Myssion Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Vad är det som gör Kåsstarika så attraktivt för pokersajter? Borde inte rimligen Gibraltar vara ett intressantare alternativ då detta rimligen borde locka fler europeiska spelare, pga skatteskäl... Citera
Nusseman Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Det är säkert billigare och enklare att få spellicens där. Citera
Myssion Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Det är säkert billigare och enklare att få spellicens där. Antagligen, men borde inte detta uppvägas av andra faktorer (se ovan). Gibraltar verkar ju inte va så svindyra heller... Citera
Nusseman Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Det är säkert billigare och enklare att få spellicens där. Antagligen, men borde inte detta uppvägas av andra faktorer (se ovan). Gibraltar verkar ju inte va så svindyra heller... Jo och det är antagligen därför många CR-reggade verkar börja kika mot Gibraltar. Citera
KalleAnka Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Ingen insyn....från någon.... no questions asked... Och om man vill kan man skriva, nu stängde vi på sajten och sedan kan ingen göra ett dugg... Citera
elbostero Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 costa rica kräver ingen spellicens. I Gibraltar är det svårt att få. Endast riktigt stora företag har chans att få det, man måste lova ett visst anntal arbetstillfällen, mm för att få licens i Gibbe. Citera
Myssion Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Jo och det är antagligen därför många CR-reggade verkar börja kika mot Gibraltar. Låter ju helt klart intressant. Undrade just varför de inte hade tänkt på lilla mig förut. Citera
Myssion Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Ingen insyn....från någon....no questions asked... Och om man vill kan man skriva, nu stängde vi på sajten och sedan kan ingen göra ett dugg... Utan att vara för blåögd och godtrogen så vågar jag påsta att de flesta sajter har renare mjöl i påsen än så... Så jag tror inte det är en faktor. Citera
KalleAnka Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Ingen insyn....från någon....no questions asked... Och om man vill kan man skriva, nu stängde vi på sajten och sedan kan ingen göra ett dugg... Utan att vara för blåögd och godtrogen så vågar jag påsta att de flesta sajter har renare mjöl i påsen än så... Så jag tror inte det är en faktor. Du har nog rätt, dock är det fakta det jag skriver... om man nu skulle ha dåliga intentioner. Citera
pluntzky Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Ingen insyn....från någon....no questions asked... Och om man vill kan man skriva, nu stängde vi på sajten och sedan kan ingen göra ett dugg... Utan att vara för blåögd och godtrogen så vågar jag påsta att de flesta sajter har renare mjöl i påsen än så... Så jag tror inte det är en faktor. Du har nog rätt, dock är det fakta det jag skriver... om man nu skulle ha dåliga intentioner. Att sajterna har rent mjöl i påsen är väl lite naivt, tex prima stänger ju vem som helst, tex han den där danske highrollerna som det var ett himla halabalo om. Citera
Myssion Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Ingen insyn....från någon....no questions asked... Och om man vill kan man skriva, nu stängde vi på sajten och sedan kan ingen göra ett dugg... Utan att vara för blåögd och godtrogen så vågar jag påsta att de flesta sajter har renare mjöl i påsen än så... Så jag tror inte det är en faktor. Du har nog rätt, dock är det fakta det jag skriver... om man nu skulle ha dåliga intentioner. Att sajterna har rent mjöl i påsen är väl lite naivt, tex prima stänger ju vem som helst, tex han den där danske highrollerna som det var ett himla halabalo om. Vem som helst? Nu är jag inte med... Jo låst mi... Citera
gdaily Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Han var ju inte direkt oskyldig, hade brutit mot Primas regler flera gånger. Dock blev han avstängd för något han inte gjort, men eftersom vi inte VET vad som försigått så bör vi inte diskuterai termer om "vem som helst" (Alltså, Prima är skit, meninte skit kanske i det här fallet)... Nåväl, detta tar vi i någon annan lämplig tråd, tillbaks till ursprungsfrågan. Ett skäl är dessutom tror jag att amerikanska sajter inte har någon aning om var Gibraltar ligger... Citera
