Gå till innehåll

BOKTIPS: NL/PL Texas Hold'em


Fysikern

Recommended Posts

Personligen tycker jag det känns jävligt tunnt med böker om NL/PL hold'em böker. Visst, NL/PL Poker av ciffaone och TOP men jag blir mest trött när lowball razz, omaha hi/lo, 7card stud, 5card stud och andra spel som jag vet att jag i princip aldrig kommer spela kommer i exemplena. Det går ju självklart att tillämpa oftast till hold'em men varför har ingen nån klockren bok för NL/PL hold'em? Inte direkt så att det inte finns nån marknad för det. Har inte Ciffaone's bok NL/PL Poker men antar att den passar bra till det jag letar efter. Störde mig lite på att TOP var så FL inriktad. SS sägs ju vara uråldrad, SS2 sägs ju vara samma sak som ettan fast reviderad. Man blir ju galen på detta.

 

När jag lärt mig spela NLT hold'em bra kommer jag vilja lära mig annat, men just nu tycker jag det andra är tråkigt och vill verkligen lära mig NL "på riktigt". Nu ska jag köpa bob ciffaones bok tror jag. Hoppas det blir ett bra val

 

Håller fullständigt med! Jäkligt konstigt att det inte ska finnas en bra NL-Bok, som lär ut solid tajt/agressive spel.

 

Läs HoH iof inriktar dom sig på turneringar men visst tusan förespråkar dom ett TAG spel, läs och njut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har läst Pokerhandboken, Phil Hellmuths Spela som Proffsen och Championship No Limit & Pot Limit Hold Em med TJ och McEvoy.

 

Nu sitter jag i valet och kvalet mellan Super System 1o2 och Harrington On Hold ´em : Vol I och 2. Vad jag förstått inriktar sig Super System mestadels åt high-stakes? Eftersom jag mest spelar billiga Sng:s och turneringar kanske det inte är att föredra?

Om man ska läsa Harringtons ska man läsa båda eller räcker det med 2an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det känns jävligt tunnt med böker om NL/PL hold'em böker. Visst, NL/PL Poker av ciffaone och TOP men jag blir mest trött när lowball razz, omaha hi/lo, 7card stud, 5card stud och andra spel som jag vet att jag i princip aldrig kommer spela kommer i exemplena. Det går ju självklart att tillämpa oftast till hold'em men varför har ingen nån klockren bok för NL/PL hold'em? Inte direkt så att det inte finns nån marknad för det. Har inte Ciffaone's bok NL/PL Poker men antar att den passar bra till det jag letar efter. Störde mig lite på att TOP var så FL inriktad. SS sägs ju vara uråldrad, SS2 sägs ju vara samma sak som ettan fast reviderad. Man blir ju galen på detta.

 

När jag lärt mig spela NLT hold'em bra kommer jag vilja lära mig annat, men just nu tycker jag det andra är tråkigt och vill verkligen lära mig NL "på riktigt". Nu ska jag köpa bob ciffaones bok tror jag. Hoppas det blir ett bra val

 

NL-delen i SS1/SS2 är det bästa som har skrivits om NL CG. Mkt bättre än Ciaffones bok. Väl värd pengarna trots att boken behandlar annat än Texas. Boken är väldigt tjock så NL-delen motsvarar väl ungefär en "normaltjock" bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ju faktiskt Doyle också. Kommer inte ihåg ordagrant men han säger att man i en flervägspot, ohöjd ska vara väldigt vaksam när man träffar bottenset med t.ex. 22 på en 24J-bräda, en pot som består av ingenting ska man inte behöva tömmas på bara för att man har set. Hamnar väl lite OT nu så jag slutar prata :)

 

Han skriver också att han i stort sett alltid betalar av om han floppar set, men visst allt är situationsberoende och han tar upp några exempel där man böra vara extra vaksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaga: Harringtons böcker är bra, perfekta för SnG och turneringsspel. Men läs inte tvåan utan att ha läst ettan först. Ettan är riktigt bra, tvåan vinner mycket på en omläsning. En utmärkt investering båda två.

 

Tackar så mycket. Blir att inhandla dessa två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
undrar samma sak som Pokemonn, har Hold'em for advanced players men min FL karriär blev kort för jag är en NL spelare, hur mycket av boken kan jag ha nytta av som NL spelare?

 

Shorthanded böcker verkar vara en bristvara i litteraturen. Konstigt för det är ju säkert det som spelas mest nuförtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

På 2+2's hemsida informeras man om att:

New!! Shipping early June! Pre-Order Now!

Harrington on Hold'em: Volume III

 

No Limit Hold 'em: Theory and Practice by David Sklansky and Ed Miller, $29.95

The definitive text on this exciting game. Taking a theoretical approach, it covers critical concepts like manipulating the pot size, adjusting correctly to stack sizes, winning the battle of mistakes, reading hands, and manipulating opponents into playing badly. It breaks this complex game down with thorough and easy to follow analyses. It's the ideal read for anyone looking to improve their cash game or tournament play. 310p (paper)

 

 

Observera rubriken för Sklanskys bok är rätt citerad.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...