Gå till innehåll

Varning för Pokerstars!


funkybruno

Recommended Posts

Jag blev medlem på Pokerstars i går. Blev lockad av 600 USD insättningsbonus och "kom igång direkt" budskap.

 

Efter ca 5 minuters spel i cashgame så blir jag utkastad ur tjänsten (mitt i en hand) och får meddelandet att "ditt konto har blivit fryst". Jag har också fått följande mejl:

 

"Hello Jacob, (snygg svenska!)

 

Vi vill informera dig om att ditt konto för tillfället undergår en standardundersökning, vilken många av våra spelare har genomgått. Avsikten med detta är att hjälpa oss att identifiera vilka våra spelare är och att bekräfta att de verkligen är legitima spelare. När vi har slutfört dessa kontroller, så kan vi verifiera våra spelares konton. Ditt konto har frysts tillfälligt medan vi slutför denna process."

 

Denna "process" innebär att man måste scanna/faxa in kopior på sitt pass, sitt kreditkort (bägge sidorna), kopior på räkningar man har hemma samt kontoutdrag för det aktuella kreditkortet - detta gjorde jag (tog mig ca 2 timmar av grävande i papper, fixande med scanner och Photoshop för att få till det rätt) - tack för den förlorade tiden Pokerstars!

 

Trots detta har jag fortfarande inte fått mitt konto aktiverat. Pokerstars sitter alltså och håller på mina pengar. Det enda jag ville när jag fick detta mejl var ju att avsluta mitt konto och få pengarna tillbaka! Men icke.

 

Det intressanta i detta är:

 

#1 Varför nämner inte Pokerstars något om detta i sin marknadsföring? Jag har ett helt vanligt VISA-kort från Handelsbanken.

 

#2 Om det nu är för min egen säkerhet. Varför fick jag överhuvudtaget göra en insättning?

 

#3 Vad hade hänt om jag hade gått allin och förlorat alla pengar på första handen?

 

#4 Varför ska Pokerstars sitta och hålla på mina pengar och tjäna ränta? Det enda rätta är i så fall att de för tillbaka pengarna till kortet medans denna "process" blir klar.

 

Inte nog med att de behandlar en ny kund på detta sätt. Sedan detta inträffade (för mer än ett dygn sen) så har jag skickat 3 mejl varav jag inte fått ett enda svar.

 

Jag skickade tidigt imorse in alla de uppgifter de krävde (trots att jag tycker det är en enorm inskränkning av min integritet).

 

De har trots detta inte låst upp kontot, eller ens bekräftat att de har tagit emot mejlet!

 

Nej säga vad man vill om Expekt och Ladbrokes, men de tar iaf inte sina kunders pengar utan tillstånd. Jag råder alla som överhuvudtaget överväger att börja spela på Pokerstars att tänka om!

 

Det känns som ett riktigt pajasföretag. Vilken modern pokersajt svarar inte på mejl inom 24 timmar???

 

Katastrof! Någon som varit med om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnällfitta :twisted:

 

Det är för din och alla andras säkerhet. Marknadsföring är ....... just det, marknadsföring. Innan du gnäller så kan du ju i stället kolla vad du godkänt i.o.m. att du blev kund. Kolla Pokerstars villkor:

 

1.3. Vi förbehåller oss rätten att vid varje tillfälle kunna begära åldersbevis för att säkerställa att minderåriga inte använder Tjänsten. Vidare förbehåller vi oss rätten att temporärt eller permanent återkalla licensen och utesluta dig från användning av Tjänsten om erfordrat åldersbevis inte tillhandahålls eller om vi misstänker att du är omyndig.

 

Nog för att jag också kan vara en gnällig kävel men jag brukar se till att ha ordentligt på fötterna innan jag gnäller.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ganska snyggt utav Stars att göra det på sånt sätt och inte som alla andra siter som bara brukar frysa och begära uppgifter bara när man tar ut deg. De flesta fryser väll bara utbetalningen och de pengar man har på sidan kan man fortsätta lira och rakea för innan de har verifierat ens uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skulle visa sig att han är omyndig skickas pengarna tillbaka då eller tar pokerstars det som en liten "bonus"?

