Gå till innehåll

FLT - AJs När gick det snett?


King_ingo

Recommended Posts

Ja när gör jag det största misstaget. Fi var en stabil kille som inte slösade pengar på skit. Men var inte rädd att betta när han hade ett drag eller TPTK. Min image är lös/aggro skulle jag tippa. Speciellt efter den här handen. Idiot/aggro kanske. :) Det var en av dom sista händerna för efter den här bröt jag av en penna och insåg att jag tilltat bort ett par betar. Rivern är väl inte så mycke att tala om men hur spelade jag på turn? Skulle jag ha sett mig slagen där eller? Upplösningen står i vitt under.

 

Normal Table Fixed Limit 0.25/0.50 prima

 

Seat: 1 Confrere

Seat: 2 coffeyfiend

Seat: 3 bighammer (Dealer)

Seat: 4 NOpara

Seat: 5 L-Viz

Seat: 6 Elderan

Seat: 7 Filterbags

Seat: 8 hero

Seat: 9 bjmkrw

Seat: 10 unbeliever20

------------------

OpeningBetRound

------------------

NOpara : Posts small blind 0.12

L-Viz : Posts big blind 0.25

Filterbags : Calls for 0.25

hero : Raises for 0.50 <-- Sitter på tidig MP bara att höja?

NOpara : Calls for 0.38

L-Viz : Calls for 0.25

Filterbags : Calls for 0.25

 

Tre syn suck. Floppen jippi! Jag bettar för att berätta att jag träffat och inte vill ha några färgdrag

 

------------------

Flop J :club: 9 :club: A :heart: (8 SB)

------------------

NOpara : Checks

L-Viz : Checks

Filterbags : Checks

hero : Bets 0.25

NOpara : Calls for 0.25

Filterbags : Calls for 0.25

 

Hjärter dam aj aj. två färgdrag och en hålstege kanske. Jag sätter han på QJ vid checkhöjningen och höjer tillbaka. När han capar så förstår jag nog att jag är illa ute. Men jag fortsätter

------------------

Turn Q :heart: (5.5 BB)

------------------

NOpara : Checks

Filterbags : Checks

hero : Bets 0.50

NOpara : Raises for 1.00

hero : Raises for 1.00

NOpara : Raises for 1.00

hero : Calls for 0.50

 

Här tiltar jag rejält! Det här var sjutioelfte utdragningen på mina tvåpar, trissar och stegar på kort tid. Detta var bara för att straffa mig själv för att jag spelar poker. :)Dock så har jag fyra outs till kåken

------------------

River 7 :diamond: (13.5 BB)

------------------

NOpara : Bets 0.50

hero : Raises for 1.00

NOpara : Raises for 1.00

hero : Raises for 1.00

NOpara : Calls for 0.50

hero : Shows cards

NOpara : Shows cards

------------------

Showdown

------------------

NOpara [ AH, KH, QH, JC, 10H - Straight ]

hero [ AH, AS, JC, JS, QH - Two Pair ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan klaga på är riverspelet. Nu är jag inte precis innsatt i hur spelet funkar på 0.25/0.50 men jag antar att det är få motståndare som cappar turn här utan att ha din hand slagen men givetvis måste du syna ner handen. Syna alltså bara på river.

 

För övrigt bra att du 3-bettar på turn och inte blir passiv med din hand som fortfarande är stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan klaga på är riverspelet. Nu är jag inte precis innsatt i hur spelet funkar på 0.25/0.50 men jag antar att det är få motståndare som cappar turn här utan att ha din hand slagen men givetvis måste du syna ner handen. Syna alltså bara på river.

 

För övrigt bra att du 3-bettar på turn och inte blir passiv med din hand som fortfarande är stark.

 

Okej. Det känns som jag är lite über agrresiv när jag spelar och får betala på det här sättet. Helt klart värdelöst att tilta på rivern! Är jag tvungen att syna ner rivern här? Ändå om jag är slagen i 95% av fallen? Hade jag kunnat spela tidigare gator på ett annat sätt? Försöka mig på en checkraise med chans att ge gratiskort.

Spelet på 0.25/0.50 är lagomt för mig. :) Vid borden finns det säkert 2 stycken av min kaliber och säkert någon som är bättre. Men helt klart ett par som spelar ALLA händer från 72o och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det kan vara bra att inte vara för passiv men en c/r på turn betyder oftast minst tvåpar. Och sitter man själv inte ens på topptvåparet känns det lite onödigt att panga på om man inte har anledning att tro att motståndaren oftast kommer att satsa på c/r med topparet eller ett steg- eller färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag tvungen att syna ner rivern här? Ändå om jag är slagen i 95% av fallen?

 

Det är ju bara att räkna, du får 14.5:1 på din riversyn, du behöver alltså vara slagen 93% av gångerna för att det ska vara rätt att folda på river, och det kan jag lova dig att du inte är.

 

Svinto, menar du att han gör fel som 3-bettar turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som hade slängt iväg typ 4BB på floppen istället för 1? Handen är ju bra men du vill ju helst inte att nån ska få kalasodds till färgen om nån har drag.

