Gå till innehåll

BOKTIPS: NL/PL Texas Hold'em


Fysikern

Recommended Posts

Lirar också shorthanded och är på jakt efter bok. Kan någon som har läst Sklanskys TaP svara på hur mycket av den som går att applicera på lowlimit shorthanded NL-spel?

 

Edit: Haha, såg datumet på de tidigare inläggen, var visst ett tag sen :D

 

Någon som vet nåt om den här? Verkar ju uppenbarligen behandla mitt ämne. http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0818407220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hepp, jag fick en bok av Phil Hellmuth - Play Poker Like the Pros

är den någotting att ha?

Tyvärr är den på engelska, läser väl hellre på svenska.

Men är det någon som har läst den?? Och är det värt att lägga ner någon tid på den.

Han är ju ganska speciell den här mannen som många säkert vet.

Men han verkar ju ganska vettig i sitt tänkade vad man har sett i turneringar m.m.

 

Värt att tilllägga är att jag absolut inte är något proffs, med tanke på titeln på boken.

 

Är hyffsad. Inte jätte mycket Holdem i den. Och sen som vanligt när det gäller Phil så är det endel skryt.

 

Han tar upp mycket Omaha och 7-Stud i den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

 

Spelar nlh fr på $100-200 nivån CG tips på bok till mig läst poker teori och teori och praktik.

 

Lirar lite hu cg också på den nivån vet inte om det finns så många böcker på det men om det finns någon om hu sngs går det också bra.

 

Tänkte lite på daniel negreanus bok power holdem någon som läst den? Sugen på det här med small ball så lite det som låkar där.

 

så några bra tips?

 

peace 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
  • 6 months later...
  • 13 years later...

Har hänt en del sedan senaste inlägget 2010. Vilka böcker/kurser tycker ni utgör en solid grund för NL cash nuförtiden?

Har tänkt ta mig igenom "From The Ground Up" (onlinekurs), "Modern Poker Theory" samt "The Mental Game of Poker". Har hört mycket gott om alla dessa tre men är öppen för andras åsikter om dessa och om det finns bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger BlundersAhoy :

Har hänt en del sedan senaste inlägget 2010. Vilka böcker/kurser tycker ni utgör en solid grund för NL cash nuförtiden?

Har tänkt ta mig igenom "From The Ground Up" (onlinekurs), "Modern Poker Theory" samt "The Mental Game of Poker". Har hört mycket gott om alla dessa tre men är öppen för andras åsikter om dessa och om det finns bättre alternativ.

Jag gillade Andrew Brokos 2 böcker PLAY OPTIMAL POKER och PLAY OPTIMAL POKER 2 (https://www.thinkingpoker.net/poker-books/ ) för att bygga lite grund för hur GTO fungerar. Jag har inte läst Modern Poker Theory men jag kan tänka mig att den är rätt tung och de 2 böckerna är lättare att börja med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-10-03 kl 00:01, säger magico :

Jag gillade Andrew Brokos 2 böcker PLAY OPTIMAL POKER och PLAY OPTIMAL POKER 2 (https://www.thinkingpoker.net/poker-books/ ) för att bygga lite grund för hur GTO fungerar. Jag har inte läst Modern Poker Theory men jag kan tänka mig att den är rätt tung och de 2 böckerna är lättare att börja med.

 

Har hört att Modern Poker Theory är lite tyngre läsning ja. Får spana in böckerna du nämner om tröskeln visar sig vara för hög.

 

Den 2023-10-03 kl 07:45, säger MickeFlaxx :

Jonathan Little on Live No-Limit Cash Games vol 1 och 2.
Alexander Fitzgerald "Exploative Play in Live Poker"

Lycka till!

Kör bara online just nu med planer att doppa tårna i live om en tid. Får kasta ett öga på dessa då.

 

Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...