Gå till innehåll

drc på Nordirland - Reserapport del 1

Recommended Posts

Postad

Rapport från Nothern ireland Charity Open. Den här är sjukt lång och skriven under resan. Varning för utrtråkning.

Då var jag på väg till Belfast, Nordirland för min första liveturnering utomlands. Såsom turen har förföljt mig i hela mitt liv så var det ingen direkt överraskning när en rejäl förkylning med halsont och hög feber inbefann sig 2 dagar innan jag skulle åka. Det var dessutom struligt med flyg och mitt gick redan 06.35 vilket innebar att jag fick kliva upp 04.30 vilket inte riktigt passar en människa som inte är sig själv förrän vid 12-snåret.

Självklart såg förkylningen till att det endast blev ca 2 timmar sömn (somnade vid halv 3 tiden) men det var ändå mer typiskt när jag checkat in och såg på biljetten att planet inte gick förrän 07.35. Härlig start. med 2 timmars sömn, feber och en rinnande näsa skulle jag hålla igång hela dagen och kanske större delen av natten. Lycka till till mig själv :shock:

Efter en jävla dag av resande kom jag till hotellet för att försöka sova lite. Det gick inte pga alla treo jag hade proppat i mig. Nåväl, jag anlände till klubben (The Cavendish Club) lite senare och signade in mig. Gick ner till en bar mitt emot (som tydligen var en bögbar) och drog i mig 2 bärs för att vakna upp lite. Klubben var trevlig och fräsch. De serverade ingen alkohol vilket jag tyckte var synd men insåg senare att det hade blivit min död om de gjorde det.

Spelet skulle spela med 3 blinds (vilket faktist gjorde det hela lite taktist annorlunda) och varje blindnivå skulle vara en timme med en början på 25-25-50. Man började med 5000 chips med möjlighet till en rebuy eller addon som skulle vara på 7000 chips. Min rebuy/addon var redan betald så det vara bara en fråga om hur jag skulle använda den. De personer jag kände igen var Roy "The Boy" Brindley och Noel Furlong (vann WSOP 1999 om jag var rätt underrättad).

Eftersom jag var helt slut så orkade jag inte riktigt anamma någon taktik men jag skulle försöka spela tight/aggressivt (såklart) men ändå försöka spela mindre potter istället för att chansa för mycket.

Första handen av intresse:

Första timmen när blindsen fortfarande är 25-25-50. jag har bara limpat in med ett par 7:or. jag tror vi är 4 i potten till slut.

Floppen kommer 4 - 5 - 7 regnbåge och en av blindarna bettar 400 och jag bara callar (från 2 sb) medan de andra lägger sig.

Turn 4

Samma person som bara har har cirka 2500 chips kvar bettar 800 i potten. Jag reraisar honom allin - han synar. Han visar upp 4-6.

Bara en 4.a till kan rädda honom. River 8. Jag har fått en bra start.

Jag håller mig hyfsat jämnt ett tag.

Nästa hand

Blinds 50-50-100

Jag höjder till 500 först in i potten med 88 och en av small blindarna callar.

han har ungefär lika mycket chips som mig.

Floppen kommer 3,5,9. han checkar. Jag bettara 500 till. han synar efter kort betänketid. Kommer det ett lågt kort till tänker jag betta hårt.

Turn A

Inte bra. jag kan checka men det är ändå troligt att FI har ett ess. Jag bestämmer mig för att kasta in en 500 igen för att få det som att se ut som ett lockbett då han också kan sätta mig på ett ess och hon han inte hade nåt kanske han skulle folda.

han reraisar 1500 och jag släpper handen.

En gubbe (som verkar vara erfaren) börjar prata med någoon vid bordet om mig. "He's betting too weak". Ser att jag hör och säger "You're betting too weak".

- I know, sa jag och funderade på vad jag skulle gjort. Förmodligen bettat mer på floppen men på turn är jag osäker på vad som var det bästa movet.

Efter ca 3 timmars spel blev det paus och buffé. Jag hade cirka 6500 marker men får efter pausen göra en addon till 13500.

Jag är sjukt trött, febrig och snorig. Drar i mig två feta pints i pausen samtidigt som jag försökar uppfatta vad en Belfastsnubbe snackar om vid bordet.

