Gå till innehåll

Bravias reklamfilm med studsbollarna


Swede

Recommended Posts

Ni vet den reklamen med Jose Gonzales "Heartbeats" där de släpper ut en massa färgglada studsbollar på gatorna i San Fransisco

 

Verkar vara på riktigt, I så fall är det ju hur sjukt som helst

 

http://www.bravia-advert.com/commercial/

 

edit: alltså, det kan ju vara fejk, och dessa "behind the scenes" är gjorda för att förstärka myten. men om de verkligen gjorde det på riktigt så är det ju sjukt coolt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swede: Jobbar du för Sony? Gratisreklam var nog största anledningen till att man släppte lös dom där 250k färgglada bollarna.

 

För övrigt tycker jag reklam är sjukt ointressant, men just den där var jag tvungen att kolla upp eftersom att när jag såg den tyckte mej känna igen låten (och då var jag tvungen å ha reda på vilken det var), bollarna brydde jag mej inte om, hade kvittat för min del om dom var ditritade med akvarell, om dom var renderade, eller om dom bara stulits på Burger King.

 

Tycker faktiskt inte det är så imponerande att man hivat iväg ett gäng bollar, ungefär lika imponerande när man ser halloweenbus när någon kastat toapapper i ett träd (extra maffigt blir det om det är i slowmotion förstås :D).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt inte det är så imponerande att man hivat iväg ett gäng bollar, ungefär lika imponerande när man ser halloweenbus när någon kastat toapapper i ett träd (extra maffigt blir det om det är i slowmotion förstås :D).

 

alla är vi olika

 

jag tyckte även att Lettermans nedsläpp av 5000 studsbollar från taket på Ed Sullivan Theatre var coolt, och då var det bara 5000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen. Hur många bollar krävs det för att du ska bli imponerad?

Om jag släpper ut en kulpåse med 1000 stenkulor på trottoaren, imponerande? 500? 100? 10? 3?

 

För egen del tror jag inte det finns en siffra som skulle få mej imponerad (inte ens om alla under 1.70m dör av andnöd pga stort antal bollar), vem som helst med lite pengar kan ju göra samma sak (eller någon som gjort ett antal besök på BK och varje gång stulit bollar ur bollhavet).

 

Haha, är så uttråkad, skyller på att jag varit drabbad av en förkylning i närmare en vecka. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men preacher, blir du inte imponerad av nåt?

 

jag tycker att Las Vegas var mäkta imponerande. En sån enorm grej mitt ute i öknen i ingenstans (och även där är det samma sak, har man pengar kan man ju göra det)

 

Tycker även att kinesiska muren ser imponerande ut på de bilder jag har sett (har tyvärr aldrig sett den i verkligheten). Men det är ju också en grej som kan göra med mkt pengar.

 

jag står fast vid att det är fan en kool grej att släppa ut 250 000 studsbollar. Det är ju en sån hemlig fantasi som många bär men aldrig får göra själv.

 

Sen så ser det otroligt snyggt ut i reklamfilmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men preacher, blir du inte imponerad av nåt?

 

Nej, jag är död inuti, har ingen livsglädje... kom fram till det nu när jag är ensam om att inte bli geniunt lycklig ens av studsande färgglada bollar. :(

 

jag tycker att Las Vegas var mäkta imponerande. En sån enorm grej mitt ute i öknen i ingenstans (och även där är det samma sak, har man pengar kan man ju göra det)

 

Tycker även att kinesiska muren ser imponerande ut på de bilder jag har sett (har tyvärr aldrig sett den i verkligheten). Men det är ju också en grej som kan göra med mkt pengar.

 

Tror varken Las Vegas eller Kinesiska muren ordnades på en eftermiddag efter att man ringt upp en studsbollsgrossist och kommit överens om pris.

 

Men okej, om dom tog med 250k studsbollar (dom måste vara färgglada) och skickar iväg dom till månen så skulle jag nog bli imponerad. Hoppas det kommer en ny TV från Sony snart och dom hittar mitt inlägg i jakt på nya vansinniga idéer. Sen var det kanske vid närmare eftertanke en del ansträngningar med studsbollarna i San Fransisco också, riggandet av nät och jagande efter bollar i området mm, men inget av det ser man ju i reklamen.

 

jag står fast vid att det är fan en kool grej att släppa ut 250 000 studsbollar. Det är ju en sån hemlig fantasi som många bär men aldrig får göra själv.

