Gå till innehåll

Jacobmal och Nebbis - a poker love story


Marcel

Recommended Posts

Morgon i det Jacobmalska hushållet...

 

Solens första strålar har precis börjat lysa in genom det stora panoramafönstret när Jacobmal yrvaken och sömndrucken mödosamt vänder sig om i den luxuösa Hästens-sängen för att hålla om.... men...

 

- Jaså där är du, säger Jacobmal med raspig men kärleksfull leende stämma tittandes på den nyduschade Nebbis

- Godmorgon Jacobmal!

- Kan du inte krypa ner lite hos mig? säger Jacobmal och ler pillimariskt

 

Nebbis kryper ner i bädden med nyrakad bringa och blött rufsigt hår. De gnuggar näsorna mot varandra precis så där som nyförälskade par alltid gör.

 

- Du är min lilla LAG, Jacobmal

- Men du är mest LAG, Nebbis

- Nej, det är du

- Nej du!

- Nej, du är mest LAG

 

Pojkarna börjar fnittra och håller om varandra innerligt. Mellan dem finns en sån där värme som egentligen bara kan uppstå mellan två förälskade vuxna män. Den där förbehållslösa passionen och glöden...

 

- Du har inte glömt bort att vi ska till Brandborn på middag ikväll, va!?

- Nej då! utropar Nebbis glatt

 

Lite senare...

 

- Kom! Kom och kolla Nebbis! fullkomligt skriker Jacobmal oerhört upphetsad från datoravdelningen

- Nej, men herregud vad är det om? skriker Nebbis nästan lika högt men desto mer oroat

- Kom!

 

Nebbis halvspringer bort...

 

- Titta här, säger Jacobmal med ett ansikte som lyser av illa dold mallighet och stolthet

- Jag fattar inte

- Jag har skrivigt 110 inlägg på pokerforum under förmiddagen men bara använt 292 bokstäver.... det är rekord!

 

Nebbis lägger armarna om Jacobmal, kysser hans hjässa ömt och säger;

 

- Åh, Jacobmal... du är så duktig... jag älskar verkligen din lakoniskhet. Du är min egen lilla Hemingway. Allt ligger under ytan.

 

 

Samtidigt i Ola Brandborns och Marie Serneholts gemensamma lägenhet på Söder...

 

- Ola, du behöver väl inte tråka ut gästerna idag som vanligt genom att visa sportbloopers på videon hela förfesten?

- Vadå!? Alla killar älskar sportbloopers! Såg du inte hur mycket Matteprof, Jennez mfl skrattade senast? Dessutom har jag nyss fått hem en helt ny film från Japan...

- De skrattar för att de är artiga, Ola! De är bara artiga!

- Snicksnack.. sånt där förstår inte tjejer, svarar Ola en smula trumpet

 

 

Festen

 

När Jacobmal och Nebbis entrar festen lätt försenade är Mats Iremark i full färd med att visa upp sin nya Breitling B-2 i vardagsrummet....

 

- Hej! Kul att se er grabbar, kvittrar en glittrande Marie Serneholt

- Hej, hej allihopa!!, ropar pojkarna i kör

- Hej, hej! ropar massan glatt tillbaka (med undantag för en surmulen Hjort som sitter i ett hörn och muttrar något knappt hörbart om bögar)

 

Festen löper på och alla verkar hur kul som helst... Hjort utmanar folk till höger och vänster på armbrytning efter meningskiljaktigheter i olika frågor, Matteprof försöker hela tiden få församlingen att prata om gospel, Iremark låter klockan passera runt bordet en tredje gång, Brandborn visar till Maries stora förtret den japanska sportbloopers-importen och Jacobmal svarar trotsigt enstavigt på alla frågor som ställs under kvällen.

 

- Ska vi inte lira lite poker då? utbrister Brandborn

- Ja för fan! svarar Nebbis snabbt och får mumlande medhåll från församligen

- Ska vi spela SöKö eller? frågar Brandborn upphetsat

Församlingen skrattar eftersom de av uppenbara skäl tror Brandborn skämtar. Det gör han inte.

- Omaha eller Hold Em röstar jag för, säger Nebbis med spelat barsk stämma

- Hold Em tycker jag, det är så otäckt med Omaha eftersom det tenderar att missgynna weak-tighta spelare, säger Matteprof med pipig stämma

 

Gänget gör i ordning för en riktigt gaming-session... man enas om att spela 5-10 No Limit Hold Em cash game. Och nu börjar snoppmätartävlingen om vem som köper in för mest...

 

Matteprof köper in för 100 kronor, Iremark för 2000, Brandborn för 10 000, Jacobmal och Nebbis för 25 000 vardera och Hjort slänger kaxigt upp en miljon kronor och ler förnöjsamt när han inser att han är värst...

 

Needless to say... nästan alla pengarna åker in pre-flop första handen..... (Matteprof foldar K-K UTG)... Brandborn plockar upp A-2s och eftersom han är ungefär lika lös-paranoid som microlimitfiskarna på Ladbrokes kan han inte folda, Jacobmal å sin sida motiverar sin all-in syn med 2-3s med "I give action, so I get action", Hjort vill givetvis inte visa sig svag så han trycker in med 6-6 och motiverar sitt beslut: "jag gjorde några extremt komplicerade metaberäkningar och kom fram till att detta spel var +EV, Nebbis har vid det här laget blivit så full att han inte bryr sig utan härmar flinandes Jacobmal när han utan att ha tittat på korten trycker in markerna och säger: I give action, so I get action, Iremark steker länge med sin A-Ks... han vill så gärna syna för att visa att han är lika tuff som de stora grabbarna... men foldar till sist och säger: "Är sååå sugen... har Q-Ts..."

