Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi (fisken) är en fisk utan dess like. Han har tidigare cappat med preflop 23 för att sedan cappa flop med hålstege drag, synat ner med J-högt och sånt tidigare.

***** Hand History for Game 3091942640 *****

$1/$2 Texas Hold'em - Friday, November 25, 05:09:35 EDT 2005

Table Table 65289 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: khackett12 ( $90.45 )

Seat 2: brodern ( $64.50 )

Seat 4: Fisken ( $57.46 )

Seat 6: tsn80 ( $49.50 )

fisken posts small blind [$0.50].

tsn80 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Monster i dessa dagar då fisken sitter vid bordet. Given 3bet.

Dealt to brodern [ Jd Js ]

khackett12 raises [$2].

brodern raises [$3].

fisken raises [$3.50].

tsn80 folds.

khackett12 calls [$2].

>You have options at Table 65840 (6 max) Table!.

brodern calls [$1].

Pot: 13 SB

Lite jobbig flop där när A visar sig, fisken betar och som tur är slänger sig khackett12. Jag tar synen då jag tror att jag kan vara i ledningen men är osäker.

** Dealing Flop ** [ Ac, 5h, 2s ]

fisken bets [$1].

khackett12 folds.

brodern calls [$1].

Pot: 15 SB

Sexan på turn förändrar inget, antingen är jag långt före eller långt efter. Jag fortsätter att syna ner.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

fisken bets [$2].

brodern calls [$2].

Pot: 9 1/2 BB

Ganska klar syn på river nu när jag gått med så långt.

>You have options at Table 65689 (6 max) Table!.

** Dealing River ** [ 3s ]

fisken bets [$2].

brodern calls [$2].

Är det rätt att göra som jag gjorde nu och synar ner hela vägen mot en maniac?

Postad
Är ju inte direkt ovanligt att man blir till åtlöje själv när man jagar stora fiskar. För visst satt den jäkeln på A denna gång?

Nä, han satt med QTo denna gång, tyvärr han jag bara ta 25-30$ av honom sen förlorade han allt. Men han finns i min buddy list efter den sessionen :twisted:

Postad

Bra spel hela handen igenom.

Eftersom du har read på honom som manic är det bättre att bara syna ner hela vägen när ni är HU för att låta han bluffa hela vägen ner istället för att tvinga han och folda just händer som QT på turn om du hade höjt floppen och bettat turn. På detta vis vinner man oftast maximalt när med leder och förlorar minimalt när man är efter.

Postad
Bara att syna ner på en bräda med endast ett överkort.

Va? Jag hade försökt ta mer värde värde på åtminstone floppen. Vad är det som säger att han har ett ess eller bättre med ens 40% sannolikhet?

Fold är ju naturligtvis aldrig aktuellt mot en sån här spelare.

Eftersom du har read på honom som manic är det bättre att bara syna ner hela vägen när ni är HU för att låta han bluffa hela vägen ner istället för att tvinga han och folda just händer som QT på turn om du hade höjt floppen och bettat turn. På detta vis vinner man oftast maximalt när med leder och förlorar minimalt när man är efter.

Det är ett bra spel mot någon som är överaggro och lite smart, men den här killen låter ju mest som han höjer och synar ned med allt.

För övrigt så tappar ju kackett bort ett guldläge som inte själv höjer när galningen betar ut på floppen. Om han själv sitter med ett tasktigt par så kan han ju få bort dig från många bättre händer.

Postad

Va? Jag hade försökt ta mer värde värde på åtminstone floppen. Vad är det som säger att han har ett ess eller bättre med ens 40% sannolikhet?

Du har ju rätt i det att jag kan ta mer betalt på flop. Men om vi säger att jag höjer och han callar, sen checkar han troligtvis på turn och om jag betar och han höjer så är det inte så kul, det finns ändå chans att jag har honom men jag vill ju inte betala hur mycket som helst för att se vad han har. Samtidigt kan jag skrämma bort honom om han har en riktig skräphand(det är iofs svårt att se att han ska ha en ännu sämre) genom att beta och inte låta honom bluffa ut sig. Det hade nästan varit skönare om han hade haft position på mig då jag hade kunnat checkat turn, då jag troligtvis kommer få en bet av honom.

Postad

Du kallar spelaren "fisken", din read är att han höjer med i stort sett allt och synar ner med J högt.

Sedan när du väl spelar en hand mot honom så behandlar du honom som vilken spelare som helst... Att syna ner med JJ på den brädan är ju i stort sett standardspel mot en någorlunda aggro spelare som stängt satsandet preflop.

Du måste åtminstone höja en gång under postflop spelet och rivern är bästa stället då du ger "fisken" möjlighet att bluffa bort sig hela vägen.

Postad

Du måste åtminstone höja en gång under postflop spelet och rivern är bästa stället då du ger "fisken" möjlighet att bluffa bort sig hela vägen.

jo, jag kanske skulle kunna höja på flop, men vad menar du med: rivern är bästa stället då du ger "fisken" möjlighet att bluffa bort sig hela vägen. Kanske jag som är lite trögfattad... :oops:

Postad

Jag skulle hellre höja river mot den här filuren. Vi vet ju att han kommer betta hela vägen, och syna nästan vad han än har.

Postad
Jag skulle hellre höja river mot den här filuren. Vi vet ju att han kommer betta hela vägen, och syna nästan vad han än har.

Mm, det är en bra idé. Beror ju lite på hur aggro han är. Finns ju en möjlighet att han är varianten som sätter igång raisekrig med random kort och då är det ju lite onödigt att vänta på rivern innan man sätter igång.

