E202 Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Med risk för att låta nördig kan man dra en parallell mellan poker och counter strike. Har en god vän som försörjer sig som proffs på CS. Han räknar dock inte med att kunna göra det så länge till då det hela tiden dyker upp nya talanger. Han har flera vänner som redan har gett upp. Jag tror att det kommer se ut så för många av pokerproffsen inom en snar framtid. Vi kan ju alltid hoppas på att pokern introduceras i nya delar av världen Citera
BjornL1491910513 Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 måste hålla med här till hundra procent. Kört på b2b ett längre tid. Visst ja vann enormt mycket där. men det började bli jobbigare och jobbigare med tiden. Plötsligt när ja bytte till betonbet så vare som att spela mot 10 ggr sämre spelare. Tror nästan de inte lagt toppair någon gång när ja raisat pre. Citera
BjornL1491910513 Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Kan inte säga att det blir bättre och bättre spelare ändå. Betonbet har sämre spelare än där ja började spela poker på nätet för 1.5 år sen Citera
DaMan Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 B2B spelarna har utan tvekan blivit bättre. Nu vinner jag mkt mer än förrut Citera
hage Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 B2B spelarna har utan tvekan blivit bättre. Nu vinner jag mkt mer än förrut ? Citera
cardborren Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 B2B spelarna har utan tvekan blivit bättre. Nu vinner jag mkt mer än förrut *asg* Citera
DaMan Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Ja, jag är en B2b spelare ju! hoho Citera
Anderssson Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Provade CDpoker. Det var som att gå ner en nivå på B2B.. fast jag gick upp en nivå Citera
Njordir Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Säger bara: "We are the borg, you will be assimilated". Personligen tycker jag folk flyttar runt hejvilt i jakten på dåliga spelare, fast det ibland kanske bara handlar om att man själv är inne i en dålig period eller hamnat vid ett tight bord någon gång....Sedan är det ju faktiskt möjligt att vinna pengar från icke-fiskar med, och betydigt mera tillfredsställande om du frågar mig . Citera
Juzam Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 Det är sjukt dåligt value på 2/4-borden nu. Majoriteten är proffs. Typiska 6h-bordet ligger på 35%. Citera
P_kungen Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Det är sjukt dåligt value på 2/4-borden nu. Majoriteten är proffs. Typiska 6h-bordet ligger på 35%. För att inte tala om 5/10! Citera
All in Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Det är sjukt dåligt value på 2/4-borden nu. Majoriteten är proffs. Typiska 6h-bordet ligger på 35%. håller med fullständigt. Citera
Zyr Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 även fast flop % inte säger så mkt är väl 35% ganska högt? motståndet blir bättre och om man inte hela tiden utvecklas mer än genomsnittspelaren är man ganska körd Citera
hage Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 även fast flop % inte säger så mkt är väl 35% ganska högt? motståndet blir bättre och om man inte hela tiden utvecklas mer än genomsnittspelaren är man ganska körd lol högt för shorthanded? Citera
Zyr Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 även fast flop % inte säger så mkt är väl 35% ganska högt? motståndet blir bättre och om man inte hela tiden utvecklas mer än genomsnittspelaren är man ganska körd lol högt för shorthanded? iofs jämför jag mest med PT-tracker stats, dvs %VP Citera
Nickefik Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Jag tycker definitivt det är tuffare på B2B än tex Prima. I och för sig har jag torskat en del på Omaha, som jag vanligtvis inte spelar så mycket, på B2B, men hittills i år ligger jag ~-€100 på B2B och ~+$620 på Prima. Det märks att det är två olika nätverk, att spelarna är olika. Citera
hnat Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Mina PT stats säger så här: Totalt antal händer är kring 33k, PTBB/100 är kring 4.2 B2B NL100 och NL200 stär för 10K respektive 13k händer. Winrate -2.45 PTBB/100 på bägge. Varians? Lite beror det väl på att B2B är så sönderriggat att jag tror att inte ett enda av mina 100 senaste set vs överpar har stått. Citera
Zyr Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 hur är motståndet nu efter att unibet har egna bord och bet24 lämnat? Citera
Faxefux Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Unibet har inte egna bord. De har vissa egna bord. Zyr kanske borde läsa på lite bättre där. på 1/2 och uppåt är det delade bord. På 3/6 och över är alla bord delade. PÅ låga borden där jag dock inte spelar så ofta är det lika fiskigt som vanligt enligt folk som lirar där. 5/10 och uppåt är lika hårt som vanligt! Citera
Pokershark Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Unibet har inte egna bord. De har vissa egna bord. Zyr kanske borde läsa på lite bättre där. på 1/2 och uppåt är det delade bord. På 3/6 och över är alla bord delade. PÅ låga borden där jag dock inte spelar så ofta är det lika fiskigt som vanligt enligt folk som lirar där. 5/10 och uppåt är lika hårt som vanligt! Det kanske är du som behöver läsa på bättre? Alla bord är ej delade på NL1/2. Finns några bord som är delade på NL1/2 t ex. Lisboa. Tror gränsen där samtliga bord är delade går nånstans omkring NL2/4 eller NL3/6 Citera
Uppenberg Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 hur spelar man på b2b? satt inn lite pengar dels för en liten bonus och för att utveckla mitt pokerspel. Har sett nu efter 2 dagar att det kommer att bli dyrt, vad tycker ni jag ska göra för att kunna utvecklas (lirar NL50)? Citera
Zyr Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 hur spelar man på b2b? satt inn lite pengar dels för en liten bonus och för att utveckla mitt pokerspel. Har sett nu efter 2 dagar att det kommer att bli dyrt, vad tycker ni jag ska göra för att kunna utvecklas (lirar NL50)? läs nån pokerbok, testa svenska spels 100 och 200kr bord, riktigt fiskigt eller nån sajt med fin rakeback Citera
zxcvbn Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Tyckte det var jobbigt att grinda bonus på 2b2. Med fyra short-handed nl uppe så har man ingen koll, går snabbt som tusan och verkade vara så loose aggresivt med konstanta stora bluffköp av varje check och blind. Men själv hinner man inte tänka med så många bord uppe. Sitta och vänta på att kunna checkraisa allin med stål kanske? Citera
Uppenberg Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 hade tänkt fortsätta på heypokerbonusen, men då FL istället finns det mer fisk där? vilken FL nivå är motsvarigheten till NL50, FL 0.5/1? går bonusen snabbt på den nivån? Citera
baller Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 zxcvbn - om du tycker fyra bord går försnabbt kanske det är läge att spela färre...??? Citera
Recommended Posts