Gå till innehåll

NLT - SnG, ITM TP + flushdrag spela jag rätt?

Recommended Posts

Postad

Har fått kort och spelat ultra agroo och plockat ut många på bordet men har precis förlorat en coinflip mot han som låg 2a när vi var ITM så nu täcker han mig.

Fi1 4500

Fi2 1400

Jag 4100

Blinds 75/150

Jag har Sb och tittar ne rpå K :club: 8 :club:

Fi1 limpar, jag callar BB checkar

Flop K :heart: 7 :club: 9 :club:

Jag bettar ut pot på 450

Fi2 foldar

Fi1 slår om till 900 och jag slår om till 2000

han går all in. Jag synar såklart men är helt säker på att jag ligger efter.

Hur skulle jag spelat?

Postad

När du slår om till 2000 så gör du dig själv rätt potcommited med den handen, därför tycker jag att du ska gå all in direkt efter hans omslag, han kommer förmodligen inte lägga men du får nog lite mer fold equity än du har nu.

Postad

Autosyn när du väl fått in en massa deg. Men när någon limpar preflopp bör det börja ringa klockar eftersom det antingen är ett extremt muppspel (och då bör du ha sett honom limpa innan) eller någon med ett stort par. När killen minraisar floppen så fullständigt skriker det "minst AA". Så även om du floppat starkt så bör du fundera på lite alternativ till att bara potta ut om du inte är väldigt sugen på ett all-in coinflip. Att checka först ut här behöver inte alls vara fel här eftersom du i så fall har väldigt schyssta implicita odds om han verkligen har KK+ och om han inte har det så är det ett fungerande sätt att få loss en del värde ändå.

Om det är någon som är lös och passiv nog att limpa ofta i det här stadiet av en turnering så kan du glömma ovanstående, då handlar det bara om att få värde på din hand. I så fall så är nog pottbet fortfarande inte så bra idé eftersom det antagligen får ut en massa händer (särskilt från bb) som ligger kilometervis efter. Halvpott eller något sånt skulle jag rekommendera då.