Ja, det är nog bara du. Iaf så länge det handlar om FLT ;)

 

Svinto, menar du att han gör fel som 3-bettar turn?

Jag tror att man i alla fall på microlimit ligger efter bra mycket oftare än vad man ligger före här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser rätt ok ut.

Med cappen på turn i åtanke hade jag, beroende på stil för OP, eventuellt nöjt mig med betta rivern och syna check-raisen. Fast mot någon som cappar turnen och sedan checkar rivern när det kommer ovässenligt kort vet ifan...Ser inte att du kunde foldat på någon gata om du inte är Phil Hellmuth :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man i alla fall på microlimit ligger efter bra mycket oftare än vad man ligger före här.

 

Precis som jag känner. Har man möjlighet att trebetta på denna nivå så är man oftast efter. Jag har ingen ingående kunskap om 3/6 och uppåt men just av denna anledning så har jag svårt att få betalt när jag har en träff.

Om det inte hade funnits något färgdrag och han hade träffat nöttvåparet så hade han bara synat rivern om jag hade trebettat han. I och med det så är det svårt att få betalt.

Om man till exempel skulle träffa en "gömd" stege med J9 på floppen. Rivern kommer K och fi träffar TPTK. Reraisar du han då så kommer du inte få ett pip ur han. Däremot kommer han att syna ner så man kan inte bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller väl med tidigare svaranden om att det såg bra ut tills river, dock kanske jag inte skulle vart så aggressiv på turn, eller i vart fall inte av samma anledning:

 

Jag sätter han på QJ vid checkhöjningen och höjer tillbaka.

 

Varför bara QJ? AJ och än hellre AQ känns nästan lika sannolika enligt min bedömning. Så, störst sannolikhet för QJ, där du har överläget.

Näst mest sannolikt AQ där han slår dig, och tredje AJ där ni splittar potten. Och detta bara om vi talar den typen av händer. Lägg till AA o JJ som han smäller på med på turnen, eller en lyckosam QQ som träffar. Också förståss KT, som i detta fallet. Dessutom kan han ha en bra hand men med extra styrka av en flush draw.

 

Jag skulle också vara rätt aggressiv fram tills han check-raisar, men därefter mer oklart om jag delar din bedömning. Ok, rena draw hands går bort. Jag tror att jag hellre skulle se att du drar öronen åt dig och synar, checkar o eventuellt synar. Billigt sätt att se show-down utan att satsa mer på osökert kort. Det finns för många händer som slår dig för att trissa potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill fortsätta på Klykas linje: Ditt principiella misstag är att sätta motståndaren på en specifik hand istället för att ge honom en hel uppsättning möjliga händer. De möjliga händerna har dessutom olika sannolikhet, dels beroende på att de kommer i olika många kombinationer, dels för att vissa händer tenderar att spelas på ett visst sätt.

 

Ta en hand som QJ. Den är möjlig och den är någorlunda i linje med hans spel, även om det är tveksamt att se turn med den handen. Det finns 9 kombinationer av QJ (tre färger kvar av varje valör).

 

Titta nu på KT. Den handen synar nog preflop, tar nog av på flopp (speciellt om det finns en bakdörr till flush med i bilden, annars är det kass), och checkhöjer i princip alltid turn. Det finns 16 kombinationer av KT.

 

Det finns inget direkt som säger han skulle vara mer benägen att spela QJ så här än KT, och KT är dessutom favorit på förhand med 16 mot 9.

 

Så här kan man fortsätta att resonera kring andra händer. Det kan man så klart inte göra i stridens hetta, men om man tränar lite "offline" så får man bättre känsla för liknade situationer i framtiden.

 

Ett annat problem med QJ vs KT är att om han har QJ så vinner du en extra bet på att 3-beta, medan du förlorar två extra bets mot KT (haywire-tilt på river ej inräknad). Nu skulle dessa nackdelar kunna uppvägas av att han ofta tar skott på dig med flushdrag och kanske annat spekulativt, men min erfarenhet säger mig att du är underdog. Notera tex tredje man i potten som minskar risken avsevärt att någon ska försöka köpa potten. Dessutom måste det oroa honom att bordet är kalas för en preflopphöjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det gör du bara två misstag i den här handen:

 

1) du skulle checksynat rivern

 

2) Du låter handen påverka dig känslomässigt.

 

Du floppar toptvå på en bräda med färg och stegrisk och blir utdragen, big deal. Du kommer visserliggen oftare vinna på sådana träffar än du förlorar men förlusterna kommer ändå inte vara speciellt ovanliga.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en hand som QJ. Den är möjlig och den är någorlunda i linje med hans spel, även om det är tveksamt att se turn med den handen.

 

Varför tycker du att det är tveksamt? Med ett top-par och ett overcard skulle jag syna en bet alla gånger i det läget.

 

Som jag ser det gör du bara två misstag i den här handen:

 

1) du skulle checksynat rivern

 

2) Du låter handen påverka dig känslomässigt.

 

Du floppar toptvå på en bräda med färg och stegrisk och blir utdragen, big deal. Du kommer visserliggen oftare vinna på sådana träffar än du förlorar men förlusterna kommer ändå inte vara speciellt ovanliga.