Myssion Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Han var ju inte direkt oskyldig, hade brutit mot Primas regler flera gånger. Dock blev han avstängd för något han inte gjort, men eftersom vi inte VET vad som försigått så bör vi inte diskuterai termer om "vem som helst" (Alltså, Prima är skit, meninte skit kanske i det här fallet)... Nåväl, detta tar vi i någon annan lämplig tråd, tillbaks till ursprungsfrågan. Ett skäl är dessutom tror jag att amerikanska sajter inte har någon aning om var Gibraltar ligger... Mja, de kanske inte heller är medvetna om skattereglerna som avskräcker europeer från att spela på sajter som kommer utsocknes ifrån... Men A och O när man bygger strategi är ju att göra en extern analys, där man kollar upp lite olika saker, t.ex. vilka länder som kan vara alternativ att bosätta företaget i, eller vilka ekonomiska och juridiska faktorer som påverkar företaget och kunderna. De lär ju va illa tvungna att sätta sig in i poker och beskattning t.ex. , och även om jänkarna kan vara lite egocentriska så lär de väl minnas evropa från andra världskriget... Citera
Cyntax Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 costa rica kräver ingen spellicens. I Gibraltar är det svårt att få. Endast riktigt stora företag har chans att få det, man måste lova ett visst anntal arbetstillfällen, mm för att få licens i Gibbe.Är det verkligen så? Det låter ju inte alls bra, nå det ska nog lösa sig... Citera
Loveless Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Citera
Myssion Postad 3 December , 2005 Författare Rapport Postad 3 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Har inte full koll, men de enda övriga som är aktuella är väl Malta och Gibraltar. Blir till att ta fram förstoringsglaset igen (samt irritera övriga forumisar med fler frågor ). Citera
KalleAnka Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Vilka fakta baserar du det på? Citera
Plantinga Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Har inte full koll, men de enda övriga som är aktuella är väl Malta och Gibraltar. Blir till att ta fram förstoringsglaset igen (samt irritera övriga forumisar med fler frågor ). Jag tror han syftar på att om det bara är Sverige som har skatt på utomeuropeiskt spel, är det lite väl mycket att hoppas på att spelbolagen skall välja Gibraltar eller Malta före Costa Rica enbart p.g.a. att Sverige har världens flesta och högsta skatter (dock är de pokergalna svenskarna säkert en tillräckligt stor målgrupp för att ignorera). Huruvida vi kan förvänta oss en större etablering i Gibraltar hänger nog på hur det ligger till med övriga EU-länders spelskatter; är de mest lika Storbritanien eller Sverige? Citera
Myssion Postad 7 December , 2005 Författare Rapport Postad 7 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Har inte full koll, men de enda övriga som är aktuella är väl Malta och Gibraltar. Blir till att ta fram förstoringsglaset igen (samt irritera övriga forumisar med fler frågor ). Jag tror han syftar på att om det bara är Sverige som har skatt på utomeuropeiskt spel, är det lite väl mycket att hoppas på att spelbolagen skall välja Gibraltar eller Malta före Costa Rica enbart p.g.a. att Sverige har världens flesta och högsta skatter (dock är de pokergalna svenskarna säkert en tillräckligt stor målgrupp för att ignorera). Huruvida vi kan förvänta oss en större etablering i Gibraltar hänger nog på hur det ligger till med övriga EU-länders spelskatter; är de mest lika Storbritanien eller Sverige? Ok, då är jag med. Men för att förtydliga så har inte Sverige skatt på utomeuropeiskt spel egentligen (eller tja, det beror på hur man ser det). Anledningen till att t.ex. pokervinster från Gibraltar inte ska beskattas är ju att EU inte tillåter ett land att beskatta lotterivinster från andra länder om man inte gör det i det egna landet (vilket Sverige inte gör). Så rent moraliskt eller vad man nu ska kalla det för så är det fel att beskatta pokervinster från Costa Rica också, det är bara det att här finns det inga avtal eller unioner som kan komma och säga vad Sverige får och inte får göra, så när skattmasen ser pengarna så skiter han/hon mer eller mindre i vad som är rätt eller fel och helt enkelt bara nallar dem. Och för att komma till vad jag egentligen skulle skriva nu: Jag vet inte om det bara är Sverige och Storbrittannien som har skattefria lotterivinster, men Unibet har ju ansträngt sig för att se till deras pokerspel kan bli skattefritt, så det antyder ju antingen att det är fler länder som är relevanta, eller att de svenska spelarna anses som en så pass stor kundgrupp att det lönar sig att ta hänsyn till dem (det verkar ju även som att 24hPoker håller på att flytta sin verksamhet från Costa Rica till Malta då de redan har flyttat servrarna dit). Citera
Loveless Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Så exakt vilka europeiska länder har skatt på utomeuropeiskt spel? Storbritanien har det ju inte t.ex. Vilka fakta baserar du det på? Enbart hörsägen ifrån engelska kompisar. Citera
Recommended Posts