Gå till innehåll

NLT - KQ toppar, LAG, solklar fold?

Recommended Posts

Postad

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: ggary333 ( $21.33 )

Seat 6: cubbies76 ( $15.40 )

Seat 1: Hero ( $35.45 )

Seat 3: rookie188111 ( $34.85 )

Seat 4: traylerpark ( $20.75 )

Seat 2: HenryBoogers ( $25 )

ggary333 posts small blind [$0.10].

cubbies76 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qd Kd ]

Hero raises [$0.75].

rookie188111 calls [$0.75].

traylerpark calls [$0.75].

ggary333 calls [$0.65].

cubbies76 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 2c, Kc ]

ggary333 checks.

Hero bets [$3].

rookie188111 raises [$6].

traylerpark folds.

ggary333 raises [$15].

Jag raisar i kanske 30-40% av alla pottar, spelar näst intill varenda hand om jag är först in.

Jag måste tro att jag leder över rookie, han har spelat tillbaka emot mig ett par gånger och verkar ganska aggro, men som ni ser blir det mycket min-raise.

ggary har varit med vid bordet länge och sett mitt överaggressiva spel. Han verkar ganska svag som spelare, jag har dragit ut honom i några små pottar där han spelat för vekt nyligen. Solklar fold?

Postad

Check-re-raise brukar betyda en mycket stark hand, d v s en hand som slår din KQ. KJ är nog den troligaste handen i det här fallet.

Brukar själv tänka "det är ett resteal" eller liknande ibland, och jag kan garantera att det är dumt utan mycket bra read. I alla fall på low-limit har de ofta vad de representerar.

Å andra sidan är ju brädan ganska ofarlig faktiskt. Är i första hand bara KJ och 22 som slår dig, AK "kan" han väl ha också. Men har han dig inte slagen har han antagligen AcXc, Qc10c eller ett annat bra drag så jag tror att en fold är berättigad. Att han bluffar med hela sin stack eller spelar <KT så här hårt känns otroligt.

Postad

Ja, på de låga nivåerna har folk ofta vad de representerar. Åt minstånde när de raisar eller tom, re-raisar.

Småspelare kan få för sig att bluffa om de blir checkade till och så vidare, men ytterst sällan check re-raise bluff.

Mina kort skulle flyga snabbare än snabbast i det läget 8-)

Postad

Finns två typer av spel mot LAG's:

1) De som tröttnar och spelar tillbaks med marginella händer (mot en sådan motståndare har du en solklar all-in);

2) De som väntar på stål och hoppas på bra betalt (mot en sådan har du en superklar fold).

Vad är han?

Om du inte tror att han är Nr. 1 så kan du lägga - men börjar han även i fortsättning spela tillbaka så kan du utgå från att han är Nr. 2 och anpassa ditt spel!

Postad

Med lite distans märker jag att jag spelade ganska uselt igår, skämdes nästan för att jag inte hittade folden trots att jag var uppe emot hans Ac 8c, som inte fick någon hjälp på turn eller river. Han tröttnade helt enkelt, men hade inte visat några tendenser till att tröttna tidigare - varför jag kände att jag borde ha foldat.

Tack för svar.