Gå till innehåll

PRG: FishFinder, import från PT till BuddyList


myrslok

Recommended Posts

Tjoho,

Jag postade just det här på 2+2 och orkar inte skriva om det på svenska så ni får hålla till godo med engelska...

 

So it's time to release the first beta of my new app FishFinder...

 

FishFinder is a utility that helps you manage the Buddy List in the PartyPoker client (and skins). It replaces BuddyCopy which will not be updated anymore.

 

Most important features:

 

* Faster than BuddyCopy

* Checks the list for duplicates in the poker client buddy list before export to save even more time.

* A list view so you can see the buddies you have imported, and if you imported them from PokerTracker you can see and sort them by for instance vpip and pfr.

* Semi-automatic transfer of buddies from PokerTracker to the poker client buddy list (one step to import from PT and one step to export to buddy list).

* Import from all your PokerTracker databases in one go.

* Specify minimum VP$IP, maximum PFR, minimum number of hands and the earliest "last seen" date to filter the names extracted from PokerTracker.

* Clear the PartyPoker buddy list with one click.

* Extract all buddies from the PartyPoker buddy list with a single click for easy insertion in the buddy list of another skin.

* Copy/Paste a comma separated list of names from the clipboard

* Manual Add/Delete of buddies within the graphical user interface

* Sorting on vp$ip/pfr/number of hands/last seen.

 

 

Coming features:

 

* Read/Write simple text files

* Import from PokerOffice

* Update buddy stats from PokerTracker

 

 

 

Get it here FishFinder

 

Please give suggestions for improvements and report any bugs you find.

 

Enjoy! ;)

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna se att man kan filtrera på post flop aggression och % went to showdown också. Och att man kan lägga till en egen text till alla spelare som passar enligt de kriterier man valt.

 

Bra idé. Ska kolla på det. Risken är iofs att databas-queryn tar jäkligt lång tid, istället för bara ganska lång tid som nu ;)

 

Förklara gärna närmare hur du hade tänkt dig att textfunktionen skulle funka. Jag förstår givetvis på ett ungefär, men beskriv gärna hur du skulle vilja att det skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna närmare hur du hade tänkt dig att textfunktionen skulle funka. Jag förstår givetvis på ett ungefär, men beskriv gärna hur du skulle vilja att det skulle funka.

Jag tror att jag skulle föredra att det dök upp en dialogruta när filtreringen är klar. Där får man skriva den textsträng som man vill ska stå först i alla notes som den sökningen genererade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också problem när jag ska importera från PT. Fish Finder säger att den inte kan hitta någon PT-databas. Kan jag gå in och ändra någon fil manuellt för att hjäpa den med sökvägen eller vad kan det vara som falerar?

 

Det var märkligt. FishFinder kollar i registret efter dom databaser som är skapade i PokerTracker.

Kan du kolla i ditt register och se om databasnycklarna finns där?

Så här gör du om du inte redan vet:

- Starta registereditorn genom att klicka på "Start->Kör..." och skriv regedit i rutan.

- Bläddra sedan in till "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PTrack"

Där ska det sedan finnas ett antal undernycklar som heter 2DB1, 2DB2 osv beroende på hur många databaser du har.

Om det inte finns några såna nycklar så är det där felet ligger. Och då skulle jag vara väldigt tacksam om du ville exportera hela PTrack-nyckeln och skicka till mig.

Innan du skickar den så bör du dock öppna filen i en texteditor och ta bort raden med PSQLPWD eftersom den innehåller lösenordet till din postgresqldatabas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna närmare hur du hade tänkt dig att textfunktionen skulle funka. Jag förstår givetvis på ett ungefär, men beskriv gärna hur du skulle vilja att det skulle funka.

Jag tror att jag skulle föredra att det dök upp en dialogruta när filtreringen är klar. Där får man skriva den textsträng som man vill ska stå först i alla notes som den sökningen genererade.

