Gå till innehåll

Varning för Pokerstars!


funkybruno

Recommended Posts

Ja det låter ju fan så mycket rimligare att pokerstars hyrt ett lager där de förvarar buntar med cash som de går och hämtar och sätter in på banken så fort en kund begär ett uttag.

Såvitt jag kan minnas måste siterna kunna säkerställa utbetalningar för de belopp spelarna har insatta. Av detta skäl tror jag inte Poker Stars kan lägga pengarna på annat än bankränta. Men jagkan ha fel helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sicket whine. scanna, skicka, spela o va glad snorunge.

 

Har spelat säkert 40-50 olika sidor genom åren. Runt 5st har krävt kopior av körkort räkningar osv. Så har inte varit standard för mig genom åren iallalfall. Nu använder jag iof Neteller och de flesta av mina konton är skapade minst något år tillbaka, så kanske blivit stanadard på senare år, speciellt om man kör med VISA.

 

Visst kan man anse att det är bra i säkerhetssynpunkt, men man tycker pokersidorna skulle kunna fixa testen vid första insättning och inte vid uttag då pengarna antagligen redan blivit dumpade om det handlade om stöld eller bedrägeri.

 

Skulle jag startat ett nytt konto och sitta multitabla 10 bord och bli utsläng mitt i ett session för att sedan få mitt konto fryst i flera dagar, så skulle jag blivi ganska frustrerad och antagligen lagt ner den specifika siten.

 

Tycker det är lite skumt att vissa sitter och försvarar stars agerande (med en allmänt otrevlig attityd) om allt nu hände enligt OPs beskrivning. Ni kanske tycker om att bli behandlade på detta sätt, men det är isåfall upp till er....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill minnas en procedur när man skulle casha ut första gången. men så långt kanske du aldrig kom :)

 

:lol:

 

Men rätt har du om man använder internetbanken. Man kan sätta in pengar och börja spela men innan man kan ta ut så måste man skicka in kontouppgifter och kontoägaren måste vara samma person som på SvS. Den proceduren tog väl någon/ra dag/ar.

 

SVS är ju jobbigast. Har bytt bank och måste nu skicka in ett brev med snigelpost/fax för att kunna ta ut mina pengar till det kontot. :/

 

Vore bättre att random bara kan ringa till SvS och be dom skicka degen till ett nytt konto, eller hur :mrgreen:

 

Sen instämmer jag i vad de flesta här skrivit. Det är bra att siterna gör kontroller. Framförallt när man använder kort för transaktionerna.

 

Vill minnas att jag som inte gör det, utan använder banktransaktion, inte behövde verifiera något på PS när jag började spela där. Kan iofs minnas fel då det med ålderns rätt börjar svikta, en får snart va glad att man hittar hem från klubben (den ligger 50 m från där jag bor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fjant

 

alla pokersiter måste verifiera alla medlemmar, kort, adress, ID osv

 

pokerstars har den bästa supporten, och omd u inte fått svar inom typ 4 timmar måste du helt enkelt ha skickat till fel adress

 

pokerstars är de enda som sköter detta på ett bra sätt jämfört med vissa andra mindre företag som det kan ta flera veckor ibland innan man får hantera sina pengar igen.

 

noob!

 

Vem fan är det som är en fjant? Har du överhuvudtaget läst trådskaparens inlägg? Tycker du det är helt ok att stänga hans konto mitt i en hand? Tycker du att det är helt ok att man kan sätta in pengar utan någon som helst identifiering krävs?

 

Varför envisas man med att hävda att detta är för kundernas säkerhet? Varför kräver man inte id-kopior osv från start innan första insättning om man nu är så mån om sina kunders säkerhet?

 

Vilken idiot som helst kan sno ett visa-kort, hacka ett netellerkonto ,mb-konto osv för att sedan sätta in pengar och chipdumpa utan att siten hinner göra ett skit.

 

Skulle siterna verkligen vara intresserade av kundens säkerhet hade haft en insättningsspärr som hävs då man skickat in id osv från start. Inte efter!

Det kommer aldrig införas dock då siterna vet att de riskerar förlora kunden direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker med det verkar lite skumt att PS har stäng av TS mitt i en hand men det kan ha naturliga orsaker. En kan vara att Fi var en känd/misstänkt bedragare och att PS hade span på honom. Inte särskilt trolig kanske.. orkar inte komma på en bätte. Något som är mindre troligt, är att PS inte haft tillräckliga klagomål innan om just detta tillvägagångsätt om det är så att det ens går att göra om det inte görs manuellt. En anledning lär finnas då, det kan man vara säker på, och jag förstår att de inte skriver det öppet mitt under en utredning eller efteråt. Ju mer unik anledningen är, desto större anledning att aldrig outa den. Om de bryr sig om andras säkerhet dvs.

