Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) converter

Preflop: Hero is UTG+1 with Kc, Ad. MP2 posts a blind of $1.

1 fold, Hero raises, 3 folds, Button calls, 2 folds.

Flop: (6.50 SB) 9s, Qs, 6s (2 players)

Hero bets, Button calls.

Turn: (4.25 BB) 4d (2 players)

Hero bets, Button calls.

River: (6.25 BB) Ah (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

Final Pot: 10.25 BB

Låt oss säga att FI är en typisk loose low-limitspelare. Han synar gärna till rivern med låga till mellan-par, foldar typiskt ett missat drag på rivern, men synar med vilket par som helst och även med ess hög om han känner sig tursam.

Vill gärna höra hur ni skulle spelat, och även hur ni skulle ändra ert spel om det var fler än en FI till floppen.

not: I den egentliga handen hade jag spader ess.

Postad

Överkort ur dålig position är något jag har problem med också. Betar man flop kan de syna med vad som helst eftersom "det bara kostar dem 0,5BB" enligt deras tänkande. Därför gillar jag även att beta turn för det är oftast där dem släpper sina händer. Missar jag river brukar jag check-folda.

Brukar spela såhär mot 1-2 motståndare, är det 3 blir det nog en check-fold eller check-syn på turn beroende på hur stor poten är, min relativa position, m.m.

Tycker du spelar din hand alldeles korrekt.

Postad

Brukar du ta hänsyn till motståndet? Jag känner mig frustrerad över att jag förlorat så många sådana händer på sista tiden. Jag betar flop och efter en stunds tvekan synar FI, jag betar turn och synen kommer som ett brev på posten. Sen sitter man där med skägget i brevlådan när även rivern missar. Kan det vara rätt att checka floppen mot passive/loose FI? Eller bör man ändå bomba på?

Postad

Jag förespråkar att alltid beta på flop om du raisat preflop, i alla fall mot 1-2 motståndare. Missar du helt och har dålig position brukar jag checka mot 3+ motståndare.

Vet jag att någon är en passiv synstation så kan jag ju checka turn till exempel. Men problemet då är om han betar, då sätter man sig i en jobbig sits vilket oftast brukar sluta i fold.

Postad

Om du ligger efter här så lirar du med ca tre effektiva vinstkort, så det här är ingen vanligt läge med överkort.

Det hade varit helt ok att check-lägga turn här tycker jag. Beta är också ok men i så fall kommer du till river med en riktigt ostig hand som jag nog hade check-lagt utan träff. Med träffen på river hade jag betat. Jag tror det går att lägga på höjningen, åtminstone om du inte har gjort det movet tidigare under sessionen och du har någorlunda koll på att fi inte gör desperata moves eller överspelar sina händer.

Postad

Jag kände mig ganska säker på att han inte höjde som en ren bluff. Jag synade för chansen att han bara träffade ett par i ess. Kan inte bedömma om det var klokt eller inte.

Han hade kung hög floppad färg.

Postad

Fram till rivern skulle jag inte ens fundera på att göra nåt annorlunda. På rivern tror jag att bet/fold och bet/call är ungefär lika bra. Antagligen vinner du inte 1/10 av gångerna, men jag tror att det blir lättare att ta rätta riverbeslut senare under sessionen om man inte fått för sig att motståndarna tror att de lätt kan bluffa bort en.

Det hade varit helt ok att check-lägga turn här tycker jag.

Han skriver längst ner i posten att han hade As och följaktligen nötfärgdraget men det sätter jag en femtilapp på att du missade :)

Postad

Det hade varit helt ok att check-lägga turn här tycker jag.

Han skriver längst ner i posten att han hade As och följaktligen nötfärgdraget men det sätter jag en femtilapp på att du missade :)

Jo, precis. Men jag ändrade ju i handen just för att få höra om det fanns några idéer i den linje som Callahan är inne på. Besluten blir lite väl lätta med As.