Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

Nu är det dags igen. Tänkte dra igång en videodagbok. Kör NLT200 på stars, mest 4tablande, ca 10-20min långa filmer.

 

Introfilmen

 

Övrigt om dagboken. Tänkte försöka få lite mer bilder denna gången. Siktar mot en bild per post. Så här ser jag ut när jag grindar, här railad av NiZe:

img1038md0.th.jpg

 

övrigt kan ni ju följa pokerkollo.blogspot.com

 

Enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nyfiken på dina NL-resutlat. Vi gick ju från FL SH till NL ungefär samtidigt så det vore kul att jämnföra lite. Har själv halva inne på 2/4 nu :)

 

såhär såg de ut igår, idag lite mer klonk men orkar inte uppdatera.

nllq1.th.png

nlgrafhp7.th.jpg

 

Har du helt gett upp fixed? Hur svårt var det att ta steget? Vad är bättre/sämre med NL kontra FL?

njä, lirar lite 10/20 ibland, tog $1k HU av en bot nyligen, var kul. steget var rätt lätt faktiskt. kan berott på att jag läst hh från nl-lirare rätt länge och sett stoxfilmerna och fått tänket. att jag blivit coachad av ett gäng duktiga spelare har väl gjort sitt också. men rent allmänt, tror jag har ungefär samma timlön på NL som FL redan efter 1månad.

 

Vilka nivåer spelar ni som är där nere?

NL50-2000, FL 2/4-10/20, PLO1000

 

gott tyckte din fl-dagbok va go trots ja inte ens spelar FL :>

=)

 

Varför just stars?

 

Tycker du fisken väger upp bananer?

 

GL!

bra tableselection, vilket jag prioriterar. vill bara kunna spela mina bord så jag lär mig NL, pengarna kommer på sikt när jag lärt mig hur man gör. man får ju hyfsad rb som platinum som jag är närsomhelst och som supernova får man lite till. rent allmänt rejkar man ju nada i NL jämfört med FL.

 

Jag trodde du var ett thailändskt barn... vad besviken jag blev nu... :(

 

:(

 

Idag har jag druckit Wisenbier, Lagerbier, Dark Bier, Singha, Chang, Beer Lao och Heineken. Beer lao var lätt godast. Här är en bild på Beer Lao:

img1014kd0.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu drar det igång. En 20min film, 4bord, lite spewing av mig kanske, inga stora intressanta potter. Vanligt ABC hoppas jag. Funderar på att slå om några gånger men gör det aldrig.

 

heltoks videodagbok film nr1

 

Ljudet blev visst lite högt från datorn, sänker det till nästa film. Ha lite smålåg volym på när ni ser filmen så hoppas jag det blir acceptabelt ändå. Tycker ni att det är jobbigt så håll ut till nästa film där jag fixar det. Har inte filmat från min laptop innan så tar ett tag att tune:a in allt. Kanske ska köpa ett headset om jag orkar ta mig in till Pantip någon dag....

 

Jag är lätt bakis idag.... Blir en dag vid poolen tror jag. WLAN där =)

dsc00106vp7.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt initiativ att spela in filmer på ditt lir, men du måste absolut sänka ljudet i klienten, alla alertljud mm tar över alldelles för mkt av filmen.

 

Inte sett så mkt på filmerna än men det var en liten grej jag reagerade på. Tycker du bettar för hårt när du ska bluffa hem en pott, du bettar ofta pot eller strax under, prova att sänka betten ytterligare något. Dom lägger sig i princip lika ofta, och det extra det kostar dig när dom synar spar dig igen i längden i och med att du kommer undan billigare i varje synad bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte nedladdningen att funka med Firefox 2.0. Känt problem?

 

klickar du på download?

 

Trevligt initiativ att spela in filmer på ditt lir, men du måste absolut sänka ljudet i klienten, alla alertljud mm tar över alldelles för mkt av filmen.

 

Inte sett så mkt på filmerna än men det var en liten grej jag reagerade på. Tycker du bettar för hårt när du ska bluffa hem en pott, du bettar ofta pot eller strax under, prova att sänka betten ytterligare något. Dom lägger sig i princip lika ofta, och det extra det kostar dig när dom synar spar dig igen i längden i och med att du kommer undan billigare i varje synad bluff.

 

ljud. check. som jag skrev så blev det för högt ljud i senaste filmen, fixar det till nästa film.

 

betta för mycket. check. det gör jag säkert för jag inte orkar spela postflop, vilket är dålig poker. ska skärpa mig. bakfull orkar man inte spela bra alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice o se dina filmer! Blir riktigt sugen på att återuppta cashgameliret.

 

Sista handen i senaste filmen så bör du nog checksyna rivern tycker jag.

 

Sen tycker jag att du felspelar låga pocketpar. Tex bör du syna minibet på flop i hopp om att seta turn.

 

Någon kille checkraisade ditt $15 bet nä du hade pocket. där skulle jag ha checkat o tagit freecard. Visst hsr han AK så får ju även han gratiskort men handen blir väldigt enkel o spela på turn. Kommer A/K så har det mesta dig slagen som inte hade det på floppen. Blank turn så ska du resa hans bet. Checkar han så får du nog ta o beta o vika omslag.

 

Schysst bild på poolen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra film hade ju kasst ljud så jag gjorde en ny. Blev visst lite låg volym på allt, men bättre iaf. Jobbar på det, snart borde allt vara bra. Aja, helt klart mer sevärd än den första... Orkar ni bara se en film se denna istället.

 

Heltoks videodagbok film2

 

 

I fortsättning när ni kommenterar var vänlig gör det på formen "film 2, 19.59in i filmen du har 27o och ställer UTG... folda istället..." typ. Snart blir det nog ett virrar av kommentarer och då underlättar det för allas trevnad.

 

Sista handen i senaste filmen så bör du nog checksyna rivern tycker jag.

 

KT som rivrar färgen borde jag nog checksynat ja.

 

Sen tycker jag att du felspelar låga pocketpar. Tex bör du syna minibet på flop i hopp om att seta turn.

 

33handen så var ju en av mina 2out i hjärter vilket hade kunna ge någon färgen. annars hade jag nog synat. är det fel att göra den avgränsningen?

 

 

Någon kille checkraisade ditt $15 bet nä du hade pocket. där skulle jag ha checkat o tagit freecard. Visst hsr han AK så får ju även han gratiskort men handen blir väldigt enkel o spela på turn. Kommer A/K så har det mesta dig slagen som inte hade det på floppen. Blank turn så ska du resa hans bet. Checkar han så får du nog ta o beta o vika omslag.

 

Vilken tid i filmen?

 

Stort tack för dina synpunkter. =)

 

Upprepar det hela tiden. Jag är en fiskm behöver hjälp att täta mina luckor.

 

Är det en sjysst pool? Den såg fin ut. Var hittar man den?

 

Bjuder på en bild på kollikock vid poolen...

dsc00184gu7.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...