Gå till innehåll

MSN skrämmer iväg fisken.

Chillarn7

Recommended Posts

I en artikel på MSN's hemsida idag berättar de om det utbredda nätpokerfusket. Bl.a skall det finnas ett program som gör att man kan se andras kort. Visst finns collusion, men att man ska kunna se andras kort har jag mkt svårt att tro.

Här är länken:

http://nyheter.msn.se/msn_news_article.aspx?channelID=48&articleID=31049&categID=189

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--------------------------------------------------------------------------------

Tramsartikel. Men å andra sidan, hur många läser sina nyheter på MSN?

Vill minnas att jag såg den idag i Metro. Där kan man iaf säga att många läser sina nyheter... Håller för övrigt med om att artikeln var usel.

Länk till kommentar

Visst finns collusion, men att man ska kunna se andras kort har jag mkt svårt att tro.

Jag tror inte på det heller, men det annonseras flitigt på ebay och via spam om ett program som ska kallas RNG eller poker rng som ska låta en se motspelarnas kort och korten på floppen innan floppen, m.m. ... :shock:;-)

Ett exempel från ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230170336242

om det nu finns någon som tycker om att läsa spam om hur man kan tjäna miljoner om man bara köper någon grej... :-D

http://www.pokerrng.com har mer info!? Skumt...

Ingen annan som vill investera pengarna, testa det och tala om för oss att det inte fungerar? ;-)

Länk till kommentar

Det är dumt att bara vifta bort allt sådanthär. Visst är 99 % blaj, men ni kan vara helt säkra på att det finns fusk som fungerar. Garanterat.

För att se korten krävs förmodligen att du installerar någon form av program på den andres dator, men det är ju inte allt för svårt. Ett självskrivet litet program som inte sprids i stor skala... Inget virusprog märker det eftersom det inte utför något malignt och det väcker ingen uppmärksamhet. Programmet skickar info till dig om någon infekterad spelar poker, du fixar konto på den sidan och väntar tills dess att han sätter sig. Sedan stjäl du hans pengar lätt.

Eller så programmerar du en bot/spelhjälp som bygger på PT men är lite mer avancerad och låter den hjälpa dig/spela åt dig.

Omöjligt? Nä, inte ens långt ifrån.

Visst, alla hävdar att det är jättesvårt att skriva en bot till NL. Men är det det? Hur spelar många spelare? Jo, helt enkelt ABC-poker och de tjänar massor. Botten kanske inte blir optimal och klarar NL200+, men att rensa de lägsta nivåerna är INTE svårt. Och dör fisken i dammen så dör också hajarna på toppen.

Som sagt, skämta inte bort alla sådanahär larm. Visst är mycket blaj, men inte tillräckligt för att lugna mig. Alla datorspel drabbas VÄLDIGT snabbt av fusk och blir ospelbara. I spelen vinner du inget annat än ära. I pokervärlden kan du istället tjäna GROVA pengar på att fuska.

Ändå tror ni alla att de kunniga programmerare som fixar fusk till spel inte klarar av att göra det till poker, trots att belöningen blir så osannolikt mycket större?

Länk till kommentar

Det kan väl hända om du tar emot ngt från en mindre osäker källa genom msn?

Vi satt iaf några polare och lirade, helt plötsligt börjar en av hans kontakter på msn skriva exakt vad han har för händer och alla hans lösenord på varenda pokersida, internetsida mm mm.

Som tur va var det bara en liten skitunge som ville ha lite kul och lurat honom genom att låtsas skicka ngt på msn och lagt in viruset i filen. Han hade lätt kunna tömma polarens konto om han satt sig ner vid samma bord.

Länk till kommentar

Jag kommer ihåg på den tiden spelfusket ökade inom counter-strike osv. Det slutade med att de flesta fick installera ett program som automatiskt tog en bild på skärmen varje minut och om man misstänkte att någon fuskade kunde man helt enkelt bara titta på bilderna.. vore det någon för pokerindustrin?

Länk till kommentar

Nej, jag vill inte ha något program som tar bilder av min skärm när jag spelar, varken ifrån pokerleverantören eller någon annan. Om sajterna anser det nödvändigt att skydda spelarna mot spionprogram (inte för att jag kan inse varför detta skulle vara deras problem), så kan de alltid skapa en whitelist på program, och de är de enda programmen som är tillåtna att köras under pokersessionerna. Självklart är det då upp till konsumenten om de vill använda detta skydd eller inte.

Länk till kommentar

Man kan ju undra vad det är för smartskallar i det här forumet som startar ny tråd om samma artikel som den igår.

Seriöst sluta korsposta eller lägg iaf inlägget i rätt kategori.

http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/40293-miljonfusk-hotar-naetpokersajter.html

Kan ju undra vad det är för smartskalle som inte ens lägger märke till att det är två olika artiklar (en från metro och en från msn, dock med ganska liknande innehåll) och inte hade ett dugg att tillföra i denna tråden men postar ändå?

Länk till kommentar

Kan ju undra vad det är för smartskalle som inte ens lägger märke till att det är två olika artiklar (en från metro och en från msn, dock med ganska liknande innehåll) och inte hade ett dugg att tillföra i denna tråden men postar ändå?

Ok, artiklarna är inte identiska, men de är skrivna med information från exakt samma källa, och innehållet är inte bara liknande, utan i princip identiskt.

Länk till kommentar