 

Och sen ska den strängen läggas till respektive spelare i playernotes så att du kan se det i pokerklienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, när jag ska importera från PT så händer det inget. Säker jag som gör något dumt fel men jag hittar inget annat sätt att göra det på.

Samma här, kan ta VP$IP 1%, Max PFR 100%, Min hands 1 och det händer ändå inget, blir bara tomt.

 

Jag ska fixa en ny version som skriver ut lite debuginfo till en fil så att jag kan se exakt vad som händer.

Återkommer när jag har fixat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen ska den strängen läggas till respektive spelare i playernotes så att du kan se det i pokerklienten?

Exakt, och gärna överst i noteringen.

Jag kan se ett problem med att göra så. Om man gör en ny import som råkar hämta samma spelare igen (och det är ju ganska sannolikt att det händer) så kommer ju han att få ytterligare en sträng överst i sin note. Och nästa gång får han en till, osv...

Men om nån kan komma på en lösning på det så skulle det gå att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste nog välja om man vill att textsträngen ska ersättas varje gång eller om man helt enkelt aldrig byter ut den första. Det blir antagligen alldeles för tråkigt om det dyker upp en fråga om man vill ersätta eller lägga till varje gång man hittar någon som redan har en sträng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också problem när jag ska importera från PT. Fish Finder säger att den inte kan hitta någon PT-databas. Kan jag gå in och ändra någon fil manuellt för att hjäpa den med sökvägen eller vad kan det vara som falerar?

 

Det var märkligt. FishFinder kollar i registret efter dom databaser som är skapade i PokerTracker.

Kan du kolla i ditt register och se om databasnycklarna finns där?

Så här gör du om du inte redan vet:

- Starta registereditorn genom att klicka på "Start->Kör..." och skriv regedit i rutan.

- Bläddra sedan in till "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PTrack"

Där ska det sedan finnas ett antal undernycklar som heter 2DB1, 2DB2 osv beroende på hur många databaser du har.

Om det inte finns några såna nycklar så är det där felet ligger. Och då skulle jag vara väldigt tacksam om du ville exportera hela PTrack-nyckeln och skicka till mig.

Innan du skickar den så bör du dock öppna filen i en texteditor och ta bort raden med PSQLPWD eftersom den innehåller lösenordet till din postgresqldatabas ;)

 

Nyckeln finns där och sökvägen till ptrack.mdb stämmer. Någon rad med PSQLPWD kan jag inte hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, när jag ska importera från PT så händer det inget. Säker jag som gör något dumt fel men jag hittar inget annat sätt att göra det på.

Kan du beskriva exakt hur du gör och vad som händer?

 

Startar programmet - import - Import from PokerTracker - (rutan kommer upp) OK - (nästa ruta kommer upp, ändrar till de kriterier jag vill) - OK - rutan stängs och programmet ser ut precis som när jag startade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
THE SOFTWARE IS NOT INTENDED FOR USE IN THE OPERATION OF NUCLEAR FACILITIES, AIRCRAFT NAVIGATION OR COMMUNICATION SYSTEMS, OR AIR TRAFFIC CONTROL MACHINES OR ANY OTHER SUCH HAZARDOUS ACTIVITIES IN WHICH CASE THE FAILURE OF THE SOFTWARE COULD LEAD TO DEATH, PERSONAL INJURY, OR SEVERE PHYSICAL OR ENVIRONMENTAL DAMAGE.

:D

Ska testa hur programet fungerar nu :)

 

Edit:

Har nu testat programet, fungerar verkligen bra. Blev lite orolig först då "procenträknaren" stod still på 0% men det vara bara att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore bra om det kommer flera importfilter.

 

Jag skulle gärna vilja importera på pokertrackers ikoner. Jag tänker då först och främst på fiskarna såklart :)

 

Det kommer mer filtreringsmöjligheter så småningom. Ville först få ut en version som löste problemet med att nästan inget funkade för dom flesta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...