pesa Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Hej, Spelade en hand på Ladbrokes lägsta bord, $0,10/0,20 som jag har några funderingar kring. Jag hade spelat ca 10 minuter, hade bland annat visat upp fyrtal i A samt ytterligare några starka händer vilket hade gav mig en viss respekt hos mina motståndare. Spelet är ganska tight där en raise oftal leder till fold för de andra runt bordet. Pre-flop är det vanligaste att alla limpar alt. gör en miniraise till $0,40. I den aktuella handen sitter jag på knappen. Pre-flop: Jag ($24) 4 4 FI ($35) Vi är fem st som limpar, potten är $1. Jag limpar med mitt låga par med tanke på att jag sitter på knappen. Flop: 4:diamond: 6 K De två första checkar FI bettar $4,20 Nästa foldar Jag Jag har träffat det jag ville men FI´s höjning gör mig osäker, och jag bestämmer mig för att höja till $8,40. En miniraise kanske inte är det bästa i detta läget, hade varit bättre att ställa in? De två första foldar FI går all-in Potten är nu ca $40 och det kostar mig ytterligare $15 för att syna. Försvarar han ett toppar eller semibluffar han med färgdraget? Med tanke på att han också limpade pre-flop är 66 ingen omöjlig hand. Vad ska jag göra? Skulle gärna uppskatta synpunkter från er. Citera
minucci Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 bara att ställa in. Du träffar triss och får mycket action, vad mer begär du ? Citera
Petrach Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Syn, du har träffat ditt set. Sitter han på KK eller 66 är det bara att betala. Sitter han på färgdrag, tvåpar eller tptk är du stor favorit. Enda anledningen att du ska lägga dig här är om du har en bra read på killen. Citera
WeeM Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Degen ska in till vilket pris som helst, han kan ju ha allt från mittenpar till färgdrag, två händer som slår dig och en jävla massa du slår... Citera
PokerWiz Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Foldar man här ska man inte spela poker enligt mig. Citera
toompa84 Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Håller med övriga inlägg.... Syn... Citera
Kenny_Roger Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Klart du synar. Bara en enda realistisk hand (66) som slår dig och du har grymma odds. Lägger du dig här lägger du ju allt som inte är nötter. Citera
Emilio Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Synar man inte där på den nivån kan man överhuvudtaget inte vinna några pengar. Du vill ju få in allt han bara har där. Han sitter mest troligt med tvåpar eller en fiskigt spelad AK. Du måste betala om någon har settat över dig. Citera
Djens Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Själv skulle jag skuttat av glädje Citera
pesa Postad 1 December , 2005 Författare Rapport Postad 1 December , 2005 Jag synade och FI visade upp AK och min triss höll. Jag tycker jag gör fel val många gånger och detta är en sådan situation där jag inte tyckte det var ett självklart val men nästa gång kommer jag inte tveka. Tack för era synpunkter! Citera
psykologen Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Jag synade och FI visade upp AK och min triss höll. Jag tycker jag gör fel val många gånger och detta är en sådan situation där jag inte tyckte det var ett självklart val men nästa gång kommer jag inte tveka. Tack för era synpunkter! Att få ett set på floppen är en jättestark hand. Det är ett monster. Glöm inte att du har ganska stor chans att få en kåk, fyrtal om någon fiende har floppat en stege eller färg. Det är bara att tacka och ta emot. Citera
trisslott Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Foldar man här ska man inte spela poker enligt mig. Håller med! Citera
Recommended Posts