 

/Bjorn

 

Håller med, dock med ett tillägg:

 

3) Du är för snäv i din bedömning av fi:s hand (med hänvisning till mitt och Callahans inlägg).

 

I övrigt allt bra eller OK. Din re-raise på Turn vet jag inte vad jag tror om. Tycker varken den är givet rätt eller fel. Att spela aggressivt i utgångsläget på turn var i vart fall helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det gör du bara två misstag i den här handen:

 

1) du skulle checksynat rivern

 

2) Du låter handen påverka dig känslomässigt.

 

Du floppar toptvå på en bräda med färg och stegrisk och blir utdragen, big deal. Du kommer visserliggen oftare vinna på sådana träffar än du förlorar men förlusterna kommer ändå inte vara speciellt ovanliga.

 

/Bjorn

Word! Du har helt rätt trots att jag inte har något sydeuropeiskt blod så har jag lätt att hetsa upp mig över små saker. Men jag ska försöka ta en hand i taget. När en är spelad så är den glömd.

 

3) Du är för snäv i din bedömning av fi:s hand (med hänvisning till mitt och Callahans inlägg).

 

Tänkvärt. Jag är nog dålig på det. Jag satte han nog stenhårt på den handen så att jag skulle kunna spela med gott samvete. Däremot så har inte jag nog med tid för att sitta och fundera när jag spelar online. Men att läsa och posta fråga och svara så kanske det sitter i ryggmärgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkvärt. Jag är nog dålig på det. Jag satte han nog stenhårt på den handen så att jag skulle kunna spela med gott samvete. Däremot så har inte jag nog med tid för att sitta och fundera när jag spelar online. Men att läsa och posta fråga och svara så kanske det sitter i ryggmärgen.

 

Nej, det finns ingen som har tid för det, utan det är precis som du säger: Här sitter vi med all tid i världen och analyserar. Finns ingen chans att man kan tänka i dessa banor i stridens hetta (populärt uttryck), utan detta gör vi bara för att lära oss situationerna. En mkt bra spelare har tänkt igenom minst ett tiotal liknande händer, så han vet ungefär vad det handlar om. Troligtvis handlar han på känsla, men känslan kommer från otaliga analyser.

 

Tror jag. Jag återkommer med definitivt svar när jag blivit en mkt bra spelare... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en hand som QJ. Den är möjlig och den är någorlunda i linje med hans spel, även om det är tveksamt att se turn med den handen.

 

Varför tycker du att det är tveksamt? Med ett top-par och ett overcard skulle jag syna en bet alla gånger i det läget.

 

Varför kallar du hans hand topp-par? QJ är mittenpar med bara två bra outs, färg- och stegdrag på brädan och ett ess på flopp som gör det mycket osannolikt att han leder. Men låt oss säga att det är värt att ta av ett kort då. Det påverkar inte min poäng i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

1. Till att börja med så tycker jag du kan raisa till 2 dollar före floppen, detta för att bygga upp en pott som är något att ha om du träffar, dessutom lägger sig folk som inte har nog bra kort att spela.

 

2. Antag att det bara var 1 spelare som gick med, då har du en pott på mellan 4 - 5 dollar, när du nu träffar floppen som du gjorde så ska det kosta att vara med. Släng i 4 dollar till i potten, då borde de som inte har öppet stegdrag lägga sig, gör han inte det utan går med och ser på turn, vilket i detta fall gör att han kan ha stege, så beta bara lite, blit du reraisad så erkänn dig slagen och släng korten. Men troligtvis skulle han ha kastat korten efter floppen om du betat 4 dollar i en pott på 4-5 dollar. Skulle det vara någon nybörjare som tror att han har odds att syna så gör han det, men kon ihåg att du kommer vinna fler sådana än du förlorar i längden. Lycka till framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar sådär, känns faktiskt som en checksyn är ganska given på rivern.

 

Kan du utveckla? Enligt många så kunde jag inte ha spelat mycke annorlunda

förän på turn. Där jag bara skulle ha synat och sen check syna rivern. Sen att jag spelade rivern urkast är ju helt uppenbart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån hade bettat två dollar preflop hade jag foldat direkt och aldrig mer spelat på siten.

 

Att beta 4*BB(Big Blind) preflop är standardhöjning, i detta fall är blindsen 0,25 / 0,5. Låter inte som om du är någon pokerspelare av rang som skulle lämna en site om någon bettade så... Köp en pokerbok och börja begrunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån hade bettat två dollar preflop hade jag foldat direkt och aldrig mer spelat på siten.

 

Att beta 4*BB(Big Blind) preflop är standardhöjning, i detta fall är blindsen 0,25 / 0,5. Låter inte som om du är någon pokerspelare av rang som skulle lämna en site om någon bettade så... Köp en pokerbok och börja begrunda.

 

LÄS NEDAN

|

|

|

|

v

 

Undra om dom som spelar FIXED LIMIT kan få dispans att få ha dubbelt så stora bokstäversom blinkar rött i rubriken. Är detta möjligt QoS eller någon?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...