Gå till innehåll

NLT - Floppat set och rivrad kåk skapar oro.

Recommended Posts

Postad

NL 0.15/0.25 SH bord

Har inga reads, nyligen satt mig.

Vi är fem på bordet.

ILTG täcker mig.

Riccoh är nu dealer.

bakud lägger en blind på .15$.

Schybbo lägger en blind på .25$.

Stridman: 2 :club: 2 :spade:

stridman synar med .25$.

ILTG höjer med .90$.

Riccoh synar med 1.15$.

bakud synar med 1$.

Schybbo foldar.

stridman synar med .90$.

Vill limpa utg med mitt låga pocket, när fi höjer med .90 och tre synar känns det som synen är självklar.

Floppen kommer upp

2:h: 8:s: 5:d:.

bakud checkar

stridman checkar

ILTG höjer med .75$.

Riccoh höjer med 2.15$.

bakud foldar.

stridman synar med 2.90$.

ILTG höjer med 2.15$.

Riccoh foldar.

stridman synar med 2.15$.

Perfekt träffar setet, ILTG bet känns inte som han missat efter lite action är det bara jag och ILTG kvar till turnen. Pocket högre än bordet känns troligt med tanke på hans preflop bet. Vill fortfarande visa mig lite weak, men han måste ju tro att jag träffat om jag synar han rereraise.

Turnkortet kommer upp 3:d:.

stridman checkar

ILTG höjer med 2.55$.

stridman synar med 2.55$.

Checkar och han bettar ut betyder det att han ville driva ut oss alla på flopp eller få mer i potten? Men varför då beta bara 2.5 dollar i en pott som var avsevärt större.

Riverkortet kommer upp 3:s:.

stridman checkar

ILTG höjer med 3.05$.

Där fick man kåken och jag lägger upp för en checkraise han höjjer med 1/7 del av potten, här började jag fatta att hans flopp spel inte var för att driva ut någon då han säkert borde ha höjt mer eller alternativt checkat på rivern om han ville ha ut mig.

Så vad skall jag göra i detta läge?

Syna,

Reraisa några dollar eller ställa in mina resterande 15 dollar?

Ligger runt 22 dollar i potten.

Postad

Om du har fi på par och höga pockets är det väl floppen du ska ta betalt på dvs mer action från din sida där tycker jag... samma sak på turn, nu har du ju tur att fina kort kommer på sista 2 gatorna. Sig att nån sitter på JJ och turn är Q, då får du nog inte ut speciellt mycket mer.

Postad

Utan read är det nog tyvärr bara att betala av 88 och 55 här. All in är det enda rätta. Med så många till flopen hade jag nog höjt killen AI redan där, är du slagen nu var du det på flopen med (om han inte har 33 förståss). Jag slöspelar adrig lägsta settet, men du fick ju bra kort på turn/river här, jag tror knappast de hjälpet honom och du kommer att få betalt av AA-TT här fler gånger än du tvingas betala av en högre kåk så.... "I'm All-In, sir"

Postad

Sannolikheten För att en person floppar ett set är cirkus 12 %. Sannolikheten att två floppar ett set är alltså cirkus 1 %.

Det är något högre nu med tanke på att det var flera som tittade på floppen.

Jag förstår inte varför du försöker djupanalysera på lowlimitnivå. Går det?Killen kanske är en maniac och har en stege på rivern?

Den där handen skulle jag helst redan ha all in på floppen.

Det är bara in med degen och hoppas att han callar med AA.

Postad
Sannolikheten För att en person floppar ett set är cirkus 12 %. Sannolikheten att två floppar ett set är alltså cirkus 1 %.

Inte bara beror det på hur många som spelar, dessutom är det betingad sannolikhet: resultatet att du floppat setet är redan givet.

Postad

Inte bara beror det på hur många som spelar, dessutom är det betingad sannolikhet: resultatet att du floppat setet är redan givet.

Mao så är det cirkus 8 % att någon annan sitter på ett högre set under förutsättningen att någon också hade ett pocketpar.

Det är konstigt att det är så hög procent. Jag kan bara minnas en gång som jag förlorat mot ett överset. Det är även extremt sällan som motsatsen händer. Förklaringen kan vara att många inte spelar låga pocketpar. Alt att de lägger set på färgad bräda eller nåt.

Postad

ILTG höjjer pre-flop, och totalt är 4 st med till flopp. Endast låga kort på flopp utan färgdrag och troligtvis sitter ingen heller med stegdrag. Om ILTG höll 55 eller 88 tror jag att han skulle slowplaya floppen med denna bräda för att ta kommandot på turn. Det är givet att han bettar ut på floppen eftersom han raisade preflop för att se hur hans hand ligger till. Vid detta läge hade jag satt honom på TPTK. En annan kille re-raisar på floppen, du callar och han höjjer igen. Jag hade satt honom på 99-AA.

Turn 3, relativt ofarlig om ingen håller A4 eller 46, med störst sannolikhet sitter inte ILTG på något utav dessa. ILTG bettar ut och endast du är kvar som callar, nu skulle jag känna mig rätt säker på att jag hade honom, för vi kan utesluta att någon av de andra limpade in med A4, 46, 55 eller 88.

River 3, samma kort som på turn och FI känner att kortet inte kan ha hjälpt dig, han är mer villigare att betala av än om det hade varit en 2, 5 eller 8 på river. Jag hade utan tvekan gått all-in med mina resterande $15 i detta läge och hoppats på call.

Utan reads kan detta vara helt fel tolkning givetvis, men jag sätter honom på AA eller KK och att han kommer betala av, eftersom många har svårt att släppa dessa händer.

Postad

Jag förstår verkligen inte varför du spelar en sådan hand som 22 när du är rädd för att trycka när du får den näst bästa handen du kan få.

Du spelar väl 22 just för att träffa set och kunna få in 9x så mycket som du la pre, sedan är du får det du längtar efter överväger du fold.