Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har just blivigt ägare till en miniräknare, modell TI 83+ och jag har som de flesta andra tråkigt i skolan. Vet någon vart man kan få tag i ett pokerspel till miniräknaren? Det ska såklart helst vara texas holdem men det går även bra med 5card draw eller sökö. Jag har letat på http://www.ticalc.org och det finns en del pokerspel där men jag hittar inget som klarar mina "höga" krav. Såklart har jag inte laddat ned o testat alla drygt 100 men utav beskrivningen tog jag de som verkade bäst.

Har någon ett bra pokerspel, vet vart man kan ladda det? Eller har lust att göra ett ^^

De krav jag ställer på spelet är:

-Ska vara gratis att få tag i

- Ska gå att spela på en TI 83+

- Ska gå att spela mot andra människor och inte endast datorer

- Det ska finnas betting inkl i spelet, det kanske låter som ett dumt argument men jag har hittat spel där man får kort, skickar miniräknaren till kompisen som får kort, sen lägger man den emellan sig och trycker okej så kommer flopp turn river upp samtidigt och vinnaren utses, alltså 100% lotto, nej tack!

Postad

Err... ska du liks spela mot en annan spelare kan du väl lika gärna använda en kortlek?

Förstår mig inte på dagens skola. Föga förvånande att nykomlingar på högskolan i många fall inte vet vad substantiv/verb är, eller inte känner till första världskriget.

Vilket som, ska ni sitta på lektionerna och skicka en miniräknare fram och tillbaka så kan ni lika gärna spela poker på riktigt. Känns som att alla märker att ni inte sysslar med matte/fysik/kemi ändå.

Postad
Err... ska du liks spela mot en annan spelare kan du väl lika gärna använda en kortlek?

Förstår mig inte på dagens skola. Föga förvånande att nykomlingar på högskolan i många fall inte vet vad substantiv/verb är, eller inte känner till första världskriget.

Vilket som, ska ni sitta på lektionerna och skicka en miniräknare fram och tillbaka så kan ni lika gärna spela poker på riktigt. Känns som att alla märker att ni inte sysslar med matte/fysik/kemi ändå.

Det var väl just så det inte skulle fungera?

Postad

Det var väl just så det inte skulle fungera?

Om man ska kunna spela flera personer så måste man skicka miniräknare mellan varandra.

Det enda pokerliknande spelet jag har haft var ett video-poker, men det uppfyller ju inte direkt dina krav :)