Postad

jo, jag kanske skulle kunna höja på flop, men vad menar du med: rivern är bästa stället då du ger "fisken" möjlighet att bluffa bort sig hela vägen. Kanske jag som är lite trögfattad... :oops:

Jag menar att det finns risk att "fisken" slänger en undermålig hand på flopp eller turn om han får mothugg, en hand han annars försökt bluffa hela vägen.

Postad

Mm, det är en bra idé. Beror ju lite på hur aggro han är. Finns ju en möjlighet att han är varianten som sätter igång raisekrig med random kort och då är det ju lite onödigt att vänta på rivern innan man sätter igång.

Nu är ju knappast JJ en såpass stark hand att att vi vill ha något raisekrig vare sig på turn eller floppen. Skulle fi trebeta på floppen har jag svårt att man kan göra något annat än syna ner handen, detta oavsett hur "fiskig" fi är.

Postad
Nu är ju knappast JJ en såpass stark hand att att vi vill ha något raisekrig vare sig på turn eller floppen. Skulle fi trebeta på floppen har jag svårt att man kan göra något annat än syna ner handen, detta oavsett hur "fiskig" fi är.

Om han är en "cappa-med-random-kort" så tar jag gärna en fyrbet på floppen. Fast sådana nissar är ju lite ovanliga även bland extrema laggar. Noteras bör ju att man har en rätt mycket starkare hand på floppen än på rivern (då är man ju slagen av båda Ax och 4x).

Postad

Om han är en "cappa-med-random-kort" så tar jag gärna en fyrbet på floppen. Fast sådana nissar är ju lite ovanliga även bland extrema laggar. Noteras bör ju att man har en rätt mycket starkare hand på floppen än på rivern (då är man ju slagen av båda Ax och 4x).

Om han cappar preflopp och trebetar floppen utan ess med den brädan gör han verkligen skäl för sitt smeknamn.

Det behöver naturligtvis inte vara fel att cappa floppen om man har en väldigt bra read på "fisken" här, men jag tror ändå att det är bättre att höja river för att utnyttja den stora "bluff-equity" som man ofta har mot den här typen av motståndare.

Postad
Det behöver naturligtvis inte vara fel att cappa floppen om man har en väldigt bra read på "fisken" här, men jag tror ändå att det är bättre att höja river för att utnyttja den stora "bluff-equity" som man ofta har mot den här typen av motståndare.

Jo jag håller med. Läste inte igenom handen så noga först och reagerade på att det bara blev nedsynat så min spontanreaktion var ju bara att man skulle höja någonstans och tänkte inte så mycket mer på det än så.

Postad

Jo jag håller med. Läste inte igenom handen så noga först och reagerade på att det bara blev nedsynat så min spontanreaktion var ju bara att man skulle höja någonstans och tänkte inte så mycket mer på det än så.

Om vi säger så här. Han kan cappa med väldigt många händer på flop, efter det jag såg av honom, så det var nog ett misstag av mig att kanske inte höja på flop. Men river så tror jag inte han skulle calla en raise med skit, eller utan par, men han hade lätt höjt med A, så det måste väl ändå vara bättre att trycka på på flop(kan man säga så?) eftersom han kommer ge mig action med alla par + stegdrag om han nu har det. Om vi säger så här: har han A så kommer höja som f*n, par så kommer han cappa på flop men ta det passivt på turn/river, men fortfarande TROLIGTVIS syna ner. Med den handen han hade nu så får jag svårt att se att han hade synat en river höjning från min sida, även om det inte är omöjligt att han synar, men har svårt att se att han gör det. Har han T-hög t.ex kommer han kanske cappa på flop, men jag vet inte om han hade synat på turn om jag hade bettat ut. Nu ändrar jag åsikt mitt i inlägget här, men jag tror nästan att jag får ut mest genom att bara syna ner eftersom de ända händerna jag kommer få ut mer av är om han har par, har han inte det kommer jag nog gå miste om extra bet på turn/river.

Jag kanske "lurade" er i första inlägget att han synade ner hela tiden med J-högt och liknande, han gjorde det någon gång iallfall som jag såg + någon gång med A-högt. Aja, jag brukar svammla när jag är nykter men svammlar ännu mer när jag dricker, så det här inlägget kan vara lite si sådär men jag hoppas ni förstod vad jag menade.

Slut svammlat.

Postad
Jag kanske "lurade" er i första inlägget att han synade ner hela tiden med J-högt och liknande, han gjorde det någon gång iallfall som jag såg + någon gång med A-högt. Aja, jag brukar svammla när jag är nykter men svammlar ännu mer när jag dricker, så det här inlägget kan vara lite si sådär men jag hoppas ni förstod vad jag menade.

Du spelade alldeles för passivt. Vad mer vill du veta? Att du är en förlorande spelare i det långa loppet?

Postad

Bra spelat tycker jag, även om en riverraise tål att tänkas på. Jag hade nog själv inte gjort det, utan synat ner och smågråtit lite, men visst, det låter som intelligent spel.

Hade ni sett en turn om spelare två synat fiskbeten på floppen?

Postad
Bra spelat tycker jag, även om en riverraise tål att tänkas på. Jag hade nog själv inte gjort det, utan synat ner och smågråtit lite, men visst, det låter som intelligent spel.

Jag hade nog synat betten på flop även om khackett hade synat. Potten är ju relativt stor och träffar jag J på turn så kommer jag nog få in några extra BB på turn.

Postad

Jag hade höjt om jag trodde att det fanns en hyffsad chans att aggrospelaren slår om och den andre killen är kapababel att lägga händer som QQ i den situationen.