frasse85 Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Turnering med 20 spelare och 8 spelare kvar Startmarker: 10K Average: 25K Jag: 17K Blinds: 1,5K/3K Med de höga blindsen har det inte synts så många floppar, utan mycket raise och all-in preflop. Plockar upp ATo först i varvet. Vad ska jag göra? är det bara att slänga bort den eller? Citera
Steel Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 4,5k i potten och du har bara 17k. Dan Harrington skulle definitivt förespråka allin här och jag håller med honom. Citera
Vertical Mind Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Svårt. Men med tanke på att blindsen kommer händerna efter (4,5k tot) motiverar en All-In då du endast kommer att ha 12,5k (ca 4BB) kvar om du inte hittar nåt fint under blinshänderna. Tänk änen på att en UTG raise/AI offta indikerar en mycker stark hand och Fi kommer att ha svårt att hitta syn med mellanpar och AQ, AJ. Blir du synade ligger du antagligen långt efter men det är en risk jag tror man måste ta här. Citera
Smokey_McPot Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Allin för bövelen! Tänk änen på att en UTG raise/AI offta indikerar en mycker stark hand och Fi kommer att ha svårt att hitta syn med mellanpar och AQ, AJ. Dude, vem lägger AQ eller mellanpar mot en allin i det här läget? Citera
vetgirig Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Allin för bövelen! Tänk änen på att en UTG raise/AI offta indikerar en mycker stark hand och Fi kommer att ha svårt att hitta syn med mellanpar och AQ, AJ. Dude, vem lägger AQ eller mellanpar mot en allin i det här läget? Det är bättre och spela för att vinna än att blinda sig till döds. Ibland måste man helt enkelt ta en chans. Citera
maaac Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 A10 är mycket bättre än en average hand, och eftersom medelstacken endast är typ 8 BB så kommer dom flesta som inte sitter på någon blind slänga dom flesta korten. Citera
Smokey_McPot Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Allin för bövelen! Tänk änen på att en UTG raise/AI offta indikerar en mycker stark hand och Fi kommer att ha svårt att hitta syn med mellanpar och AQ, AJ. Dude, vem lägger AQ eller mellanpar mot en allin i det här läget? Det är bättre och spela för att vinna än att blinda sig till döds. Ibland måste man helt enkelt ta en chans. Jag förstår inte riktigt hur din kommentar var riktad mot citatet. Citera
Recommended Posts