Mullansson Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Ja, någon gång ska väl jag också vinna på rivern. Dock var det lite pinsamt denna gång eftersom jag hann skriva "nh" i chatten innan jag insåg att jag faktiskt satte flushen på river. Var helt enkelt så inställd på att jag förlorat då jag såg fi's AK vilket var just de kort jag befarade. Kan säga att han blev allt annat än glad, och blev förbannad över att jag spelat om så mycket pengar för att fånga flushen på 5:e, vilket inte alls var vad jag gjorde, jag spelade ju bara tvåparet. Men hur bra/dåligt spelade jag egentligen? Har mycket svårt att se att han sitter med AK eftersom han bara limpar och sedan bettar ut på den floppen. Ännu mindre tror jag det då han callar min raise. Dock befarar jag ev. JJ el. 77. QQ hade han nog re-raisat med (kanske även med JJ). När han sedan raisar på turn känns det dock inte alls bra och jag känner att jag förmodligen är slagen, ev av AK. Så nu till den stora frågan. Är min call av hans All-in på turn alldeles åt skogen? Kände att det är ju bara $9 till och potten var ju upp i dryga $50. Game # 012,026,976 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Helsingborg" Game ended Wednesday 2004-Sep-29 4:11:16 PM GMT Players: Cascarino (EUR 19.75 in seat 1) erikzzon (EUR 9.75 in seat 2) Mullansson (EUR 55.50 in seat 3) Vheraun2 (EUR 12.50 in seat 5) QoiGonJinn (EUR 20.00 in seat 6) daka77 (EUR 41.50 in seat 7) Karamazov (EUR 27.50 in seat 8) Dealer: Vheraun2 Small Blind: QoiGonJinn (0.25) Big Blind: daka77 (0.50) Mullansson was dealt: Jd - Qd Karamazov Call (0.50) Cascarino Call (0.50) erikzzon Call (0.50) Mullansson Call (0.50) Vheraun2 Fold QoiGonJinn Call (0.25) daka77 Check Flop Qs - 7d - Js QoiGonJinn Check daka77 Check Karamazov Bet (2.00) Cascarino Call (2.00) erikzzon Fold Mullansson Raise (6.00) QoiGonJinn Fold daka77 Fold Karamazov Call (4.00) Cascarino Call (4.00) Turn Qs - 7d - Js - Td Karamazov Check Cascarino Check Mullansson Bet (12.00) Karamazov All-In (21.00) Cascarino Fold Mullansson Call (9.00) River Qs - 7d - Js - Td - 3d Karamazov shows: Kh - Ac (a straight, ace high) Mullansson shows: Jd - Qd (a flush, queen high) Mullansson wins: EUR 60.50 (with a flush, queen high) Rake: EUR 2.50 Citera
Hjort Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Det är en självklar syn på turn, en signifikant del av tiden kommer du vara stor favorit mot exempelvis AQ och resten av tiden kommer du han nästan (fi kommer ju blocka färgen ibland, ha triss ibland mm) 13 outs. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om du i snitt är favorit i den här situationen, även om det är troligare att du snittar kanske 40-45% vinstchans. Dina vinstodds ligger alltså i snitt mellan 10:36 och 24:23 (antagligen i den lägre änden av skalan beroende på motståndare), medan dina pottodds ligger på ~9:51. Uppenbarligen är detta en blixtsyn, såvida din motståndare inte visar dig AdKd innan du hunnit syna. Den enda anmärkningen jag har är att du nog borde höjt mer på floppen pga alla möjliga drag, men din betstorlek är också ok och sen kan du ställa in på turn när det kommer en blank. Citera
Mullansson Postad 29 September , 2004 Författare Rapport Postad 29 September , 2004 Ok, tackar för svaret Tänker jag i så fall rätt om hans höjning kan vara upp till ca $28 (urspr. $21) för en självklar syn? Citera
Fairlane Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Håller med Johan, klar syn. Enkelt räknat har du nog 13 out om han sitter med AK. Det räcker för att syna 9 dollar i en 50 dollarpott. Jag är mer förvånad att han spelar på att få in 10:an som är hans enda räddning i handen innan. jag är tveksam till om det kan vara rätt, men kanske bör du raise lite hårdare efter floppen för att definitivt inte ge honom odds. Citera
Totte Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Med tanke på att det dessutom ligger ett spaderdrag ute är hans spel med AK konstigt. Dessutom bör väl din raise på turn vara större för att inte någon skall få potodds på spaderdraget. Synen som det gick är väl automatisk imho. /Totte Citera
Recommended Posts