 

Visst är det bra med säkerhet, men om det gått till exakt på det här sättet är det ju knappast kundvänligt? Jag hade inte blivit så imponerad i alla fall.. Då är det väl bättre att de genomför kontrollen direkt vid första insättning innan man kan börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är synd är att inte man tvingas göra detta innan första insättning istället för vid uttag eller som denna gång innan man försöker göra uttag.

 

Det är dock hopplöst för siterna att tvinga användare till denna procedur före uttag för då skulle dem istället använda en site som inte kräver detta vid insättning. Om det blir krav på licens för att spela poker i Sverige (hemska tanke :oops: ) så lär detta bli ett krav men när det likt idag är fritt för alla aktörer att ha svenskar som kunder så kommer det alltid finnas någon "oseriös" site som inte kräver att man skickar in handlingar så ifall de största och mest seriösa aktörerna skulle försöka sig på det enda rätta och kräva in dessa handlingar så skulle "oseriösa" siter vinna enormt. De kan ju redan nu lura folk med mer generösa bonusar osv.

 

Instämmer med tidigare kommentarer att kritiken från trådförfattaren är helt galen. Däremot är det synd att Poker Stars inte har kundtjänst som väldigt snabbt kan kontrollera handlingarna och låsa upp kontot. Detta lär man förlora en del på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Den här typen av säkerhetskontroll är standard om än något slumpmässig men kan bero på olika saker. Alla seriösa sajter borde bekräfta att deras spelare verkligen är legitima spelare.

 

Vanligen skall ditt konto inte stängas av mitt i en hand. Vi ber om ursäkt för detta. Vänligen skicka ditt användarnamn till mig så skall jag ta en titt på detta.

 

Till vilken mailadress har du skickat ditt email? Du får vanligen svar ganska omgående från supporten men det kan ta längre tid att verifiera kontot med de dokument du skickat in.

 

Hör gärna av dig till mig så skall vi hjälpa dig.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fjant

 

alla pokersiter måste verifiera alla medlemmar, kort, adress, ID osv

 

pokerstars har den bästa supporten, och omd u inte fått svar inom typ 4 timmar måste du helt enkelt ha skickat till fel adress

 

pokerstars är de enda som sköter detta på ett bra sätt jämfört med vissa andra mindre företag som det kan ta flera veckor ibland innan man får hantera sina pengar igen.

 

noob!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fjant

 

alla pokersiter måste verifiera alla medlemmar, kort, adress, ID osv

 

pokerstars har den bästa supporten, och omd u inte fått svar inom typ 4 timmar måste du helt enkelt ha skickat till fel adress

pokerstars är de enda som sköter detta på ett bra sätt jämfört med vissa andra mindre företag som det kan ta flera veckor ibland innan man får hantera sina pengar igen.

 

noob!

 

Detta stämmer knappast när det gäller lite mer avancerade förfrågningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara inom EU det är förbjudet?

 

Fattar inte vad du pratar om riktigt.

Klientmedlen sitter garanterat på bankkonton eller ev i räntefonder, så det är klart att pokerstars får lite ränta på pengarna.

 

Varför skulle det vara förbjudet för en pokersida att få kapitalinkomster genom klientkontona?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad du pratar om riktigt.

Klientmedlen sitter garanterat på bankkonton eller ev i räntefonder, så det är klart att pokerstars får lite ränta på pengarna.

 

Varför skulle det vara förbjudet för en pokersida att få kapitalinkomster genom klientkontona?

 

Det var så längesen jag hörde det och jag har ingen källa men jag har för mig att det var en mycket kompetent person som förklarade varför det är olagligt att tjäna pengar på ränta på det sättet. Jag har som sagt själv ingen utbildning eller referenser inom området men det lät väldigt trovärdigt. Jag har mina teorier varför det är olagligt men jag det finns nog folk här som vet så jag håller dom för mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så längesen jag hörde det och jag har ingen källa men jag har för mig att det var en mycket kompetent person som förklarade varför det är olagligt att tjäna pengar på ränta på det sättet. Jag har som sagt själv ingen utbildning eller referenser inom området men det lät väldigt trovärdigt. Jag har mina teorier varför det är olagligt men jag det finns nog folk här som vet så jag håller dom för mig själv.

 

De får ju inte riskera kapitalet (Som skedde med tex microgaming skinsen där de tradade bort pengar.), så det är möjligt att pokerstars inte får ha pengarna i räntefonder, men bankkonton är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...