 

Skulle siterna verkligen vara intresserade av kundens säkerhet hade haft en insättningsspärr som hävs då man skickat in id osv från start. Inte efter!
Du tror alltså att det skulle vara en vattensäker metod? Jag är ganska säker på att PS säkerhetsprocedurer är långt mycket mer avancerade än dina hemmameckade teorier om säkerhet. Du får gärna motbevisa mig, men du låter som en frustrerad pokerjunkie. Självklart vill de behålla sina kunder, men om de börjar vika sig för folk som gnäller högt, så är det inte en pokersajt som prioriterar säkerhet IMO.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker med det verkar lite skumt att PS har stäng av TS mitt i en hand men det kan ha naturliga orsaker. En kan vara att Fi var en känd/misstänkt bedragare och att PS hade span på honom. Inte särskilt trolig kanske.. orkar inte komma på en bätte. Något som är mindre troligt, är att PS inte haft tillräckliga klagomål innan om just detta tillvägagångsätt om det är så att det ens går att göra. En anledning lär finnas iaf, och jag förstår att de inte skriver det öppet mitt under en utredning. Ju mer unik anledningen är, desto större anledning att aldrig outa den. Om de bryr sig om andras säkerhet dvs.

 

Du tror alltså att det skulle vara en vattensäker metod? Jag är ganska säker på att PS säkerhetsprocedurer är långt mycket mer avancerade än dina hemmameckade teorier om säkerhet. Du får gärna motbevisa mig, men du låter som en frustrerad pokerjunkie.

 

Vart har jag påstått att det skulle vara "vattensäkert"? Det jag säger är att det är ruskigt enkelt att chipdumpa bort nåns pengar och jag tycker att man börjar i fel ände. Har själv varit med om samma sak på flera siter där de inte alls informerar om att de kräver id osv. Satt in en mindre summa och byggt en rulle och sen när man ska flytta den så har det varit ett djävla strul pga de inte godkänner kopior osv fast det är mkt bra kopior där man ser allt i detalj. Ofta känns det som om siterna vill hålla kvar ens pengar. Enligt mig kör man med oschyssta metoder, tyvärr!

 

Jag är inte emot säkerhetstänket i sig men jag tycker INTE att man ska kunna få kontot låst när man sitter mitt i en turnering man betalt pengar för. Detta har hänt mig också. Hände på full tilt och sen får jag veta att det beror på att jag använt en annan ip-adress och att man därför kör säkerhetskontroll. Snacka om lam ursäkt. Hur många pokerspelare spelar inte från olika ip-adresser online? Måste jag sitta hemma i min datastol varje gång jag ska spela poker utan att vara rädd för att bli utslängd och få låst konto? Bah! För att sen få maila och vänta x antal timmar innan jag kan spela igen. Är det bra service? Mja...

 

Pokerjunkie? Snacka om att vara ute och cykla. Varför ska jag ens slösa energi på att motbevisa dig i ditt påstående? Hur fan ska det gå till för övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan är det som är en fjant? Har du överhuvudtaget läst trådskaparens inlägg? Tycker du det är helt ok att stänga hans konto mitt i en hand? Tycker du att det är helt ok att man kan sätta in pengar utan någon som helst identifiering krävs?

 

Varför envisas man med att hävda att detta är för kundernas säkerhet? Varför kräver man inte id-kopior osv från start innan första insättning om man nu är så mån om sina kunders säkerhet?

 

Vilken idiot som helst kan sno ett visa-kort, hacka ett netellerkonto ,mb-konto osv för att sedan sätta in pengar och chipdumpa utan att siten hinner göra ett skit.

 

Skulle siterna verkligen vara intresserade av kundens säkerhet hade haft en insättningsspärr som hävs då man skickat in id osv från start. Inte efter!

Det kommer aldrig införas dock då siterna vet att de riskerar förlora kunden direkt.

 

Exakt. Deras spärr är bara till för att skydda dom själva, inte kunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nya spelare behöva verifiera Sina uppgifter vid första deposit skulle dom gå till en annan sida, allternativt tycka det är för krångligt med nätpoker och skita i att spela. Moraliskt fel, ja kanske. Konstigt, inte det minsta. Skriver från mobilen så ursäkta det lite roriga inlägget

Nya spelare vill komma igång direkt, så enkelt är det och det vet siterna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 years later...

Pokerstars har gjort samma skit för mig. Jag satt in 200 dollar. Men för att dom fryst min mans spelkonto. Så vipps frös dom mitt och vägrar att låta mig ta ut mina 200 dollar. Och allt började precis likadant för min man som det började i förklaringen i detta forum. Hans konto fryste dom och ville ha in underlag. Han har skickat in allt. Men dom blir aldrig nöjda. Och till mig skriver dom efter att dom först vill ha bild på mitt körkort tillsammans med mig. Kontoutdrag och aktuell faktura.. Att så länge dom har outredda ärenden med en spelare som jag har koppling till kan dom inte gå vidare med mig. Det är helt sjukt. 8 månader har jag skrivit att jag vill ta ut mina 200 dollar. Dom skiter i det. Och min man får inte spela. Sedan inget telefonnummer utan mail. Som det tar dagar att få svar på. Sedan är dom totalt omöjliga att lösa problemen med. Det finns inga problem dom skapar dom. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...