 

Givetvis rakar Nebbis in potten med sin A-To och full av glädje ställer han sig upp på pokerbordet och utbrister: Elvis lever!!!! Elvis lever!!! Sedan faller han huvudstupa... Ridå.

 

Efter ytterligare några timmar bryter gänget upp och beslutar sig för att dra vidare mot Riche. När de väl står utanför porten och väntar på taxi händer dock något som kommer att få graverande konsekvenser... Jello dyker upp med sina hårdtrimmade MT-5 och Jacobmal väljer att hoppa upp därbak och färdas via moped till Riche istället....

 

Riche

 

Väl inne på Riche upptäcker Jacobmal att allt inte står rätt till med Nebbis. Det verkar som om han undviker honom och när Nebbis till och med tackar nej till en Cosmopolitan i baren inser Jacobmal att något verkligen har hänt. Han sliter med Nebbis in på herrtoan och frågar rakt ut:

 

- Vad fan är det med dig? Du älskar ju Cosmos...

- Tror du inte att jag såg hur du tittade på Jello? replikerar Nebbis surt

- Nu är du bra larvig... Jello är 16 år gammal, oskuld och kör trimmad moppe... vad skulle jag se hos honom?

- Och sen är du weak tight också, säger Nebbis med låg stämma

- Ursäkta?

- Tror du inte att jag såg när du foldade knektarna pre-flop i förra veckan?

- En svintight kille gick all-in UTG med 300xBB.. hur ska jag kunna syna? frågar Jacobmal upprört

- Tror du inte att en riktig LAG hade synat? Tror du Fast_Freddie hade vikt ner sig som en liten flicka med knektarna? Så jäkla Matteprofskt weak tight är du...

- Nu har du verkligen gått över gränsen. Visst att känslorna svallar när man är svartsjuk och full men man kallar fan i mig ingen för weak tight oavsett vad som hänt... det är slut!

- Fine by me...

 

 

Jacobmal rusar gråtandes ut från Riche och Nebbis går med bestämda steg mot baren...

 

- Bartendern! Tre Cosmos!

 

 

Två veckor senare....

 

Jacobmal sitter och tiltar lätt rödvinsfull på Lunarstorm och drar sin IRL-bad beat story för alla som orkar lyssna.. misären är total; håret på ända, sponsorT-shirten från Partypoker nedfläckad av gammal Lasagne, tänderna oborstade sedan tre dagar och skrivbordet belamrat med nyinköpta bög-hårdporrfilmer.

 

Samtidigt utanför Jacobmals dörr

 

Nebbis står vattenkammad i nyinköpt pojk-kostym a´la Alexander Bard och fingrar tvekande och nervöst på ringklockan.... funderandes med gråten i halsen om Jacob ”bad to the bone” Mal verkligen vill ha honom....

 

*ring* *ring*

 

- WTF! Har jag beställt pizza... wtf... kan det vara...!? funderar Jacobmal högt

 

Han rusar som en brunstig hingst med fragda sprutandes kring munnen mot ytterdörren... sliter upp den likt ett törstande vilddjur!

Och där står Nebbis.... osäker, nervös... och vattenkammad...

 

- Förlåt... säger han samtidigt som han räcker fram en bukett syrener

- Åh... Nebbis! Min lilla LAG!

- Åååååh... Jacobmal... min stora, frustande råbarkade überLAG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

- Du är min lilla LAG, Jacobmal

- Men du är mest LAG, Nebbis

- Nej, det är du

- Nej du!

- Nej, du är mest LAG

 

 

Iremark steker länge med sin A-Ks... han vill så gärna syna för att visa att han är lika tuff som de stora grabbarna... men foldar till sist och säger: "Är sååå sugen... har Q-Ts..."

 

lmao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan dem finns en sån där värme som egentligen bara kan uppstå mellan två förälskade vuxna män. Den där förbehållslösa passionen och glöden...

 

Bra och roligt skrivet allt som allt. Känner jag igen ovanstående stycke från Nile City, eller har jag drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgon i det Jacobmalska hushållet...

Mellan dem finns en sån där värme som egentligen bara kan uppstå mellan två förälskade vuxna män. Den där förbehållslösa passionen och glöden...

 

Bra och roligt skrivet allt som allt. Känner jag igen ovanstående stycke från Nile City, eller har jag drömt det?

 

Du drömmer alltså om passionen och glöden mellan Jacobmal och Nebbis..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgon i det Jacobmalska hushållet...

Mellan dem finns en sån där värme som egentligen bara kan uppstå mellan två förälskade vuxna män. Den där förbehållslösa passionen och glöden...

 

Bra och roligt skrivet allt som allt. Känner jag igen ovanstående stycke från Nile City, eller har jag drömt det?

 

Du drömmer alltså om passionen och glöden mellan Jacobmal och Nebbis..?

 

Hehe, det var inte riktigt meningen att "Morgon i det Jacobmalska hushållet..." skulle komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...