

 

http://www.megaupload.com/se/?d=UBX1ZORJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med lite kortare filmer. Klicka ur flicker-free display på sajtinställningarna i PT så ser vi statsen.

 

67-handen där du får stege på turn med parad bräda. Check-syn var inget du funderade på? (Skrev innan jag såg resultatet :-)

 

TT-handen 16 minuter in vill du hålla nere potten när det bara finns ett överkort på floppen. Kan du utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skruva upp volymen i camtasia.

 

tycker du ger lite timing-tells i onödan.

 

5.30: 95o, tycker gott du kan donka den

 

6.00: lite väl tight i bb. K2s mot minraise. vad har du för stats HU? mot minbets får du allt syna rätt rejält mycket.

 

11.30 han instacheckar turn=svaghet. han verkar floata rätt mycket skräp på floppen så jag skjuter nog där igen.

 

13.30 i en trebetade potter så verkar han inte vara lika slasky på floppen. så kan tänka mig ge upp turn direkt.

 

14.20: K2s på knappen tycker jag du ska raisa.

 

16.10: tycker du ger han lite mycket respekt när du checkar turn till honom. med så många broadway ute är frikort inte så trevligt.

 

16.30: tycker du ska donka turn med gutshot, bara ett överkort och bluffesset.

 

nu orkar jag inte se mer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skruva upp volymen i camtasia.

 

tycker du ger lite timing-tells i onödan.

 

5.30: 95o, tycker gott du kan donka den

 

6.00: lite väl tight i bb. K2s mot minraise. vad har du för stats HU? mot minbets får du allt syna rätt rejält mycket.

 

11.30 han instacheckar turn=svaghet. han verkar floata rätt mycket skräp på floppen så jag skjuter nog där igen.

 

13.30 i en trebetade potter så verkar han inte vara lika slasky på floppen. så kan tänka mig ge upp turn direkt.

 

14.20: K2s på knappen tycker jag du ska raisa.

 

16.10: tycker du ger han lite mycket respekt när du checkar turn till honom. med så många broadway ute är frikort inte så trevligt.

 

16.30: tycker du ska donka turn med gutshot, bara ett överkort och bluffesset.

 

nu orkar jag inte se mer :P

 

Bra kommentarer. Ang att jag ger timing tells beror nog främst på att jag spelar in tror jag, ska försöka tänka på det dock.

 

Jag har jättesvårt att bestämma hur brett/tight jag ska syna miniraises, får försöka jobba på det. K2s vs miniraise bör väl som sagt vara en syn, tror jag oftast synar faktiskt.

 

Jag har skruvat upp volymen max i camtasia, lär bero på mikrofonen, den e rätt kass. Ska upp till A6 imorrn och köpa ett monsterheadset tror jag :)

 

Ska försöka spela in en film mot någon regular oxå. Lite tråkigt dock iom att många säkert hänger på pf.nu och det är inte så kul att ge ut för mkt info mot regulars :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är det prima och jag kommer inte ihåg just nu hur deras hh funkar (så mycke spelar jag där ;) ) men i händer som 13:39 borde du inte dra upp insta-hh och kolla vad han har när handen går till river? det ger rätt mycke info trots allt... Ok, han har väl en T iofs men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är det prima och jag kommer inte ihåg just nu hur deras hh funkar (så mycke spelar jag där ;) ) men i händer som 13:39 borde du inte dra upp insta-hh och kolla vad han har när handen går till river? det ger rätt mycke info trots allt... Ok, han har väl en T iofs men ändå...

 

Jag tror inte man kan se muckade hålkort på Prima, vilket suger något enormt. När jag kollar i PT så ser jag inget iaf :(

 

Om någon har någon lösning så posta gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16:25 Tveksam syn på river med A9os, med tanke på ditt resonemang, om att FI har 0% continutaion bet på flop, innebär det inte att han väldigt sällan skjut två barrels i liknande läge tomtom? (mot annan fi som har högre cb och aggrisivitet är synen mer given)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...