Får byta bord rätt snabbt när jag kommer tillbaks.

Spelar inte många potter men lyckas sno hyfsat mycket blinds så jag håller mig ungefär flytande.

Tanken vara att vi skulle spela ner till 27 spelare (var cirka 160 spelare med) där 18:e till 27:e plats skulle få 500 pund men det verkade inte åka ut så många. Med min sömnbrist och feber och en blanding av massa kaffe, öl, cocacola light och värktabletter är jag nästan spyfärdig när jag vid cirka 03.45 gör ett ganska stort misstag.

Blindsen är 300-300-600. Två callers i mitten position och jag sitter med A Q i stora blinden. Små blindarna lägger sig så det är 2400 i potten. Jag har cirka 17000 och säger "All IN".

Första personen lägger sig medan nästa börjar fingra på chipsen och tänka. Jag undrade vad fan jag höll på med. jag skulle kunnat betta 4000 för att få samma effekt nämligen att hota med hela min stack. Nu skulle jag bara få syn av en bättre hand ell möjligtvis TT,JJ och få en coinflip. Han foldade som tur var.

Handen efter fick jag mitt första höga par på handen. AA. Det är alltid tacksamt att få två bra händer i rad eftersom folk då börjar misstänka att man börjar steala. jag sitter i sb2. Alla foldar till sb1 som höjer till 2400 (eller nåt sånt).

Jag reraisar till 7-8 tusen. Han tänker väldigt länge och callar till slut.

Flopp 3,9,Q.

Han chacker. Jag hoppas att han inte floppat ett set och går all in. han tänker länge, callar sen och visar JJ. jag dubblar upp.

Klockan är runt 05.00 och det är fortfarande ca 50 pers kvar.Det är inget spel längre. I stort sett endast "raiser takes the blinds" eller en allin situation. jag förlorar mer än jag vinner på det spelet. Vid 6-tiden blir jag flyttad till ett nytt bord där jag spelar två händer från bäörjan till slut.

1. 3-handed. Synar en i BB med Q :spade: T :spade:

Floppen kommer Q J 9 ingen spader.

SB1 bettar rätt lite halv-vekt (, jag bara callar och misstänker att jag kan vara slagen trots top-pair, 3:e person synar också.

Turn K.

jag får in stegen men han bettar igen och jag bara synar. Lite fegt säkert men jag vill inte åka och har en viss rädsla även för AT.

River en femma eller nåt och möjlig färg i hjärter. Han checkar. Jag checkar.

han visar QJ och jag vinner potten.

Klockan är nu nästan 08.00 svensk tid. De har sagt att de ska sluta 8 trots att de inte spelat ner till 27 personer.

Blinds 800 - 800 - 1600

Jag får A :heart: 9 :heart:

Jag går in med 7000. Alla foldar fram till sista sb som ser ut som att han tänker folda också. Då ser han att BB visar att han ska kasta sina kort och gör en "what the hell" min och callar. Han är chipleader.

Jag hade cirka 60 000 marker innan den handen.

Flop:

T T 2

Fi checkar. jag bettar 10 K.

Fi synar. Här börjar det bli jobbigt. Jag har visat några gånger att jag kan länga toppar och tänker att han antingen har mig slagen eller att han funderar på att ta bort potten från mig med en bluff.

Samtidigt var alla rädda för att åka ut efter att ha spelat hela natten så jag tror inte han skulle göra något allt för drastiskt.

Turn 5

Fi check. Jag check.

River Q

Fi Check Jag check.

Gubbjäveln visade upp J Q.

Jag sa bara "Good call on the flop" och var riktigt less över hans 10 K call. jag hade förmodligen varit chipleader om jag vunnit den potten. Nu var jag istället decimerad till ca 45 K.

Kom tillbaks till hotellet vid 8 tiden för att försöka få lite sömn tills det började dag 2 igen.

Fortsättningen kommer i eftermiddag.

* Rubrikpill - QoS *

Postad

:D:D

Ja, jag brukar fundera över hur du pallar skriva så mycket och många väluttänkta inlägg samtidigt som du spelar poker och pluggar.

Det är imponerande.