Gå till innehåll

Konstmål av Marek Malik!


Swede

Recommended Posts

Som vanligt håller aftronskräpet hög klass och nämner lite modest att Henke räddade 12 straffar. Iofs bara 1 mer än motståndarnas målvakt som inte nämns alls.

 

den likaledes grymme Olaf Kolzig

 

Han nämns minst en gång till.

 

Att det sedan är fokus på en svensk målvakt i en svensk tidning är väl inte så kosntigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man dra pucken bakåt så i ishockey?

(Lirat för mkt innebandy o där får man inte dra den bakåt)

 

så länge pucken har fart framåt så får man (i detta fallet ser det ut som om han drar den bakåt, men det är relativt, pucken självt rör sig framåt, fast i lägre fart när han drar "bak" den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, Sasja Beliavski gjorde ju samma för flera år sen.

 

Och inte på straff för den delen, utan under spel. Fast visst, den är ju klart snygg men det hade vart roligare om den inte varit så uppenbart snodd.

 

Jag måste säga att jag blir lite nyfiken ifall du känner samma sak för foppas OS mål från 94?

 

 

btw, grymt snyggt mål, sjukt att göra det i det läget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, Sasja Beliavski gjorde ju samma för flera år sen.

 

Och inte på straff för den delen, utan under spel. Fast visst, den är ju klart snygg men det hade vart roligare om den inte varit så uppenbart snodd.

 

Då är i stort sett alla mål i alla olika sporter "mindre roliga" för dig då nästan inget är unikt längre.

Måste vara tråkigt för dig som inte kan njuta av vackra mål på samma sätt som oss andra.

Sen kan man ju undra, är du säker på att ingen hade gjort den finten innan Sasja gjorde den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDAG (!) lyckades de visa det på SVT-sporten. Du var tidigt ute där, Swede.

 

Det coola med det är ju att Malik verkligen inte är nån målskytt, och att han dessutom gjorde det i det där läget. Om typ Heatley gjort det som 6-2 i nån dussinmatch hade det ju inte varit riktigt lika mäktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som inte hänger med, men är inte Malik också mer känd för att vara en stor och tuff back också? Jag blev iaf riktigt överaskad.

´

 

Jo, det är det som är det lustiga. Själva målet är ju betydligt snyggare än det är svårt, men grejen är ju att det var just Malik som gjorde det och i det läget.

 

 

men det hade vart roligare om den inte varit så uppenbart snodd. ;)

 

 

Bättre nu? :D

 

Tyckte "uppenbart snodd", och det faktum att vi är i OT-forumet räckte, men jag ber om ursäkt för otydligheter.

 

Det är inte bara Beliavski som gjort ett sådant mål, det är inte så satans ovanligt. Skuggan Nilsson bla är andra som gjort mål på samma sätt. Som ovan nämnt så är ju det roliga att det är Malik som gör det och att han gör det när det står 12-12 i straffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara Beliavski som gjort ett sådant mål, det är inte så satans ovanligt.

 

Sant. Den är f.ö jävligt vanligt förekommande på glögghockeyn på juldan hemma.

 

Sen så blir den bara snyggare och snyggare för varje gång jag ser den. Se bara hur stor, klumpig och oteknisk han ser ut när han åker fram. :D

 

När jag tänker på det så är det ju precis det som är det geniala. Kölzig tror ju garanterat att han bara ska försöka med en sån där slö över-på-backhand-sprätta-upp-den-dragning, och smack, så är den i "fel" kryss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att vissa spelare kan överträffa sig själva. Måste säga att Malik utvecklats på ett högst oväntat sätt. Minns hur genomusel han var när han spelade i Malmö IF i slutet på 90-talet. På deen tiden hade han dessutom Elitseriens i särklas fulaste hockeyfrilla, "Czechian Style"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...