 

Lugn, jag försöker inte ta ifrån dej dina drömmar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kom igen nu!!

 

Kan någon ärligt säga att han/hon alldrig velat släppa en studsboll från jätte hög höjd. Fick man tag i en studsboll när man var liten så kastade man den hårdare och hårdare tills det inte gick mer. Då klättrade man upp på en parkbänk och kastade så hårt man kunde därifrån.

 

Detta är varje barns dröm och min också för den delen!

 

 

Ps. Såg ni när dom släppte jätte mycke konfetti på samma gång från Ed Sullivan Theatre Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swede: Jobbar du för Sony? Gratisreklam var nog största anledningen till att man släppte lös dom där 250k färgglada bollarna. ....

 

Gratisreklam? En reklamfilm som denna är väl allt annat än gratis att sätta samman? Dessutom går den ju flitigt på TV nu och det kostar som bekant pengar det med... Givetvis får dom ett stort redaktionellt utrymme med en kampanj som denna, men jag tror ändå att huvudsyftet var att göra en traditionell reklamkampanj.

 

Men huruvida detta är coolt eller ej råder det ingen tvekan om. Detta är fruktansvärt cool, helt sanslöst häftigt och helt fantastiskt underbart att se. Om detta hade varit ett konstnärligt projekt hävdar jag att det hade varit helt i klass med Christos tyger... Men där kan jag tänka mig att många av er är av en annan uppfattning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta blir offtopic inom offtopic tråden men:

 

Jag har en våt dröm:

 

Att "ladda" mänger med musfällor i ett omöblerat kalt rum, en efter en tills hela rummet är täckt, och var och en av dessa musfällor har man lagt en pingisboll på.

Sedan när man lagt sista, sparar man naturligtvis en pingisboll och kastar in den i rummet.

 

:lol:

 

Det kommer ju att smattra, men min undran är om alla musfällor kommer att lösas ut, eller om det är ngn kvar.

 

Men fö håller jag med om att reklamfilmen är helt sagolik, liksom att jag oxå var mäkta imponerad av vegas. Den största känslan var när man som finnig 22-åring tog in på ett hotell, släpper väskorna när jag kommer in i rummet, för att gå fram till fönstret (som går från golv till tak, och drar bort gardinerna och bara stirrar ner på stripen med alla blinkande neonlampor. Den känslan var grym.

 

Sen att man fick nog efter 3 dagar är ju en annan femma.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen att det ser fejkat ut på reklamen, men jag kanske ska kolla in de där behind-the-scenes-länkarna innan jag uttalar mig.

 

EDIT: Jag tycker att det ser väldigt mycket ut som att det bara är prickar, de ser liksom inte ut som riktiga föremål. Men jag misstänker att det kan ha att göra med att majoriteten av bollarna inte ligger i kamerans fokus.

 

EDIT 2: Alla källor jag kan hitta på internet bekräftar att det var på riktigt, så jag får nog ge mig... tydligen privatpersoner som har filmat också,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang att det ser fejkat ut.

Dom har väl framhävt färgerna i bollarna to the max typ, ingen aning om vad det heter i "foto-språk" men bollarna lyser iaf rätt nice.

 

Själv så tycker jag låten gör mycket för reklamen och om det var något coolt med i reklamen så var det när grodan hoppar ur stupröret, resten var inte så speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratisreklam? En reklamfilm som denna är väl allt annat än gratis att sätta samman? Dessutom går den ju flitigt på TV nu och det kostar som bekant pengar det med...

 

Snuddar inte det här vid personangrepp? Jag är inte efterbliven, jag förstår nog att reklam kostar pengar. :D Vad jag menar med gratisreklam är alltså allt (väntat) surr om reklamfilmen. För vad är annars gratisreklam menar du? När TV-kanalerna ger bort reklamtid, eller tidningarna ger bort annonsplatser, och på detta sätter ihop annonsen själva? kostnadsfritt naturligtvis.

 

Givetvis får dom ett stort redaktionellt utrymme med en kampanj som denna, men jag tror ändå att huvudsyftet var att göra en traditionell reklamkampanj.

 

I sånna fall är dom korkade tomtar. Visst det kanske fanns en konstnärssjäl som funderade ut hela idén; visualisera den våta drömmen som pojkar kan ha burit på i hemlighet sen dom var 8. Men den som hostade upp degen lär ju ha haft koll på hur mycket värde det skulle finnas i all gratisreklam. Det är ju det bästa man kan göra, det imponerar mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...