MikeTime Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Lördagen den 15:e januari 2011 kl 14:00 är det dags för nästa Berga Open! Vill du vara säker på att få en plats - anmäl dig redan nu. Eller imorgon. Eller skit i det. Men då går du miste om en rolig helg där du får träffa nya bekantskaper du inte ens i din vildaste fantasi kunde föreställa dig existerade. Och då syftar jag inte på TotalFarsa. INFO: När? Se ovan ^^ Var? Meddelas efter anmälan men i Örebrotrakten nånstans. Vad? THNL-turnering med en second chance. Insats? Ja, 1200+200 Startstack? 15.000 Second chance? Ja, 1 innan sjätte perioden. Kostar 400:- för 7.500 nya, fräscha marker. Min-antal? 20 spelare. Max-antal? 61 spelare Lunch? Restaurang Stinsen i Hallsberg kl 12-13. Middag? Enklare förtäring, alkoholfri dryck, kaffe och tilltugg ingår i raken. Dealers? Ja, minst på finalbord. Troligtvis på de sista två borden. Sidospel? Troligtvis, meddelas isf efter anmälan. Sovplatser? Ett mycket begränsat antal i pokerlokalen. Hotell eller bil med motorvärmare rekommenderas. Anmälan? I denna tråd eller via PM eller på fb eller sms eller liknande... Välkomna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandsater Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Im in! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Gärna med igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Sign me in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bensjo Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag är med och bidrar.. bokar även sovplats om gäststugan är ledig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Klart jag är med och donerar till de som har det sämre ställt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 23 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2010 Anmälda: Mike Sandsater S:t Björn jm_j bensjo (i gäststuga) TotalFreak Cyntax Puni Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag anmäler mitt intresse men kan inte svara på i dagsläget om jag har möjlighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Ja, jag prellar mig också på samma premisser som Puni, så ska jag kolla läget ASAP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 I'm in* *Jag är med, på engelska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag är med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 23 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2010 Anmälda: Mike Sandsater S:t Björn jm_j bensjo (i gäststuga) TotalFreak Cyntax Puni ValterErik Soni Jöns Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Sorry Crappy, men Mikes mindgames är på en helt annan nivå än dina. Jag är på för turren, med vissa reservationer som jag har clearat med Mike. Iof lär väl folk vara vana vid att jag bangar, men om jag inte kommer denna gången så är det i alla fall på grund av bra anledningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Y Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Preliminärt anmäler jag mig, du kan gärna ta in en reserv på samma plats, vet inte riktigt hur 2011 års schema ser ut för mig riktigt hursom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag lovar dyrt och heligt att ta SJ om inga andra utvägar dyker upp. Annars utlovar jag en avatar med "I love MikeTime" på rumpan. Dvs. Jag anmäler mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag kommer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Jag lovar dyrt och heligt att ta SJ om inga andra utvägar dyker upp. Apropå det, nån som kommer ifrån typ Göteborg eller rent allmännt nedanför vänern eller dylikt som redan är anmäld? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Min polare från Karlskoga ska med också. Han får heta "Pinnen" i anmälningslistan. Btw vill jag reservera en parkeringsplats nära ett el-uttag så man kan värma upp bilen med kupévärmare. Jag snarkar i bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Trevligt.. count me in Bokar samtidigt in mig i Jennez eller st bjorns bil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
simonlofberg Postad 23 September , 2010 Rapport Share Postad 23 September , 2010 Surr om Thairesa men reggar mig iaf och hoppas verkligen på att kunna delta:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2010 Anmälda: Mike Sandsater S:t Björn jm_j bensjo (i gäststuga) TotalFreak Cyntax Puni ValterErik Soni Jennez Drunken Penguin John tarmac Bjoelle Hygglo Pinnen m1978 simonlofberg schoolbook Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 Apropå det, nån som kommer ifrån typ Göteborg eller rent allmännt nedanför vänern eller dylikt som redan är anmäld?Vi är ett gäng som kommer att ta tåg från Gbg så joina oss när det börjar dra ihop sig. The more, the merrier etc... Slänger in en brasklapp i form av förestående hornhinnetransplantation. Har inte en aning när den blir av. Kan bli november, kan bli mars 2011. Vacker avatar mike. Brad Pitt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2010 Ett litet klarläggande från min sida angående raken är på sin plats tror jag. Har nämligen fått pm om att det är på tok för dyr rake och att det brukliga är en rake på 10% av inköpsbeloppet (i det här fallet skulle det alltså bli ~120 spänn). Istället för att svara på enskilda pm så drar jag det här istället: I raken på 200/spelare ingår: *Nån form av mat. (Septemberturren innebar käk till 53 personer.) *Alkoholfri dryck. (I september köpte jag in över 40 liter dryck.) *Kaffe+fikabröd *Snacks *Frukt *Kassör (Känner ni nån som vill jobba 14-16 timmar gratis så hör av er.) *2 dealers (Se ovanstående kommentar.) *Förvaring av pengar. (Det ni inte vet om är att alla insatser direkt avlägsnades från turneringslokalen och förvarades inlåsta på en helt annan plats under hela turneringen. Detta av säkerhetsskäl givetvis. Så kommer även ske i januari.) *Graverad pokal till vinnaren. I september delade jag och J-O på den kostnaden. Utöver ovanstående tillkommer givetvis kostnader för mig i form av förbrukningsmaterial (skithuspapper, engångglas, bestick, tallrikar, sopsäckar mm), el, slitage och så vidare. Min enorma förtjänst efter septemberturneringen när allt var betalt hamnade på ganska exakt en lax, eller om ni hellre vill räkna timlön; c:a 40:-/h. Utöver det fick jag lira turren "gratis". Om en skillnad på 80 spänn i rake avgör om ni kommer eller inte kan jag ärligt säga att ni gärna får stanna hemma. (För att klargöra; det är ingen av de som anmält sig än så länge som har klagat, utan det är andra forumiter.) mvh // Mike. Vacker avatar mike. Brad Pitt? Nix, tror det är SD´s representant i Svartvattnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts