Gå till innehåll

NLT - T8s klonkar 2par men kan lätt vara slaktad


Recommended Posts

Stacksize på ca 450$ han på runt 600$

 

jag öppnar med 10-8 :club:

 

Den enda readen jag har på killen är att jag får uppfattningen att han försöker sätta mig på plats när han tror jag är tom.

 

> TheJob posted small blind ($2)

> NejjLo posted big blind ($4)

> HiStake folded

> ronnie777 folded

> elaineb folded

> KenRetaard raised for $16

> TheJob folded

> NejjLo called for $12

> Dealing the Flop(J :club: 8 :spade: 10 :diamond: )

> NejjLo checked

> KenRetaard bet for $26

> NejjLo called for $26

> Dealing the turn(3 :spade: )

> NejjLo checked

> KenRetaard bet for $52

> NejjLo raised for $145

 

I vanliga fall skulle jag nog överbettat potten på turn då jag lättare får uppfattning om min hands styrka + att jag inte pallar "prica" in honom iaf han skulle sitta på nått monster typ flushdraw + str8draw eller liknande.

 

Slänger istället på detta lite muppigare bett för att försöka uppmuntra honom att sno potten från mig...problemet e att han tvingar mig på ett beslut för alla marker när jag har en hand som är ganska lätt slagen...

 

call är i min värld helt uteslutet, finns sjukt många farliga riverkort och jag kommer inte ha en aning om han lyckats köpa ut till river/redan hade mig slaktad eller bluffar på river.

 

...så antingen lasta eller folda...hur hade ni gjort...har runt 380$ kvar på turn

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Folda, är för mycket som slår dig. Ditt starkaste motiv för att trycka verkar ju vara att du vill ge igen på han vilket sällan är ett bra motiv.

 

Ge igen och ge igen? Hade det vart dig jag hade varit uppe emot hade jag lagt mig på 1/2 sek...alltså han hade slagit om ett par gånger tidigare med skräp å visat upp det på farliga boards...synat continuation bets på floppen då han trott att jag va tom för att försöka ta hem det på turn...

 

iaf lös som jag e så lastade jag och han la sig kvickt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt bra spel av honom dock då han för en hyffsat billig penning "tvingar" mig att antingen lägga mig eller lasta på honom...

 

jag menar säg att jag bara synar, då kommer jag aldrig ha en aning om när han valuebettar eller inte på river (kanske inte så troligt iofs att han kommer bluffa river om jag synar turn) + att typ halva leken är scarecards.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...