polisgatan Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Hejsan blev kontaktad av en snubbe som heter robert andersson och har tidigare blåst flera på forumet som jag märkte nu efter jag sökte på hans namn hära. Bor tydligen i jokkmokk. Han kontaktade mig och ville köpa $ på partypoker. Då sa jag åt han att föra över pengar till min bank, Vilket han gjorde och visa en print screen på att han fört över. Så jag skickade gladligen pengarna. Efter ca 4 dagar har jag inte fått en krona så jag frågade han vart pengarna är, dem är på väg säger han. Men han verkade helt oseriös så jag ringde banken med hans kontonummer o.s.v. Dem sa att han schemalagt ett datum då pengarna ska överföras men sedan ska ha avbrutit detta. Hade ingen aning om att man kunde avbryta detta. Nu till frågan, Hur ska man göra lättast för att få tillbaka pengarna? Ringa till hans pappa och prata med han? Polisanmäla? Kronofodgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Kronofogden där får du nog ingen hjälp, men däremot en polisanmälan är väl självklart!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rund_kant Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Kronofogden där får du nog ingen hjälp, men däremot en polisanmälan är väl självklart!! Alltså om man anmäler sånt finns det nån chans att polisen prioterar brottet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 (redigerade) Polisen bryr sig nog inte så mycket. Redigerad 25 September , 2016 av striker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Ja alltså kan du hans address är det ju ingen sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tototorsten Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Eftersom du har "POLISGATAN" som användarnamn så tror jag att du ordnar det på egen hand!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 är det "hockeypulvret" vi snackar om? herrejävlar isåntfall... killen kan verkligen, verkligen inte må bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
purplecard Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Jag fattar inte varför man tar risken och gör något så här dumt som du gjorde. Varför förde du inte över pengar till ditt bankkonto från Party om du nu behövde pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 1. Det är lika trist varje gång man får läsa om sånt här. Du har min sympati. 2. Att göra sånt här är faktiskt bara korkat. Det är en sak om ens bästa kompis ber en göra något sånt här, men när det handlar om någon som man inte känner IRL så är scamrisken alldeles för stor. 3. Personer som håller på och scammar andra på det här sättet borde avrättas eller sättas i arbetsläger. De är defekta och borde tas ur cirkulation för gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 1. Det är lika trist varje gång man får läsa om sånt här. Du har min sympati.2. Att göra sånt här är faktiskt bara korkat. Det är en sak om ens bästa kompis ber en göra något sånt här, men när det handlar om någon som man inte känner IRL så är scamrisken alldeles för stor. 3. Personer som håller på och scammar andra på det här sättet borde avrättas eller sättas i arbetsläger. De är defekta och borde tas ur cirkulation för gott. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zauroman Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Robert Andersson... Är det "Robinson Robban" eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Polisen borde bry sig kan man tycka då han har bedragit många andra. Nån post i en annan tråd då nån hade räknat ihop att de var minst 7 pers som hade blivit blåst av samma snubbe. Men kontakta hans far, han vet om att hans son är idiot och kan nog vara villig att lösa det hela snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ImSoNasty Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Wow, håller han igång fortfarande. Sjukt att han inte åkt dit än. Han har scammat folk i MINST två år. Innan fuskade han på hög nivå i CS rofl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Polisen lär ju inte rycka ut med insatsstyrkan, men om du gör en polisanmälan så har du i alla fall satt lite press på fanskapet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokerfejset Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 är det "hockeypulvret" vi snackar om? herrejävlar isåntfall... killen kan verkligen, verkligen inte må bra. Jepp, det är han. Riktigt vidrig kille. Prata med han på msn ( robert2c@gmail.com) för ngn dag sedan. Haha han sa att han skulle betala tillbaxs och hur jag en försökte knäcka alla hans lögner så hitta han på nya. Rent jävla geni på att att ljuga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokerfejset Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Men kontakta hans far, han vet om att hans son är idiot och kan nog vara villig att lösa det hela snabbt. Prövade det och han kom fram till att det var "tråkigt och beklagligt". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Synd att den jäveln bor i Jokkmokk av alla ställen annars hade man nog orkat dra igång projekt svälta-hunden-i-två-dagar-och-sedan-ringa-på-hos-scamstern-och-låta-50kg-raseri-gå-loss. Hoppas att det löser sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Brukar inte Aschberg gilla att rota i sådana här fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LilleKatt Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Usch, jag hatar sådana personer! De förtjänar mycket väl att få åka abulans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Allvarligt, ni vet vad killen heter, har hans telnummer och vet var han bor.. Behöver jag säga mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Allvarligt, killen gör ju ett kanon jobb som gång på gång får folk att frivilligt skicka pengar åt han... han behöve ju inte ens stjäla dom... Undra om han lyckdes med samma sak om han knackade på dörren och frågade? kanske ni klickar här trots att jag säger det är virus också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Ta med en clan och planta en bomb i hans bas. Spring ut, alla tar fram awp och aimar alla utgångar och skulle n00ben springa ut så awpa ett HU på fanskapet. Hur fan kan denna människa fortfarande leva? ...någon borde ju skrämt skiten ur han?!?!' Sympati åt dej och hoppas (vilket jag inte tror...) att det löser sej ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 kanske ni klickar här trots att jag säger det är virus också? Givetvis....Sitter ju vid företagets dator.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Derfor Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Vet vad såna här idioter går för,,hans far har inget med det att göra. Dock kan ni glömma stålarna, då sådana killar redan finns hos fogden. Men prova gärna järn femman, brukar funka:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polisgatan Postad 2 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2007 Tjena, tack för alla svar. Ringde hans farsa men han svarade inte. så lämnade ett sms med att han borde ringa upp mig för hans son skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts