Gå till innehåll

drc på Nordirland - Reserapport del 2

Recommended Posts

Postad

Japp då fortsätter jag min rapport.

jag sov runt 4 timmar. Var lite sugen på att se Belfast men hade inte mycket tid. Sprang runt lite i stadskärnan på vägen till klubben för att tjacka lite kläder eller något men hittade inget.

När jag kom dit fick jag höra att de hade bestämt sig att lägga extra pengar från rebuys till de som klarat sig kvar i stället för på toppen av prisnivån. Vi var 38 kvar och 27-38 plats skulle få 500 pund.

Det kändes riktigt skönt för då slapp jag spela med rädda pengar utan kunde ge allt direkt.

Vilket jag definitivt gjorde.

Jag hade cirka 47 K kvar och var middle stack

Så här såg mina tre första händer dag 1 ut:

Hand 1

Blinds 1200-1200-2400

Jag synar från 2 sb när alla har foldat fram till mig. Spelaren i BB var aggressiv och spelade oftast tillbaks om jag raisade. Han kom tydligen 30 nånting i årets WSOP main event.

han svarade då självklart med att raisa till 7K vilket var rätt lite mot vad han hade gjort tidigare men jag tänkte inte så mycket på det.

Jag sitter med Q :spade: T :spade: och synar.

Floppen kommer: Q :heart: J :club: 9 :diamond:

Top-par och open ended straight draw.

All IN säger jag.

Han har 18K mindre än mig och säger - "yes I guess I have to live or die with this hand". Han visar upp K K.

Tungt två stycken kort som skulle gett mig stege försvann också. Hans kungar höll upp och jag var illa ute.

hand 2

Alla foldar fram till mig i 1 sb. Jag ser K :spade: Q :spade: .

ALL IN säger jag.

De andra två foldaroch jag har cirka 22 K.

hand 3

Snubben som lurade av mig 17 K i slutet av första natten höjer till 9K från mitten position.

Jag ser J J i min hand. Jag gillar inte J J speciellt mycket och förstod att jag skulle få svar om jag reraisade men jag var tvungen.

ALL IN - tredje handen i rad. Folk trodde att jag hade knarkat hela morgonen då mitt spel såg lite annorlunda ut sen dagen innan.

Blindarna foldar. Snubben som har riktigt mycket chips tänker ett tag och synar sen.

Han ser less ut när jag viker upp mina knektar och han får langa fram två nior. Mina knektar håller upp och jag har runt 50 K efter en härlig resa de tre första händerna.

18-27 pris var på 1000 pund så det var nästa mål att nå. Efter nån timme var vi där. Det var 2 andra svenskar kvar.

Blindsen var höga och hamnade vid ett aggresivt bord och blindade bort lite deg.

Vi var 18 kvar 9-17 skulle få 1500 £. Blindsen är kanske 2k - 2k - 4k

Jag är i small blind med cirka 48 K. En hyfsat tight kille i mitten position höjer till 15K.

Jag tittar ner på knektarna igen. Jag var också rädd att knektarna redan var slagna då han som sagt var spelade tight.

Jag ville inte åka ut men ville inte vara feg. Alla alternativ fanns i mitt huvud FOLD,CALL, eller ALLIN.

Jag väljer att syna för att eventuellt vänta till ett bättre läge att dubbla upp om floppen blir snuskig. Då callar BB 15 K också vilket var väldigt ovanligt.

Floppen kommer: 3 8 9

Jag känner att jag bara har ett val ALL IN.

Båda bakom mig har mer än råd att syna. Båda foldar dock till min förvåning och jag har ganska hyggligt med chips igen.

En snubbe med riktigt mycket chips som tydligen var proffs, Paul Lecky hette han, började att höja varenda preflopp med 20K. Om någon reraisade så svarade han gärna med typ Q9 och han drog gärna ut precis osm hans namn antyder.

Nu ville man bara få en hand så att man kunde gå in mot honom men jag fick ingenting som jag kunde spela tillbaka med. Mina pengar höll på att försvinna.

Vi är 2 svenskar kvar med cirka 65K som är low-stack. Blindsen är 6-6-12.

Vi får ett 5 minuters break och jag har precis sett blindarna passera mig. Jag bestämmer mig för att göra något den här rundan bara jag kommer först in i potten.

Första handen efter brejket får jag också en fin hand (vi är bara 7 vid bordet). Alla foldar till mig och jag får A :heart: J :heart: .

Tyvärr svarade den andra svensken och jag visste att jag låg efter. HAn visade upp AK. Det kom en kung på floppen. Jag hade ett stegdrag vdi rivern och jag åkte ut.

Jag fick i alla fall 1500 pund och möjligheten att dubbla upp en svensk för besväret men lite tungt var det. Jag kände mig inte dock speciellt less för jag visste att jag bara hade ett val med den där handen i det där läget så jag kunde bara tycka att det var synd att jag hade AK mot mig.

Jag orkade inte med mer poker efter där utan kände mest för att bli riktigt full.

Det blev jag också ! (Mer om det i drc:s dagbok i OFF TOPIC forumet senare).

När jag skrev detta satt jag bakis på Belfast flygplats och hade en hel dag på flygplatsen framför mig. Det var en riktigt trevlig turnering trots att jag tyckte att det var lite väl att spela så länge in på morgonen. Det blir inte riktigt fair. Man ser gubbar i 65-70 års åldern - helt slut och man tycker bara synd om dem.

Förresten så träffade jag en av de som jobbade på Ladbrokes på planet som sa att den andra svensken kom 2:a och vann 10 000 pund. Mina marker var alltså till någon nytta. GRATTIS

-----------------------

Lite senare träffade jag den killenpå planet hem och han hade inget sätt att komma hem så han fick haka på mig till Uppsala och slagga i min lägenhet (Mer om det i drc:s dagbok drc dubblar - :P:D nej jag bara skojar). Han spelade riktigt bra av det jag såg så grattis igen om du läser detta.

Nu ska jag göra slut på ert lidande genom att sluta skriva i denna tråd.

* Rubrikpill - QoS *

Postad

tack matteprof. nej jag är ganska nöjd. Jag är trots allt väldigt nybörjare på livepoker. Lite surt är det när man är så nära finalbordet men jag är inte missnöjd med mitt spel förutom vissa missade valuebets och lite för mycket passivitet.

Här är resultatlistan.

Postad
Fast jag förstår inte riktigt en sak... du åker till NI för en liveturnering och tycker det är en bra idé att bli lite på lyset?

Nu kanske jag inte riktigt förstår frågeställningen lite men jag var aldrig på lyset när jag spelade. Två öl innan berörde inte min vana kropp. Två öl till i pausen kändes inte heller. jag var för sjuk. kanske kunde det göra mig tröttare.

Känner aldrig heller att jag tappar mycket koncentration om jag är lite småberusad. Tom brukar jag kunna spela lite tightare då. Däremot känner jag att jag tappar mycket koncentration när jag börjar bli full.

Hade det funnits en bar med gratis öl på stället hade jag haft svårt från att inte bli lite full. Det beror inte på att jag vill förstöra min turnering utan bara att jag har ett klart problem att motstå tillgänglig alkohol. (Jag ska söka för det där en dag)

Att jag sen ville bli full dagen efter när turneringen var slut var en annan femma.

Postad

Skön rapport drc, blev en fin story att läsa när man va less på allt skit som går på tv vid den här tiden.

Hoppas att det blir fler "over seas" turneringar för dig med mer rapporter, och sjävklart grattis till vinsten.

Postad

jag vann inköpet + resepengar på ladbrokes för ett par månader sen. Det går inte att få ut i pengar istället så det gäller att vinna något om man vill visa upp når för mamma.

Inköpet var i sig 500 £ + 500 £ addon. Så jämfört med det så var det inte så mycket pengar hem men jag hade inget när jag åkte dit.