Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $0.10-$0.10 NL (real money), #1,505,132,130

Table Durban, 23 Nov 2005 5:49 AM ET

Seat 1: HERO ($8.65 in chips)

Seat 3: Toukopouko1 ($14.95 in chips)

Seat 4: paravonbey ($17.70 in chips)

Seat 5: LosDolares ($25.95 in chips)

Seat 7: schecken ($9 in chips)

Seat 9: inballzdeep0 ($11.10 in chips)

Seat 10: Boerje ($21.30 in chips)

ANTES/BLINDS

Toukopouko1 posts blind ($0.05), paravonbey posts blind ($0.10).

Dealt to HERO [ KS,KH ]

PRE-FLOP

LosDolares calls $0.10, schecken calls $0.10, inballzdeep0 folds, Boerje folds, HERO bets $0.40, Toukopouko1 calls $0.35, paravonbey calls $0.30, LosDolares folds, schecken calls $0.30.

Standardraise preflop, inte så mycket att säga något om.

FLOP [board cards 8C,10C,9H ]

Toukopouko1 checks, paravonbey checks, schecken bets $0.30, HERO bets $2, Toukopouko1 bets $3.70, paravonbey calls $3.70, schecken folds, HERO ?.

Glad att det inte synns några Ess på floppen, men samtidigt en mycket farlig bräda, med risk för båda färdiga stegar och flushdrag. Betar ut ungefärlig potbet för att se vart jag står. När jag sedan får omslag och dessutom en syn före mig känns det rätt jobbigt. Kan ju vara någon som betar färgdrag, toppair. Men det känns tveksamt att spela vidare här. I så fall med en all-in för att få bort eventuella färgdrag. Vad skulle ni gjort?

Postad

Du raisar för lite preflop och blir straffad genom att få tre syner. När en urfarlig flop kommer och folk börjar checkraisa och checkkallsyna är chansen riktigt stor att du drar supertunt. Om inte motståndarna är riktigt usla bör du nog folda.

Summa summarum: Om du tänkt vara commited till en pott med överpar postflop måste du få in mer deg preflop eller åtminstone få ner andelen motståndare som ser floppen.

Postad

Folk spelar hur som helst på dom nivåerna ofta är det bara att inse att det är inte på dom stora händerna du oftast vinner. Även om du krossar deras odds med potbetten för ett drag så får man ju ställa det i relation till vad chansen är att dom träffade på floppen, men som sagt... det är fan inte lätt att veta eftersom folk kommer och går så mkt så man får inte några bra reads. Jag hade kanske öppnat upp mitt spel innan så dom följer med om du bettar mer preflop. Men chansen att du vinner denhär med par är kanske inte överdrivet stora. Kan vara vad som helst, tvåpar, set, stege eller drag.